14v poika ei suostu käyttämään takkia
Sinne lähti kouluun hupparissa, kun mittari näytti -4 ja tulee kulkemaan hupparissa koko talven. Sitten kun alkaa olla -10 niin vaihtaa paksumpaan huppariin ehkä.
Ei suostu minkäänlaiseen takkiin, on hänen mielestä epämukavaa, eikä voi "tehdä mitään" kun on takki päällä. Poika on nepsy.
Voinko mitään tän asian eteen tehdä?
Kommentit (124)
Vierailija kirjoitti:
Mun lapsella oli kaveri, joka kulki teini-iässä yhden talven pelkässä tuulitakissa. Hän oli aivan jäässä aina. Yritin pyytää lastani antamaan hänelle oman pieneksi käyneen takkinsa, mutta eihän teinit sellaisia voi ottaa vastaan. Pojan äiti oli 4 lapsen yh, pienituloinen. Ei ehkä ollut varaa ostaa sellaista takkia, jonka tuo teini olisi tahtonut. Itselläni sydän kyllä särkyi. Olin myös yh, mutta vähän paremmin toimeentuleva.
Almuja ei pidä ottaa vastaan. Oisit antanut hänelle vaikka trikoot vaatteiden alle. Ei tarvii sillo näyttää et on ottanu almuja vastaan
Vierailija kirjoitti:
Mun lapsella oli kaveri, joka kulki teini-iässä yhden talven pelkässä tuulitakissa. Hän oli aivan jäässä aina. Yritin pyytää lastani antamaan hänelle oman pieneksi käyneen takkinsa, mutta eihän teinit sellaisia voi ottaa vastaan. Pojan äiti oli 4 lapsen yh, pienituloinen. Ei ehkä ollut varaa ostaa sellaista takkia, jonka tuo teini olisi tahtonut. Itselläni sydän kyllä särkyi. Olin myös yh, mutta vähän paremmin toimeentuleva.
Minun pojat on kulkenut tuulitakeissa teininä myös, minkäs teet kun huomaat että talvitakki on naulakossa vaikka ulkona on -25. Ovat niin lämminverisiä etteivät pitäneet kalsareitakaan farkkujen alla. Niin ovat aikuisia ja yhtä vähissä vaatteissa kulkevat
Vierailija kirjoitti:
Tärkeintä on, että äiti voi kuormittua metatöihin. Takki asiaa pitää vatvoa, päivitellä ja kauhistella. Muistathan soittaa sukulaiset ja tutut läpi.
Jos tuon ikäinen jätkä vapaaehtoisesti haluaa jäätyä, niin antaa jäätyä.
Anna lapselle mahdollisuus oppia ja kehittyä. Ei äidin helmoissa kehity.
Muutenkin miehet ja pojat ei ole yhtä viluisia kuin me naiset. Kulkee tuolla vanhemmat miehetkin takki puoleen väliin auki, kaula paljaana hyvällä tuurilla jotkut hanskat käsissä, nuoremmilla miehillä ei niitä hanskoja ole