Suomalaisten temutus lähdössä täysin käsistä: "50 miljoonaa pakettia"
mistä johtuu ettei suomesta voida ostaa ja tueta työpaikkoja. Kaikkien pitää ostaa suomesta että verot jää suomeen.
MTV3 keskustelu asiasta.
kaupan liiton kari luotokin sanoo että suomesta ostettu tuote on turvallinen ja niihin on tietyt vaatimukset minkä takia se on turvallisempaa ostaa ja paremman laatuista.
AP
Kommentit (899)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivon kaikille Temuttajille ylimääräisenä lahjana paperitoukkia. Niiden hävittämiseen menee ne säästetyt eurot.
no kuule kiitos paljon, toivottavasti ei asuta samassa talossa ettei ne toukat ole kohta sun asunnossa.
AP
Kurttila asuu omakotitalossa.
Olen tilannut Temusta muutamia tuotteita. Lähinnä sellaista, jota ei saa Suomesta. Kokemus laadusta on 9/10. Niin hyvä, että tilaan uudestaankin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki joululahjat tuli tilattua Temusta, säästyi n.1000€.
Sama😉
Ja lähes yhtä suuri säästö. Jäi kerrankin ruokaankin rahaa, tosin siihen se säästö melkein menee.
Jep, etkö muista mikä se Temun mainoslause on? " OSTELE KUIN MILJONÄÄRI" :)
AP
Vierailija kirjoitti:
Olen tilannut Temusta muutamia tuotteita. Lähinnä sellaista, jota ei saa Suomesta. Kokemus laadusta on 9/10. Niin hyvä, että tilaan uudestaankin.
Minä olen tilannut paljon latausjohtoja ja latureita, vaikka kuulemma niiden pitäisi polttaa talo. No mitään ongelmaa ei ole ollut, ja se CE-merkkikin niistä löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen tilannut paljon latausjohtoja ja latureita, vaikka kuulemma niiden pitäisi polttaa talo. No mitään ongelmaa ei ole ollut, ja se CE-merkkikin niistä löytyy.
Se on kauppiaiden propagandaa, että olisivat vaatallisempia. Samsungin puhelin oli polttaa siskon asunnon, kun kuumui ladattaessa. Puhelimen takakansi ja akku suli muodottonaksi, mutta tulipalolta vältyttiin, kun huomattiin ajoissa.
Puhelin oli kuitenkin entinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki joululahjat tuli tilattua Temusta, säästyi n.1000€.
Sama😉
Ja lähes yhtä suuri säästö. Jäi kerrankin ruokaankin rahaa, tosin siihen se säästö melkein menee.
Jep, etkö muista mikä se Temun mainoslause on? " OSTELE KUIN MILJONÄÄRI" :)
AP
Inhosin pitkään Temua noiden renkutusten takia mutta houkutuin silti tilaamaan. Hyviä alusvaatteita tuli postissa pikkurahalla.
Monihan tekee myös kuivashoppausta eli valikoi kaikenlaista koriin odottelemaan ja tarkoituksella unohtaa tilata. Ja osa tuotteista myydään loppuun sillä välin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä.
Kiinan tuotteissa tuo CE kylläkin tarkoittaa sanaparia China Export. Yhteneväisyys ja yhdennäköisyys eurooppalaisen, virallisen CE-merkinnän kanssa ei ole sattumaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä.
Kiinan tuotteissa tuo CE kylläkin tarkoittaa sanaparia China Export. Yhteneväisyys ja yhdennäköisyys eurooppalaisen, virallisen CE-merkinnän kanssa ei ole sattumaa.
Tuo väitteesi Kiinalaisesta CE-merkistä on pelkkää urbaanilegendaa. Merkki tatkoittaa samaa, vaikka kirjainvälit vaihtelevat, eikä kaikki ole täysin yhteneviä.
Vierailija kirjoitti:
Toivon kaikille Temuttajille ylimääräisenä lahjana paperitoukkia. Niiden hävittämiseen menee ne säästetyt eurot.
Nämä toukkakommentit on kyllä säälittävämpiä. Jos mistään mitään tietäisit, niin mitä ihmettä se _paperi_toukka tekee Temun muovipussissa? Paperitoukka syö _paperia_. Pahvilaatikoiden mukana voi sitten tullakin, moni suomikauppa käsittelee ja lähettää tavaraa ties missä laatikoissa ja kodit saastuu.
Vierailija kirjoitti:
Paperitoukat viihtyvät pahvilaatikoissa. Niitä käyttävät suomalaiset verkkokaupat. Temun tavarat tulevat muovipusseissa.
Siinäkin asiassa kiinalaiset ovat viisaampia. Rahti maksetaan joko painon tai tilavuuden mukaan, riippuen siitä, kumpi on suurempi.
Suomalainen laittaa 100g:n tavaran isoon pahvilaatikkoon ja Temu pieneen muovipussiin. Arvatkaapa, kumpi maksaa vähemmän kuljetuskustannuksia?
Itse ostan Temusta ihan hinnan ja laadun takia. Ja jos katsoo missä nämä "kotimaiset" on tehty niin eiköhän suurin osa ole tehty Kiinassa, Vietnamissa, Bangladeshissä jne. Miksi maksaa turhaan välikäsille?
Osa tuotteista on todettu terveydelle haitallisiksi, koska sisältävät haitallisia aineita. Osa on myös todettu käyttäjille vaarallisiksi, koska eivät täytä standardeja. Hölmöt hankkivat Temu-skeidaa, eikä koskaan tiedä mitä sieltä tulee.
Vierailija kirjoitti:
Itse ostan Temusta ihan hinnan ja laadun takia. Ja jos katsoo missä nämä "kotimaiset" on tehty niin eiköhän suurin osa ole tehty Kiinassa, Vietnamissa, Bangladeshissä jne. Miksi maksaa turhaan välikäsille?
Virallisia hankintareittejä pitkin EU: aluelle tuoduilla tuotteilla on jonkinlaiset standardit täytettävänä. Suoraan jos itse hankkii, niin ei ole mitään sellaista, eikä tiedä tuotteen turvallisuudesta mitään.
Temusta saa hyvää tavaraa jos ei lankea etusivun mainoksiin. 100% puuvillaiset T-paidat pitävät kuosinsa pesusta toiseen, kaksi vuotta sitten tilaamani ovat edelleen loistavassa kunnossa, kun taas suomen törkyhinnoilla ostetut ovat venyneet muodottomiksi jo muutaman pesun jälkeen. Aion ostaa vaatteeni edelleen temusta vaikka joku vero tulisikin, ovat siitä huolimatta vain kymmenes osan suomen hinnoista.
Hinta ja laatu eivät kulje käsikädessä ainakaan suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Temusta saa hyvää tavaraa jos ei lankea etusivun mainoksiin. 100% puuvillaiset T-paidat pitävät kuosinsa pesusta toiseen, kaksi vuotta sitten tilaamani ovat edelleen loistavassa kunnossa, kun taas suomen törkyhinnoilla ostetut ovat venyneet muodottomiksi jo muutaman pesun jälkeen. Aion ostaa vaatteeni edelleen temusta vaikka joku vero tulisikin, ovat siitä huolimatta vain kymmenes osan suomen hinnoista.
Hinta ja laatu eivät kulje käsikädessä ainakaan suomessa.
Ei ole mitään takuita myrkkyjen määrästä tai haitallisista aineista, kun tilaa suuoraan sieltä.
Täälläkin myydään tuotteita joissa merkintä pese ennen ensimmäistä käyttökertaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä.
Tuo väitteesi Kiinalaisesta CE-merkistä on pelkkää urbaanilegendaa. Merkki tatkoittaa samaa, vaikka kirjainvälit vaihtelevat, eikä kaikki ole täysin yhteneviä.
Kiinassa on paljon sellaista tuotantoa, joka ei noudata mitään standardeja. Jos jotakin on leimattu tuotteeseen, niin se on pelkästään näön vuoksi. Kannattaa pysyä kaukana.
Tein taas tilauksen Sheinistä. Isälle joululahjaksi muki johon tuloo painettuna valokuva hänestä itsestään 4 euroa. 10 kpl Audrey Hebpurn tyylisiä elegantteja lahjakasseja koossa L teki n. 1,50 euroa. Valtava määrä charmeja laukkuihini. Halvin tais olla 70 senttiä ja kallein vähän vajaa 3 euroa. Olisin halunnut ostaa pari kivannäkösiä charmia Zalandosta Blac Fridaynä, mutta kaikki vähänkään kivemman näköset maksoi reilusti yli 20 euroa kappale ja kyseessä on kuitenkin vaan avaimenperä eikä edes käsityönä valmistettu. Eurooppalainen hinnoittelu on totaalisesti lähtenyt käsistä.
no kuule kiitos paljon, toivottavasti ei asuta samassa talossa ettei ne toukat ole kohta sun asunnossa.
AP