Isovanhempien joululahjat lapsenlapsille, onko mielestänne oikeudenmukainen jako?
Toisessa perheessä yksi aikuinen lapsi jolla myös avopuoliso, heille yhteiseksi 150 e, 18-vuotias jolle 100 e, 11-vuotias jolle n. 60 e arvoinen tavaralahja. Toisessa perheessä 16-vuotias jolle 100 e. Onko mielestänne asiallinen jako, vai pitäisikö miettiä uusiksi? Luultavasti kuitenkin kertovat toisilleen mitä saivat.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Miksi alaikäiset ovat eri arvoisia?
Olettaisin, että se 11-vuotuas saa sitten vanhemoana samanverran kuin nyt 16- ja 18-vuotias. Noin ainakin meillä. 2-vuotias saa lahjoja noin 15 euron edestä, 6-vuotias noin 20-30 eurolla, 10-vuotias toivoo 60 euron legopakksusta ja 18-vuotias useammalla satasella+ajokortin.
Näin kun tekee iän ( ja toiveiden mukaan), niin jokaiselle on mahdollisuus maksaa ajokortti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät he ole eri arvoisia, vaikka saavat eri arvoiset lahjat. Nuorimman lahja on hänen oma toiveensa ja sen ikäiselle pakettien avaaminen on kuitenkin vielä tärkeää, noille vanhemmille kirjokuori on ihan riittävä.
Miksi 16v saa 100e, eikä 60e? Nyt vanhempi on selvästi teille arvokkaampi.
Ihmiset ei näemmä osaa lukea, luulevat että nuo ap:n mainitsemat summat on isovanhemman näiltä lapsilta saamia lahjoja vai mitä nämä ensimmäiset kommentit on olevinaan?! Kyllä on sisälukutaito surkeaa nykyään. Minusta nuo summat kuulosti ihan ok:lta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä hemmettiä se sinulle kuuluu. Antoivat mitä antoivat. Ehkä on parempi, etteivät anna mitään.
Kyllä se vähän minulle kuuluu kun olen se isovanhempi joka antaa lahjarahat.
Mitä sinä täällä kyselet, aikuinen ihminen. Kiitostako kerjäät?
Mitähän sinä tuolla kommentillasi kerjäät? Älyköksi julistamista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olettaisin, että se 11-vuotuas saa sitten vanhemoana samanverran kuin nyt 16- ja 18-vuotias. Noin ainakin meillä. 2-vuotias saa lahjoja noin 15 euron edestä, 6-vuotias noin 20-30 eurolla, 10-vuotias toivoo 60 euron legopakksusta ja 18-vuotias useammalla satasella+ajokortin.
Näin kun tekee iän ( ja toiveiden mukaan), niin jokaiselle on mahdollisuus maksaa ajokortti.
Meillä kaikki lapset ovat saman arvoisia. Ketään ei suosita. Ihan älytöntä ostaa yhdelle lapselle useammalla satasella.
Kalliit lahjat on kaiken kaikkiaan. Vähempikin voisi riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä hemmettiä se sinulle kuuluu. Antoivat mitä antoivat. Ehkä on parempi, etteivät anna mitään.
Kyllä se vähän minulle kuuluu kun olen se isovanhempi joka antaa lahjarahat.
Huor# sinä olet.
Siinä taas yksi aivonsa mädättänyt.
No kuule ihan mietin että onko jako oikeudenmukainen. Sori siitä, sanoi ministeri.