Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaisten temutus lähdössä täysin käsistä: "50 miljoonaa pakettia"

Vierailija
27.11.2025 |

mistä johtuu ettei suomesta voida ostaa ja tueta työpaikkoja. Kaikkien pitää ostaa suomesta että verot jää suomeen.

MTV3 keskustelu asiasta. 

kaupan liiton kari luotokin sanoo että suomesta ostettu tuote on turvallinen ja niihin on tietyt vaatimukset minkä takia se on turvallisempaa ostaa ja paremman laatuista.

AP

Kommentit (824)

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raskasmetalleja vesistöön ja ihosairaudet yleistymään!

Mu-mutta sAiN hALvALLa 

Mä kyllä ymmärrän tuoteturvallisuuden. Ei tulisi mieleenkään ostaa jotain sähkölaitetta ja sitten, jos se aiheuttaisikin vahingon, kotivakuutus ei korvaisi. Toisaalta tilasihan meidän viranomaisetkin pandemian alussa Kiinasta hengityssuojaimia, joissa oli CE-merkintä. Paitsi että se CE-merkintä oli ostettu joltan marokkolaiselta huuhaapaikalta. Mitähän muuten niille suojaimille tapahtui? Menikö roskiin vai jonnekin käyttöön?

Sitten toinen juttu on se, että saako ihminen ostaa jotain, mitä ei oikeasti tarvitse? Vai onko sekin paha juttu? Siis silloinkin, jos sen ostaa vaikka Tokmannilta? Tarpeetonhan ei muutu tarpeelliseksi sen mukaan, mistä kaupasta sen ostaa. 

Ne suojaimet eivät kelv

Kiitos tiedosta. Mä vähän arvelinkin, että kyllä ne jonnekin yritettiin tyrkätä. Yhdenlaista "temuttamista" tuokin. 

Vierailija
362/824 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sieltä ostetaan mistä halvimmalla saa. Näin se vain on.

Tuo on se köyhien ja tyhmien slogan. Mihin ne säästyneet rahat sitten menee?

Niillä säästetyillä rahoilla käyn kanariansaarilla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/824 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raskasmetalleja vesistöön ja ihosairaudet yleistymään!

Mu-mutta sAiN hALvALLa 

Mä kyllä ymmärrän tuoteturvallisuuden. Ei tulisi mieleenkään ostaa jotain sähkölaitetta ja sitten, jos se aiheuttaisikin vahingon, kotivakuutus ei korvaisi. Toisaalta tilasihan meidän viranomaisetkin pandemian alussa Kiinasta hengityssuojaimia, joissa oli CE-merkintä. Paitsi että se CE-merkintä oli ostettu joltan marokkolaiselta huuhaapaikalta. Mitähän muuten niille suojaimille tapahtui? Menikö roskiin vai jonnekin käyttöön?

Sitten toinen juttu on se, että saako ihminen ostaa jotain, mitä ei oikeasti tarvitse? Vai onko sekin paha juttu? Siis silloinkin, jos sen ostaa vaikka Tokmannilta? Tarpeetonhan ei muutu tarpeelliseksi sen mukaan, mistä kaupasta sen ostaa.&nbs

Kiitos tiedosta. Mä vähän arvelinkin, että kyllä ne jonnekin yritettiin tyrkätä. Yhdenlaista "temuttamista" tuokin. 

Nimenomaan. Huoltovarmuusvarstohan petti, maskit olivat vanhentuneet, ja skandaalinkäryssä pari pomoa muistaakseni erosikin. Paniikissa maskeja osteltiin sitten temuttamalla myös Tiina Jylhältä. Huumori alkoi tosissaan loppua, kun Euroopan rajat napsahtelivat kiinni ja toimitukset viivästyivät. Pahkasialla ja Paretskoilla olisi ollut paljon sanottavaa noistakin ajoista kiitoskortteineen ja banaaneineen.

Vierailija
364/824 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

SUOMEN KAOPPOIHIN PITÄÄ LAITTAA NÄYTEIKKUNAN KATSOMIS MAKSU JOS JOKU TULEE SISÄÄN SARANNOIDEN KULUMIS MAKSU.EI TODELLA OLE ASIAKKAIDEN SYYTÄ JOS ITSE OLETTE TEHNEET JÄRJETTÖMÄN VUOKRA SOPPARIN JA LIISANNEET MERSUN.

Vierailija
365/824 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmetyttää miten jotkut on huolissaan toisten terveydestä. Kaikkihan nyt ostaa tarvittavan tavaransa sieltä mistä sitten ikinä ostaakin

Tuo on tekosyy päästä sotkeutumaan toisten elämään ja (vääriin) mielihyvän lähteisiin. Tekopyhää muka-huolehtimista.

Vierailija
366/824 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nro 277: "Jos maksan samoista sukkahousuista 10-15 suomikaupassa merkillä ja 2-3 e Temusta niin muuttuuko tuo kiinapaskaksi halvemmalla ostettuna? Jos muuttuu niin en välitä vähääkään."

Mä ostin syyskuussa lomareissulla Irlannista ihanan villatakin. Hinta 129 €. Jos samanlainen olisi myynnissä jossain suomalaisessa kaupassa, hinta olisi takuulla noin 300 € ja Irlannista ostamani muuttuisikin varmaan irlantipaskaksi :D

Ne sukkahousut temusta ei olekaan samat. 

Ei, mutta yhtään huonompiakaan ne eivät kyllä ole.

Vierailija
367/824 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni ihmetyttää, kun jotkut sanoo tilaavansa kaiken sieltä, koska ei ole varaa ostaa Suomesta. Kysyin mitä tuo kaikki on, sillä minä en ole ostanut tänä vuonna juuri mitään, no sen jälkeen ostin kyllä yhdet kengät ja siinäpä on muut kuin ruoka- ja pesuaineostokset. En saanut vastausta.  Tuntuu siltä, että vähävarainen ostaa kun saa halvalla, vaikka nimenomaan sitä rihkamaa ei olisi varaa ostaa, eikä vaatteitakaan kukaan tarvitse koko ajan.  

Vierailija
368/824 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Temulla nyt jo varastot ja kohta kaupatkin Euroopassa. Ei voi periä tullimaksuja ainakaan asiakkailta. Tiedä sitten, miten Temun oma Kiinan-tuonti verotetaan.

Kiina heitti pelastusrenkaan Euroopan köyhtyneelle väestölle ja tarpeeseen tulee, paheksunnan sijaan kannattaisi valittajatahojen katsoa peiliin.

Vierailija
369/824 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ultrapika kaupat täytyisi estää

Vierailija
370/824 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä sieltä tilannut mitään. Teini-ikäisellä tytöllä oli kausi kun jatkuvasti kinusi sieltä jotain ostamaan kun kaveritkin saa. Mutta se meni ohi kun tehtiin selväksi se, että sieltä ei mitään tilata ja kerrottiin miksi.

Vierailija
371/824 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseäni ihmetyttää, kun jotkut sanoo tilaavansa kaiken sieltä, koska ei ole varaa ostaa Suomesta. Kysyin mitä tuo kaikki on, sillä minä en ole ostanut tänä vuonna juuri mitään, no sen jälkeen ostin kyllä yhdet kengät ja siinäpä on muut kuin ruoka- ja pesuaineostokset. En saanut vastausta.  Tuntuu siltä, että vähävarainen ostaa kun saa halvalla, vaikka nimenomaan sitä rihkamaa ei olisi varaa ostaa, eikä vaatteitakaan kukaan tarvitse koko ajan.  

Se on se ostamisen ilo kun halvalla saa.

Vierailija
372/824 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiina on maailman johtava tuotteiden valmistusmaa: lääkkeiden raaka-aineet, autot, elekroniikka, vaatteet, sähköbussit yms. kaikki tulee Kiinasta, kaikki. Eurooppa on jäänyt sivuraiteelle, Ukrainan rauhanneuvottelutkin käydään vain USA:n ja Venäjän kesken, EU odottelee rauhanneuvotteluhuoneen porstuassa lopputulosta.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiina on maailman johtava tuotteiden valmistusmaa: lääkkeiden raaka-aineet, autot, elekroniikka, vaatteet, sähköbussit yms. kaikki tulee Kiinasta, kaikki. Eurooppa on jäänyt sivuraiteelle, Ukrainan rauhanneuvottelutkin käydään vain USA:n ja Venäjän kesken, EU odottelee rauhanneuvotteluhuoneen porstuassa lopputulosta.

Totta ja jos Kiina päättäisi asettua Ukrainan puolelle, Putin olisi hiljaista poikaa. 

Vierailija
374/824 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi vastustin Temua mutta lopulta annoin periksi kun sieltä löytyy kaikkea kohtuuhintaan.Ostan kulutustavaraa, mutta en vaatteita tai elektroniikkaa.

Vierailija
375/824 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin ihan samaa tilpehööriä temussa,mitä olen joskus täältä kivijalkakaupasta ostanut. Houkuttaa se ostaa temusta juttu x hintaan 2kpl 3e kun Suomesta 1kpl 16e. 

Mutta miksi aikuisen pitää ostaa tilpehööriä? Onko jäänyt lapsuuden Tiimari-vaihe päälle?

Vierailija
376/824 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Venäjän hyökätessä EU hajoaa ja ensiksi läntisimmät EU:n valtiot eroavat EU:sta. Putin laajentaa Venäjän territorion laajemmaksi kuin se 1989 oli.

Vierailija
377/824 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin ihan samaa tilpehööriä temussa,mitä olen joskus täältä kivijalkakaupasta ostanut. Houkuttaa se ostaa temusta juttu x hintaan 2kpl 3e kun Suomesta 1kpl 16e. 

Mutta miksi aikuisen pitää ostaa tilpehööriä? Onko jäänyt lapsuuden Tiimari-vaihe päälle?

Miksi se sama tilpehööri esim. joulukoriste pitäisi ostaa kivijalkakaupasta yli 10-kertaisella hinnalla?

Vierailija
378/824 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Temu on ihana. Olen saanut sieltä tosi kivoja vaatteita halvalla. Uimapuvut ja alusvaatteet on olleet tosi edullisia ja kauniita. Valikoima on hurja ja rintaliivit todellakin istuvat erinomaisesti. Laadusta en osaa sanoa, mutta näyttäisivät kestävän siinä kuin Suomesta ostetut henkkamaukat. 

Mulla ei ole mitään huonoa sanottavaa Temusta. Kotisohvalta isot valikoimat käsillä. Ja aion jatkossakin tilailla. Kieltäkää, jos niin haittaa. Säästyypä nekin rahat. Ympäristöihmiset voisivat hyvin aloittaa luonnonvarojen säästämisen lopettamalla syömisen ja hengittämisen. Siitähän syntyy hiilidioksidia. Lisäksi pilaavat ylipäätään fiiliksen. Hus, hus. Eläkää, kuten opetatte!

Vierailija
379/824 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä ne ihmiset ostelee? Mä en verkkokaupoista osta juuri mitään. Haluan nähdä tuotteen irl.

Vierailija
380/824 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinassa tuota ongelmaa tuottaa tuotteita kaupan omilla merkeillä ja väreillä mitkä sitten niitä "parempia" tuotteita 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän