Isovanhempien joululahjat lapsenlapsille, onko mielestänne oikeudenmukainen jako?
Toisessa perheessä yksi aikuinen lapsi jolla myös avopuoliso, heille yhteiseksi 150 e, 18-vuotias jolle 100 e, 11-vuotias jolle n. 60 e arvoinen tavaralahja. Toisessa perheessä 16-vuotias jolle 100 e. Onko mielestänne asiallinen jako, vai pitäisikö miettiä uusiksi? Luultavasti kuitenkin kertovat toisilleen mitä saivat.
Kommentit (28)
Aikuinen ihminen jaksaa kitistä lahjoista. Grow up!
Mää sain mummilta aina villasukat joululahjaksi, pentuna en arvostanut, nyt arvostaisin todella paljon mutta nyt on jo myöhäistä.
Kuulostaa ihan oikeudenmukaiselta (ja hirveän kalliilta).
Vierailija kirjoitti:
Mitä hemmettiä se sinulle kuuluu. Antoivat mitä antoivat. Ehkä on parempi, etteivät anna mitään.
Kyllä se vähän minulle kuuluu kun olen se isovanhempi joka antaa lahjarahat.
Tuosta tuli lapsuuden sukujoulut mieleen kun saita setäni kaivoi aina taskulaskimen esille ja laski onko saanut lahjoja samalla rahalla kun on käyttänyt muiden lahjoihin🤣😂🤣.
On oikeudenmukainen ja varsinkin jos on toiveet.
Meillä nuorin lapsi on toivonut uutta tietokonetta. Maksaa jotain 700e. On aikaisempana jouluna saanut soittimen joka maksoi yli 700e. Muut lapset eivät ole noin kalliita lahjoja saaneet, mutta eivät ole toivoneetkaan.
Minä antaisin kaikille lapsenlapsille saman verran, vaikka 100 e per nuppi ja vanhimman avopuolisolle jonkin pienen muistamisen. Minusta isovanhempien ei tarvitse lastenlastensa puolisoille mitään isoa lahjaa antaa, vaikka onkin kauniisti ajateltu muistaa häntäkin.
Aika pienikin lapsi, aikuisista ja lähes aikuisista puhumattakaan, jo kuitenkin tajuaa, jos toinen saa hienomman/arvokkaamman lahjan ja vaikkei pitäisi, niin kyllä se jää kaivelemaan. Omat isovanhempani antoivat minulle ja serkuille aivan eritasoisia lahjoja, eikä se ikinä kivalta tuntunut.
Kaikille vaikkapa 50 €, ja avokille ei tartte antaa mitää.
Iso summa toi 100€ monelle eläkelläiselle.
Kuulostaa hyvältä. Nämä vanhemmat lapset saivat varmaan myös nuorempana halvempia lahjoja. (11-vuotias on ihan eri ikäinen ja siksi eri toiveet kuin muilla.)
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa ihan oikeudenmukaiselta (ja hirveän kalliilta).
Hyvä että kuulostaa oikeudenmukaiselta. Meillä puolisoni kanssa on varaa antaa näin paljon ja mielellään tuetaan nuorempaa polvea.
Miksi alaikäiset ovat eri arvoisia?
Liian paljon kaikille. Oppivat kiittämättömiksi. 50 e riittää ihan jokaiselle. Me annetaan 200 euroa koko perheelle (2 aikuista + 2 alakoululaista) yhteiseksi lahjaksi. Sama toiseen perheeseen.( 1 aikuinen +2 alakoululaista). Saavat itse päättää mihin käyttävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä hemmettiä se sinulle kuuluu. Antoivat mitä antoivat. Ehkä on parempi, etteivät anna mitään.
Huor# sinä olet.
Vierailija kirjoitti:
Miksi alaikäiset ovat eri arvoisia?
Eivät he ole eri arvoisia, vaikka saavat eri arvoiset lahjat. Nuorimman lahja on hänen oma toiveensa ja sen ikäiselle pakettien avaaminen on kuitenkin vielä tärkeää, noille vanhemmille kirjokuori on ihan riittävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sinä täällä kyselet, aikuinen ihminen. Kiitostako kerjäät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huor# sinä olet.
Niin olenkin. Ja tiedän mitä on jakamisen ilo.