Ketjuohittelijat liikenteessä?
Mikä helvetin vimma se on että pitää päästä ohi, vaikka ajetaan sitten kuitenkin vain 10 kilometriä kovempaa ja saavutaan perille 5 minuuttia myöhemmin? Hämmästyttää nämä pomppijat, joiden on pakko päästä pitkän letkan ohi hyppimällä joka autovälin eteenpäin ja samalla vaarannetaan satojen liikenneturvallisuus. Minne näillä on niin kiire? Hautaan vai vankilaan?
Kommentit (65)
Mun mies on sellainen ohittelija. Ei se kyllä riskillä koskaan ohita eikä vaaratilanteita aiheuta, mutta omasta mielestäni turhaan kyllä useinkin. Saattaa just mennä vaikka yksi kerrallaan koko letkasta ohi vaikka lopulta siinä ei voittanut kuin ehkä minuutin.
En tiedä mistä se johtuu. Se on vain sen tyyli eikä sitä tunnu mikään mun huomauttelu muuttavan.
PS. Ajaa myös sellaisella automerkillä joka herättää muissa autoilijoissa usein närkästystä pelkällä olemassaolollaan. Saati sitten kun tekee noita turhia ohituksia. Mä vaan käännän kasvoni kun mennään ohi ettei mahdolliset tutut tunnista.
Sori mieheni puolesta. Hän ei ole pahoillaan.
Vierailija kirjoitti:
En itse yleensä ohita ellei ole selvästi alle rajoituksen ajava edessä.
Ajan paljon ja näen sekä aiheellisia että typeriä ohituksia.
Ei ole mukava ajaa esim kuraa roiskivan rekan takana 100km/ h alueella noin 85 nopeutta.
Lisäksi huomauttaisin niitä jotka jäävät siihen roikkumaan: älkää menkö liian lähelle sitä rekkaa jos ette itse aio sitä ohittaa, vaan muistakaa että sen ohittajan täytyy sitten ohittaa myös sinut jos roikut perässä ilman reilua turvaväliä.
Pitkää jonoa ei edes kannata lähteä ohittamaan mutta pari autoa vielä menee tarvittaessa.
Noita roikkujia riittää kun vedän asuntovaunua. Siihen perään liimautuu 1 - 3 autoa eikä voi ohi lähteä kilometrin suoralla vaikka vilkulla näytän. Perältä sitten lähtee pitkälle ohitukselle kun ei väliä mihin siirtyä.
Poikkeuksetta nämä jono-ohittelijat ja väleihin änkeäjät ohittelevat myös vaarallisissa paikoissa, joissa ei ole riittävää näkyvyyttä. Esimerkiksi viisi erillistä riskiohitusta nostas kokonaisriskin aivan älyttömän isoksi säästettävään muutamaan sekuntiin nähden. Ihan ihmeellistä kusipäisyyttä. Yleensä se jono edestä sitäpaitsi kyllä hupenee, kun normaalit ihmiset menevät yksi kerrallaan siitä rekasta ohi TURVALLISISSA paikoissa.
Vierailija kirjoitti:
Samaa ihmettelin. Yksi apina loikki monta kilometriä autojonon ohi ja sitten kun saavuttiin samaan kaupunkiin niin oli vain parin auton päässä liikennevaloissa. Mitä se sillä pelleilyllään siis saavutti?
Nauroin ääneen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää olla se sämpylöiden välissä oleva nakki. Ohitan, että saan omaa tilaa. Kukaan ei sahaa edessä, eikä kukaan roiku perässä.
Eli et kestä muiden olemassaoloa.
Yrititkö nyt jotenkin loukata?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää olla se sämpylöiden välissä oleva nakki. Ohitan, että saan omaa tilaa. Kukaan ei sahaa edessä, eikä kukaan roiku perässä.
Eli et kestä muiden olemassaoloa.
Samaa voisi kysyä aloittajalta. Jos ei kestä muita tuolla liikenteessä kannattaa pysyä kotona.
Luoja loi sinusta sen virheettömän, minä joudun elämään vikojeni ja puutteideni kanssa.
Kokeneita kuskeja jotka ymmärtävät että riski on paljon pienempi kuin miltä se tottumattomasta näyttää.
Pysyttele AP jatkossa kotosalla. Näin jonot lyhenee eikä mielesi pahoitu. Kaikki voittaa.
Ajan reilulla turvavälillä jos en itse aio ohitella. Usein on tilanne, että rekan perässä on pitkä jono ja minä viimeisenä jonossa pitkähköllä turvavälillä, sillä en jaksa jonon hummpaamisen mukana kiihdytellä ja jarrutella. Parhaimmillaan mun perässä saattaa ajaa kilometritolkulla auto, joka sitten lopulta pääsee mun (henkilöauton) edelle.
Ja minä aina jaksan ihmetellä sitä samaa asiaa, jos sillä menee jo mun perässä 10-20min ja jopa kymmeniä kilometrejä, niin miten pitkä matka hänellä on edessä jos kuvittelee pystyvänsä ohittamaan ne edessä olevan rekan perässä olevat parikymmentä autoa ja lopuksi pitäisi päästä vielä siitä rekastakin edelle. Koska pakkohan hänen on aikoa ohittaa mun lisäksi muutkin autot, sillä eihän sillä ole oikeasti mitään väliä, jos on muutaman sekunnin edempänä jonossa.
No, yleensä auto ajaa siinä mun edessä niin pitkään, että kääntyy pois.
Eiköhän se ole vaan sellaista tunnepitoista ajamista, kuten sinunkin meuhkaaminen aiheesta.
Vierailija kirjoitti:
Autoni kiihtyy 200m matkalla 80km/t - 180km/t joten ohitukset ovat nopeita ja turvallisia, mutta suurin syy on se että en tykkää ajaa kenenkään perässä,T:Teslakuski.
Ajan sinut diesel-koslallani kiinni kun matka pitenee ja omasta kiesistähän range loppuu vasta 800km jälkeen. Kovalla pakkasella ja lumisateessa nimenomaan nämä sähköiset avaruuskupolit matelee pääteillä. Pysykää kotona jos se range tippuu niin paljon pakkasella ettei voi ajaa edes 80km/h.
Kerran yks ( tai montakin kertaa moni mies) mies ei tykännyt et menin ohi. Se tuli sit väkisin mun eteen ja oli tukkeena. Sit kun olin kääntymässä se katto peilistä ja kääntyy edellä samaan suuntaan. No se luuli et jatkan sinne suoraan,kun viime tingassa käänyinkin sivutielle,sillä harmitti koska jarruvalot sillä välähti,mut sen piti jatkaa suoraan. Hah.
Itsekin olin joskus nuorena samanlainen kusipää. Sit kun on ohittanut 20 rekkaa ja 50 henkilöautoa niin parkkiin jophonkin huoltoaseman pihaan. Ja samalla näkee miten puolet noista ohitetuista ajaa siitä ohi, ennen kuin kusitauolle edes ehtii. Onneks tulin järkiini enkä ta.ppanut itseäni enkä muita.
Yleensä nämä sarja-ohittelijat ovat joko firmojen edustajia tai testoa tihkuvia partajätkiä.
Ekalla on firman liisattu premium, ja partajätkällä se 15 vuotta vanha jo enemmän jyystetty premium. Näile on kisailua kusella käyminenkin.
Itse tiputan nopeutta jotta sarjaohittaja raivoaa nopeasti ohi.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se ole vaan sellaista tunnepitoista ajamista, kuten sinunkin meuhkaaminen aiheesta.
Aloittaja on epävarma ohittaja hänestä tuntuu että ohitukset ovat vaarallisia? Muttei se yleensä ole...
Parhaimmillaan olen joutunut ohittamaan 2 rekkaa ja muutaman henkilöauton yhdellä ohituksella, kun matkaa oli vielä jäljellä reilu 300km ja piti ehtiä lauttaan. Siinä säästyi potentiaalisesti monta tuntia aikaa, ei suinkaan 5 minuuttia.
Eikä siinä tarvinnut edes isoa riskiä ottaa, pitkää loivaa mutkaa ja suoraa, eli johonkin väliin olisi pystynyt menemään, mikäli joku olisi tullut vastaan.
Vierailija kirjoitti:
No miksi vedät sitä jonoa?
Jono ei ole sen ekan vika vaan sen joka ajaa hänen takanaan eikä ohita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi vedät sitä jonoa?
Jono ei ole sen ekan vika vaan sen joka ajaa hänen takanaan eikä ohita.
Tämä on 100% totta. En käsitä mikä vaivaa kuskia, joka ei ohita ja silti hinkkaa edessä ajavan perässä pidentäen takanatulevien ohitusta. Siihen jonon ensimmäiseen joko jätetään väli tai siitä mennään edelle.
hih hih