Pakko avautuu tänne, näin lääkärinä suoraan sanoen vit..ttaa potilaat jotka tulee vastaanotolle tekoälyn tekemän diagnoosin kanssa!
Olen pitkän uran tehnyt lääkäri perusterveydenhuollossa. 90 luvulla oli oma ryhmänsä potilaat, jotka oli lukenut Suomalainen lääkäri kirjan ja tulivat varman valmiin diagnoosin kanssa vastaanotolle. No, sitten meni aikaa kunnes alkoi tulla näitä google diagnoosin kanssa tulevia. Aivan kerrassaan rasittava ryhmä. Ei millään meinaa uskoa, että ovat terveitä ja vaikka huimaus johtuukin vain ihan niska ja hartialihaksista vaan vaativat päästä kalliisiin erikoistutkimuksiin ja neurologille , monesti osaavat vielä nimetä tutkimukset . Mutta nyt ihan vuoden sisällä alkanut tulla näitä tekoälyn tekemän diagnoosin kanssa tulevia potilaita , ja olenkin huomannut että diagnoosissa on monesti ihan perääkin ja tietää paremmin kuin minä! Aivan mahtavaa, siis mihin mun 7 vuoden koulutusta enää tarvitaan, hitto kun kone tekee diagnoosit paremmin kuin mä, ainoo mitä se ei osaa on TPR. Siihen tarvitaan sormet. Onneksi vielä.
Kommentit (11)
Ap:ta ottaa päähän tietoisuus siitä, että tekoäly korvaa 90% yleislääkäreistä 5-10 vuoden sisällä ja erikoislääkäreistäkin vähintään puolet
Ap hyvä, elät harhoissasi. Sinä et ole lääkäri.
Vierailija kirjoitti:
Ap:ta ottaa päähän tietoisuus siitä, että tekoäly korvaa 90% yleislääkäreistä 5-10 vuoden sisällä ja erikoislääkäreistäkin vähintään puolet
Miksi nämä tekoälypotilaat sitten käyvät lääkärillä? Kuuluvat samaan sarjaan kuin sellaiset ihmiset, jotka kysyvät neuvoa jossain asiassa, vaikka kuitenkin tietävät sen itse paremmin.
Terveyskeskuslääkärille kun menee, pitää olla itsellä diagnoosi valmiina ja ärhäkkäästi puolustaa omaa asiaa.
Koska läääkäriltä saat buranareseptin ja kiitoshein.
Peräsuolen laskeuman voi diagnosoida vain kurkkaamalla suoleen. Siihen ei vielä tekoäly pysty.
Oon oikeasti lääkäri mutta kirjoitan junttimaisesti ja rahvaanomaisesti että mua ei tunnisteta. Muuten saattaisin paljastua.
Allekirjoituksessa kuitenkin vähän esimerkkiä miten fiksu ja älykäs osaankaan olla.
With best regards,
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi nämä tekoälypotilaat sitten käyvät lääkärillä? Kuuluvat samaan sarjaan kuin sellaiset ihmiset, jotka kysyvät neuvoa jossain asiassa, vaikka kuitenkin tietävät sen itse paremmin.
Koska potilas ei voi kirjoittaa itselleen reseptejä, määrätä tutkimuksia tai sairaslomaa!!
En tajua sitä, minkä vuoksi ihmisen pitäisi kieltäytyä tiedonhausta kun on kyse terveydestä. Haetaanhan tietoa myös muiltakin elämän osa-alueilta. Yleensä tekoäly aloittaa ehdotuksensa maltillisimmasta päästä ja tarjoaa huimaukseen niskajumppaa. Se siis helpottaa huomattavasti perusterveydenhuollon töitä kun ei tarvi toistella lääkärien mielestä itsestäänselvyyksiä potilaille.
Vierailija kirjoitti:
Terveyskeskuslääkärille kun menee, pitää olla itsellä diagnoosi valmiina ja ärhäkkäästi puolustaa omaa asiaa.
Koska läääkäriltä saat buranareseptin ja kiitoshein.
Jos sitä reseptiäkään. Tai kiitosta. Tai heitä.
Eikö se ole ihan sama arpooko sen diagnoosin tekoäly vai arvauskeskuslääkäri? Helpommalla pääset kun diagnoosi on tehty puolestasi jo valmiiksi.
Et ole lääkäri. Se näkyy xxxxxxx. mutta jotakuinkin tuo on todellisuutta.