Monetko talvikengät sinulla on ja minkä tyyppisiä?
Minulla on vain pitkävartiset talvisaappaat hameiden kanssa käytettäväksi, nilkkurit ja yhdet korolliset "juhlanilkkurit" sekä nastakengät. Kaikki 5-13 vuotta vanhoja, mutta kestäneet hyvin, kun ovat nahkaa (paitsi nastakengät) ja huollettavissa.
Onko kellään kokemusta Skechersin talvikengistä? Näin niitä liikkeessä ja tuntuivat ihanan kevyiltä, mutta kiinnostaa kuinka liukkaat ne ovat ja kestävätkö Suomen talvea. Olsisivat mukavat äkkiä sujauttaa jalkaan vähän epämuodollisempien asujen kanssa ja kauppareissuilla yms
Kommentit (247)
Kahdet Kuomat ja yhdet Power Bootsit. Kuomat kestävät yleensä kaksi talvea kunnes pohjat murenevat. Power Bootsit useamman talven.
Kolmet... nilkkurit, vaelluskengät ja nastakengät
Kuudet. Kahdet Pomarit, kahdet nastakengät ja kahdet muunlaiset.
Muunlaiset on molemmat aika liukkaat ja muutenkin huonot kävellä. Pomareita käytän paremmissa menoissa ja nastakenkiä on tullut käytettyä paljon parina viime talvena, koska Etelä-Suomessa on ollut niin jäiset talvet.
Temukengissä on vaarana palelluttaa jalat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viidet maiharit, osa karvavuorella osa ei, korottomat nahkasaappaat, korolliset nahkasaappaat, korolliset nilkkurit, kolmet korkeavartiset lampaannahkasaappaat, yhdet lampaannahkanilkkurit, yhdet goretex-kengät.
Miksi? Eikö sinua okseta tuo määrä?
Miksi ihmeessä oksettaisi? Tottakai pitää olla eri tilaisuuksiin ja eri säihin sopivat jalkineet. Töihin, vapaa-aikaan, harrastuksiin, juhliin. Loskaan, pakkaseen ym. Menetkö itse joka paikkaan samoilla kengillä?
Ja huom. Tuossa oli vain _talvikenkäni_.
Juljus kirjoitti:
Yhdet. Maiharit.
Sama
Voin vain kuvitella missä kunnossa on ne yhdet kengät joita käytetään joka päivä säässä kuin säässä. Puistatus.
Vierailija kirjoitti:
Talvikengät? Kuomat. Sitten on Helsinki-kengät, nauhalliset varrekkaat, joita Helsingin leudossa talvessa pystyy pitämään.
Ei minulla muita talvikenkiä edes ole.
Mullakin Kuomat ja yhdet nilkkurit. Helsingissä myös, pärjää hyvin vain näillä.
Vierailija kirjoitti:
Voin vain kuvitella missä kunnossa on ne yhdet kengät joita käytetään joka päivä säässä kuin säässä. Puistatus.
Hyvässä kunnossa. Harjaan ja lankkaan niitä aika usein.
Huopanilkkurit.
Uudemmat goretex maiharit.
Potkitut maiharit, hyvä kävellä.
Huopa"maiharit"
Turkisvuoriset varrelliset nauhalliset.
Melkein eniten käytän syysnilkkureita, nauhattomat, 4cm korko.
Teini aina nyysii nuo huopamaiharit.
Sievin ja pomarin, sopivat mun räpylään.
Pakko olla kengät joka säähän, koska mulla on koira.
Rakki piikille
Kerran vuodessa on "rakki piikille" -teemapäivä.
Ilmainen. Netissä ajanvaraus. Yksityiset.
Vierailija kirjoitti:
Huopanilkkurit.
Uudemmat goretex maiharit.
Potkitut maiharit, hyvä kävellä.
Huopa"maiharit"
Turkisvuoriset varrelliset nauhalliset.
Melkein eniten käytän syysnilkkureita, nauhattomat, 4cm korko.
Teini aina nyysii nuo huopamaiharit.
Sievin ja pomarin, sopivat mun räpylään.
Mökillä on vielä kuomat ja kaapissa lojuu käyttämtömät sievin spiket (sain töistä, pitäis myydä ppois).
-sama-
Mustat nahkanilkkurit
Mokkaiset vettähylkivät nilkkurit
Liukkaan kelin kävely/vaelluslenkkarit
Tarkoitus olisi vielä ostaa korolliset nahka/mokkanilkkurit juhlakäyttöön.
Nastakengät, gore-tex nilkkurit kitkapohjalla, nahkanilkkurit, mustat nupukkinahkaiset korolliset saappaat juhlavampaan menoon, ja sitten parit vanhemmat talvikengät lumitöihin yms.
Nastalliset työmaiharit miksi kuluttaa omia kenkiä.
6 paria. Nilkkuria, pitkää saapasta, lyhyttä saapasta, matalaa saapasta, maiharisaapasta, nämä muistan nyt. Yksillä tai kahdella ei Suomessa tule toimeen.
Vierailija kirjoitti:
Viidet maiharit, osa karvavuorella osa ei, korottomat nahkasaappaat, korolliset nahkasaappaat, korolliset nilkkurit, kolmet korkeavartiset lampaannahkasaappaat, yhdet lampaannahkanilkkurit, yhdet goretex-kengät.
Mihin nuo kaikki mahtuu?
Vierailija kirjoitti:
6 paria. Nilkkuria, pitkää saapasta, lyhyttä saapasta, matalaa saapasta, maiharisaapasta, nämä muistan nyt. Yksillä tai kahdella ei Suomessa tule toimeen.
Miten niin ei?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi? Eikö sinua okseta tuo määrä?
Mitä oksettavaa siinä on?
eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Talvikengät? Kuomat. Sitten on Helsinki-kengät, nauhalliset varrekkaat, joita Helsingin leudossa talvessa pystyy pitämään.
Ei minulla muita talvikenkiä edes ole.
Mullakin Kuomat ja yhdet nilkkurit. Helsingissä myös, pärjää hyvin vain näillä.
Minä en todellakaan pärjää. Säät vaihtelevat, tarvitsen kenkiä niin loskaan, koviin pakkasiin, kaupungille/töihin ja juoksuun/ulkoiluun.
t. Helsinkiläinen
Näköjään huomattavasti useammat kuin toistaiseksi muilla ketjuun vastanneilla.