Monetko talvikengät sinulla on ja minkä tyyppisiä?
Minulla on vain pitkävartiset talvisaappaat hameiden kanssa käytettäväksi, nilkkurit ja yhdet korolliset "juhlanilkkurit" sekä nastakengät. Kaikki 5-13 vuotta vanhoja, mutta kestäneet hyvin, kun ovat nahkaa (paitsi nastakengät) ja huollettavissa.
Onko kellään kokemusta Skechersin talvikengistä? Näin niitä liikkeessä ja tuntuivat ihanan kevyiltä, mutta kiinnostaa kuinka liukkaat ne ovat ja kestävätkö Suomen talvea. Olsisivat mukavat äkkiä sujauttaa jalkaan vähän epämuodollisempien asujen kanssa ja kauppareissuilla yms
Kommentit (247)
Vierailija kirjoitti:
Kahdet yli polven saappaat ja kahdet maihari-tyyppiset lyhytvartiset nauhakengät
Jatkan: on myös nastakengät
Juljus kirjoitti:
Yhdet. Maiharit.
Mahtaa haista. Kenkien pitäisi antaa levätä välillä. Minimi kahdet kengät.
Mulla on yhdet hevosen vaginasta tehdyt kengät. Ihan helevetin hyvät.
Kuudet, neljät nilkkurit koroilla, kahdet pitkät saappaat toiset matalat ja toiset koroilla.
Vierailija kirjoitti:
Juljus kirjoitti:
Yhdet. Maiharit.
Sama
Siis mitä? Oletko nainen?
En mitenkään pärjäisi vain kaksilla saati yksillä kengillä. Kävelen niin paljon, että kengät ovat jo nyt kovassa kulutuksessa vaikka vaihtelen useita pareja keskenään. Eivät meinaa kestää ehjinä ja vien niitä aina välillä suutarille. Suomen ilmasto on myös aika vaativa kengille.
Taitaa olla kolmet tällä hetkellä. Riekerin mustat nilkkurit. Sopii pikkupakkasille mutta juuri tänään huomasin, että lumessa ne ei toimi vaan kerää lunta paakuksi pohjaan. No, syys/kevätkenkinä niitä enemmän pidänkin.
Luhdan toppasaappaat on nätit ja lämpimät, mutta hitsin liukkaat. Sitten mulla on vanhat, harvoin käyttämäni luonnonvalkoiset, nauhalliset talvisaappaat. Merkkiä en muista, ehkä Columbia. Ne on niin lämpimät!
Eniten täällä kuitenkin tarvitsee nastakenkiä ja niitä mulla ei ole kun ne hajosi. Pitäisi saada uudet ja nimenomaan sellaiset, mitkä kestää vettä. Edelliset oli vähän lenkkarityyppiset. Ihan hölmöä. Liukasta on märällä kelillä.
Yhdet tosi lämpimät lampaanvillavuorilliset nilkkurit, yhdet nastalenkkarit ja yhdet hienommat nahkanilkkurit. Olen ajatellut että tarvitsisin vielä kuomat, sillä töissä päiväkodissa ulkoilen paljon.
Lämpimät Gore-tex nilkkurit, kahdet nahkaiset ns. kaupunkinilkkurit ja yhdet tukevammat kengät vaikka Lapin matkaa varten. Kumppaneita ja lenkkareitakin täällä pk-seudulla tarvitsee. Ja yhdet kiilakorkoiset Gore-tex nilkkurit. Ehkä tarvitsisin kunnolliset saapikkaat vielä.
kahdet erilaiset maiharit joista toiset kunnon talviversio, yhdet nastakengät, yhdet kylällä käynti kelpoiset pomarin maiharit jos on pakko käydä ihmisten ilmoilla, toppakengät goretexilla ja huopikkaat. ulkoilen paljon. perusmaastolenkkarit käytössä myös läpi talven koiralenkeillä.
Kolmet samanlaiset. Ovat laadukkaita nilkkureita.
Vierailija kirjoitti:
Juljus kirjoitti:
Yhdet. Maiharit.
Tässä kysyttiin talvikenkiä... Kyllä ne saa koko kesän lepäillä. Keväällä otan pohjalliset pois ja syksyllä laitan uudet tilalle. Lisää kenkien käyttöikää aika paljon.
Ootas, pitää oikein laskea... Yhdettoista. Kaikki vähän eri tarkoituksiin. Kovaan pakkaseen, lumeen, loskaan, jäiseen keliin, juhliin, hameiden kanssa....
Minulla on vain yhdet kengät, jota pidän kesällä ja talvella. Pakkasella ei kyllä pittään tarkene lenkkeillä, mutta eipä turhan työttömän tartte lähtee mihinkään. Ostin kolme vuotta sitten kun olin vielä palkkatyössä nämä stre ovat hyvät. Nyt ei ole rahaa ostaa, eikä edes kirpparilta satu minun vaikeaan jalkaan sopivia halpoja talvikenkiä!
Kahdet (mustat ja ruskeat) vuorettomat nahkanilkkurit ohuella sileällä pohjalla ja matalalla korolla alkutalveen kun tiet vielä paljaat.
Yhdet vuorelliset mustat nilkkurit joissa kunnon kumipohja.
Yhdet vuorettomat vaaleat nilkkurit kunnon kumipohjalla.
Mustat matalat vuorettomat saappaat sileällä pohjalla ja matalalla korolla.
Villavuorelliset Meindl varrelliset vaelluskengät ulkoiluun/lumitöihin.
Hanwag pidemmällä varrella ja lämpimällä vuorella olevat pitopohjakengät.
Icebug varrelliset nastakengät.
Hieman topatut Helly Hansen vedenpitävät nilkkurit matalalla varrella kauppareissuihin jne ns slip on mallia.
Joskus oli Merrelin lyhytvartiset topatut vedenpitävät saappaat pitopohjalla mutta ne jäivät pieniksi eikä sitä mallia enää ole. Aivan mahtavat lumitöihin niin pakkasella kuin räntäkelillä. Yritän metsästää vastaavia vielä jostain.
Minulla on neljät pitkävartiset saappaat, kahdet maiharit, kolmet nilkkurit, nastakengät ja erittäin lämpöiset hylkeennahkakengät. On talvia, jolloin ei tule kaikkia kenkiä käytettyä, mutta onpahan aina eri tilanteisiin sopivat, eikä tarvitse uusia moneen vuoteen ostaa.
Juljus kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juljus kirjoitti:
Yhdet. Maiharit.
Tässä kysyttiin talvikenkiä... Kyllä ne saa koko kesän lepäillä. Keväällä otan pohjalliset pois ja syksyllä laitan uudet tilalle. Lisää kenkien käyttöikää aika paljon.
Hyi yök. Kuusi kuukautta joka päivä samat kengät.
Eniten käytetyt matalat mokkanilkkurit, joissa nauhat ja toiset, korkeammat nilkkurit vetoketjulla. Hankikengät, joita käytin 80luv. Mustat, korolliset hautajaissaappaat, jotka alkaa olla liian pienet. Käyttämättömät huopikkaat löytyy. Piikkikengät pitäis ostaa, mutta mitkä? Voi olla mokkasaappaat jossakin tai nekin on nilkkurit.
Kunpa joku keksisi hyvät huhtikengät, kun aamupakkasilla lähdetään ja kahlataan sohjossa iltapäivällä kotiin.
Mustat nilkkurikorkkarit
Mokkanahkaiset mustat Kotimaiset nilkkurit
Pitkävartiset mustat korkkarit
Uggin tapaisia on harmaat ja ruskeat
Mustat nastakengät
Kahdet yli polven saappaat ja kahdet maihari-tyyppiset lyhytvartiset nauhakengät