Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko ihminen elää ihan onnellista elämää jos ei ostele paljon mitään paitti ruokaa?

Vierailija
26.11.2025 |

Koko ajankun media syöttää että ihmiset ostaa uusia juttuja niin tulee sellainen fiilis että vähän väliä pitäisi olla uusimassa esimerkiksi jotain kodin tekstiilejä

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on parempaa kun jättää turhan ostelun

Vierailija
2/9 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai voi. Itse elin yhdessä vaiheessa elämää mökiksi rakennetussa pelkästään takalla lämpiävässä mummonmökissä maalla, ei ollut telkkaria, ei tietokonetta, ei mitään "hienoa". Yksinkertaista elämää luonnon keskellä. Koira mulla kyllä oli seurana. En ole koskaan ollut niin onnellinen. (Sen elämänvaiheen lopetti rakastuminen ja parisuhde kaupunkilaismieheen, josta seurasi muutto Helsinkiin)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krääsän perässä juokseminenko voisi jotain onnea tuoda? Se on ehkä onnettomuuden seuraus.

Vierailija
4/9 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tottakai voi. Ei se ostaminen onnelliseksi tee. Minä ostan lähinnä ruokaa ja polttoainetta. Silloin tällöin tarvitsen esim. koiralle jonkun tarvikkeen tai varusteen ja sitten ostan sellaisen. Mutta en koskaan esimerkiksi kiertele kaupoissa huvikseni tai kuluttamassa aikaa. Puhumattakaan, että kävisin "shoppailemassa". Ei, minä katselen mielummin vaikka jotain sarjaa tai harrastan koirien kanssa tai teen vaikka polttopuita. En ole vähävarainen, enkä erityisen varakas, vaan ihan tavallinen keskivertopulliainen. Onnellinen sellainen.

Vierailija
5/9 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja kuuntelee Grammarilla savikiekkoja kuulokin pysyy hyvänä.

Vierailija
6/9 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ostellut ruokaa ja vaatteita lukuunottamatta mitään vuosiin. Olen välillä jopa onnellinen.

Toki se, että olen saanut aikoinaan ostamaan harrastevälineistöä mm. muutaman soittimen, ja tietokoneen, jolla pystyn äänittämään soittoani, hyvän polkupyörän ja perus viihde elektroniikkaa auttaa pitämään pääosin tyytyväisenä, kuin jos joutuisin olemaan ilman.

Autosta jouduin luopumaan ja se tuntui pahalta. Yhtäkkiä elämänpiiri kutistui käytännössä kotikaupunkini sisälle, mutta pikkuhiljaa huomasin, että arki rullaa edelleen ihan kohtalaisen hyvin.

Vierailija
7/9 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämä on parempaa kun jättää turhan ostelun

Millä tavalla parempaa, jos tykkää ostaa itselleen mieluisia asiota?+ 

Vierailija
8/9 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnellisesti tämä menee. Kohta risulaavulle ja rakovalkea loimuamaan. Kynsitulilla kahvit ja näkkäriä. Jaan näkkärit tirppien ja oravien kanssa jos sattuvat paikalle. Jään varmaani yöksi, ehkä useammaksi. 

Vierailija
9/9 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai voi. Itse elin yhdessä vaiheessa elämää mökiksi rakennetussa pelkästään takalla lämpiävässä mummonmökissä maalla, ei ollut telkkaria, ei tietokonetta, ei mitään "hienoa". Yksinkertaista elämää luonnon keskellä. Koira mulla kyllä oli seurana. En ole koskaan ollut niin onnellinen. (Sen elämänvaiheen lopetti rakastuminen ja parisuhde kaupunkilaismieheen, josta seurasi muutto Helsinkiin)

Minäkin asuin tuolla tavalla, mutta olihan se vähän hankalaa, kun peseytymiseen piti lämmittää vedet saunassa ja oli vaan ulkohuussi. Pakkasessa oli tosi ikävä lähteä vessaan. Ei ollut kyllä yhtään onnellista aikaa vaan piti vaan selvitä sen vuoden yli. Tosin tuolloinen ei ollut edes kännyköitä vielä, joten sitä ei edes kaivannut. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kuusi