Olen taas säästänyt vimmatusti, että lapseni pärjäisi
Opiskelijoita molemmat. Nuorempi varsinkin on tosi tiukoilla. Taas tänään soitti mulle ja itki, kun ei ole varaa ostaa lääkärin määräämää lääkevoidetta ihottumaan. Enää se ei ole kelakorvauksen piirissä, paitsi b-lausunnolla, johon lapsella ei ole varaa, ei lääkäriin, eikä todistukseen. Lupasin kaivaa vaikka kiven silmästä rahat lääkäriin. Hain 25 euroa kirpparilta, jonne olen vienyt sukkia myyntiin, myin lempilaukkuni (ainoan siistimmän) kympillä Vintedissä, vein äitini vihkisormuksen panttilainaamoon.
Ei hel*etti millaiseksi tämä on mennyt. Nyt ei ole enää pelivaraa yhtään. Sukkia en voi tehdä enää, sillä ranne on pa*kana. Myytäväkin alkaa loppumaan. Jos mulle tulee jotain akuuttia rahapulmaa, niin kusessa olen.
Kommentit (11)
Hylättiinkö heidän tt-hakemus?
Muistan keränneeni pulloja muutaman tunnin per päivä, jotta sai makaronia ostettus ja vähän lisuketta.
Itkeä saa, mutta omavaraiseksi pitää opettaa.
Mä olen eläkkeellä, maksan myös opiskelijalapseni elämää toisella paikkakunnalla. Töitä ei löydy mistään, joten äiti on apu-Kela. Itse ostan punalaputettuja ja nysvään kotona pimeässä kalliin sähkön aikaan. Aikamoista elämää, tämä "seniorilomailu".
Vierailija kirjoitti:
Missä opiskelee? YTHS maksun jos on maksanut niin lääkäriin pääsee eikä siitä tarvitse maksaa erikseen.
Yths:lle on pitkät jonot. Pidemmät kuin terkkariin.
Vierailija kirjoitti:
Muistan keränneeni pulloja muutaman tunnin per päivä, jotta sai makaronia ostettus ja vähän lisuketta.
Ei opiskelijat saa ttt.
Onko ap:n lapset nostaneet täydet lainat? Kyllä lainarahoilla pystyy opiskelijakin elämään. Lasku tulee sitten perässä.
Oletteko työttömiä kaikki? Onko mahdollista löytää edes mitään osa-aikaista keikkatyötä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä opiskelee? YTHS maksun jos on maksanut niin lääkäriin pääsee eikä siitä tarvitse maksaa erikseen.
Yths:lle on pitkät jonot. Pidemmät kuin terkkariin.
Neuvo varaamaan aika lääkäriin nyt. Jos olisi aika sitten, kun myöhemmin tarvitsee. Jos ei tarvitse aikaa, peruuttaa sen.
Hienosti olet pyrkinyt auttamaan nuoriasi. Ajat on kovat, yritetään yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei opiskelijat saa ttt.
Onko ap:n lapset nostaneet täydet lainat? Kyllä lainarahoilla pystyy opiskelijakin elämään. Lasku tulee sitten perässä.
Saa, jos hyväksyttävät menot ylittävät tulot ml. lainan.
Meidän lapsi perusti oman yrityksen 4h:n kautta ja on tehnyt sitä opiskelujen ohessa. Tienaa hyvin vaikka osa-aikainen, jotain 1500-2000 euroa kuussa. Itse rahoitin omat opintoni opintolainalla ja käytetyn tavaran kaupalla. Tienasin sillä hyvin, lopetin sen vasta kun aloin saamaan kunnon palkkaa töistä. Kyllä sitä rahaa pystyy tienaamaan kun ei vaan jää omaan ajattelun vankilaansa murehtimaan. Nytkin jos jäisin työttömäksi, alkaisin taas käymään kauppaa.