Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä verran vietätte aikaa avopuolison kanssa?

Vierailija
25.11.2025 |

Muutettiin yhteen poikaystävän kanssa vähän aikaa sitten. Haluaisin tietää, että miten teillä muilla menee viikon suunnitelmat kavereiden kanssa versus kumppanin kanssa, eli kuinka monta päivää tyypillisesti käytte yhdessä tekemässä asioita, kuinka usein menette erikseen omien kavereiden kanssa harrastuksiin tms.? Tuntuu, että meillä on kumppanin kanssa eri käsitykset siitä, mitä me tässä yritetään tehdä asumalla yhdessä. Itse näen, että me rakennetaan yhteistä kotia ja tulevaisuutta, eli pitää myös opetella yhdessä suunnittelemaan viikkoa ja menemisiä, kun taas kumppani haluaisi voida mennä minne menee silloin kuin huvittaa.

Esimerkiksi tänään vain ilmoitusmuotoisesti sanoi minulle, että "tänään syödään myöhään, kun käyn ensin kavereiden kanssa katsomassa jalkapallomatsin". Olettaa siis, että minä teen ruoat ja odottelen häntä kotona, sopimatta tästä kanssani etukäteen. Samoin minä olen se, joka ehdotan että mennään kauppaan tekemään isommat ostokset.

Tuntuu, että minun kanssani hän on vaan kotona ja möllöttää telkkarin edessä, kavereiden kanssa keksii kivaa tekemistä ja menee paikkoihin. Minä joudun suunnittelemaan yhteiset viikonloppuaktiviteetit, jos siis kaverit eivät ole ehtineet ensin.

Sanoisin, että viikossa hän viettää aikaa kavereiden kanssa kodin ulkopuolella 3-4 päivää, minun kanssani käy jossain kerran viikossa (joskus pyytää mukaan sinne kavereidensa kanssa), ja sitten toki yleensä syö kotona ja nukkuu, eli siinä illalla vietetään kotiaikaa yhdessä. Onko tämä ihan normaali tasapaino ja olenko minä outo, kun haluaisin enemmän laatuaikaa yhdessä?

Kommentit (80)

Vierailija
1/80 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole.

Vierailija
2/80 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

24/7 😂

Eroa, tuosta ei tule tuon parempi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/80 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
4/80 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole.

Haluatko tarkentaa, mitä tarkoitat?

Vierailija
5/80 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä 30minuutti oli päivässä vuosi sitten. Nykyään enää yhden minuutin ja sekin on liikaa.

Vierailija
6/80 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehille riittää kun nähdään seksin merkeissä.

Vierailija
7/80 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

#miesvihanäkyväksi

Vierailija
8/80 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

#miesvihanäkyväksi

Onko tilanteen kuvaileminen miesvihaa?

Vierailija
9/80 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimman osan yhteisestä vapaa-ajansta. Kumppanilla on jonkin verran kodin ulkopuolella olevia harrastuksia, mutta aika lailla siinä se. Kaveritkin ovat yhteisiä, joten heitäkin usein näemme pariskuntina.

Vierailija
10/80 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

#miesvihanäkyväksi

Ei, mutta useampi vastaus on. Todennäköisesti koko tilanne on keksitty, jotta miesvihaa voitaisiin levittää.

Vierailija
11/80 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

#miesvihanäkyväksi

Ei, mutta useampi vastaus on. Todennäköisesti koko tilanne on keksitty, jotta miesvihaa voitaisiin levittää.

Okei. Ei ole, mutta hyvä tietää, että tämä on siis sinunkin mielestäsi ikävä tilanne.

Vierailija
12/80 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet nyt jo tossun alla vaikka muutit yhteen äsken siis. Muutit siis kakaran kanssa yhteen joka ei tiedä mitä parisuhde edes tarkoittaa. Miehesi kai olettaa että sai itselleen palvelija joka odottaa kotona kun se itse käy kylillä tekemässä kaikkea. Ihan tyypillistä naisilta kun ottavat komean miehen joka ei sitten tiedä miten edes seurustellaan Luultavasti olet sille vain seksiseuraa.

Vierailija
13/80 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

24/7 😂

Eroa, tuosta ei tule tuon parempi. 

Super ahdistava ajatuskin tuo 24/7.

Vierailija
14/80 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin 1 - 2 kertaa viikossa.

Vierailija
15/80 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla mitään omaa vai elätkö vain miehen kautta? 

Vierailija
16/80 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei AP! Kumpi teistä ehdotti yhteen muuttamista?

Vierailija
17/80 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mieheni kanssa varmaan noin 12 tuntia vuorokaudessa. Teemme monenlaista yhdessä. Käymme kaupassa ja pyöräilemme. Käymme meren rannalla kalassa siikaa onkimassa ja siihen menee yleensä 4-5 tuntia. Istumme siellä ja juttelemme. Veneilykaudella veneilemme paljon ja käymme saaressa grillaamassa.

Vierailija
18/80 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletatko siis sinä että mies olettaa...

Vierailija
19/80 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä et ole outo. Sinulla on vaan itsekäs mies lapsi avopuolisona.

Me suunnitellaan miehen kanssa yhdessä viikkoa, onko jommalla kummalla menoja, milloin yms... mitä syödään, yhdessä tehdään ruokaa ja käydään kaupassa. Yhdessä käydään koirien kanssa lenkillä. Siivotaan yhdessä.

Ainoastaan työpäivän ajan ollaan erossa. Muuten ollaan yhdessä melkein koko ajan.

Vierailija
20/80 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on yleelnsä aika selvää että se kumppanin on se jonka kanssa arjessa vietetään suurin osa vapaa-ajasta. Henkilökohtaiset menot ovat tästä poikkeus eli eivät ne mikään enemmistö kaikesta vapaa-ajasta voi olla.

Lisäksi normaalisti tosiaan kyllä menoja suunnitellaan eivätkä ne tule toiselle ihan yllätyksenä kuin vain ihan poikkeustapauksissa kun asia on toisellekin tullut tietään vasta ihan juuri ennen.