Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas hiljaista! Ihan ihmettelin, kun en löytänyt tämän päivän pinoa!

Leenis oli päässy Kättärille tositoimiin, nyt on varmasti jo juniori kainalossa:) Tuuhan Leenis kertomaan kuulumiset, kun kotiudutte!

Buuffa oli ollu rakenneultrassa ja siellä kaikki hyvin:)

Kiitos Mammikselle synnytyskertomuksesta! Ihanaa, että kaikki meni loppujen lopuksi hyvin ja sulle jäi hyvä kokemus mieleen! Ja painoakin sulla jo lähteny 10kg...VAU!

Cana, älä stressaa liikaa tuosta sf-mitasta. Se on kuitenkin aina mittaajan " käsialasta" ja myös sun makuuasennosta kiinni.

Ja Hoyt menee naimisiin maanantaina! IHANAA! Aiotteko pitää sitten vielä erilliset hääjuhlat sukulaisille ja ystäville? Meillä on häät kesäkuussa, enkä oo vieläkään saanu morsiuspukua, vaikka tilasin jo joulukuussa! Pitää varmaan taas soitella sinne liikkeeseen...

Mooli oli kyselly vappusuunnitelmista. Meillä ei oikeestaan oo aikomusta lähtee minnekään. Eiköhän olla vaan kotosalla ja rentouduta sekä syödä hyvin!

(.)Eilen olin siellä neuvolalääkärin vikalla käynnillä, ja olipa tosiaan turha! Eihän se lääkäri ees osannu sanoo, miten päin lapsi tuolla vatsassa on. Sano vaan, et " on VARMAANKIN pää tuolla alhaalla" ! Mua meinas kyllä alkaa ihan naurattaa;) Joo, ei paljo kannattanu alkaa kyselemään, et onkohan pää jo kiinnittyny... Kuiteski se neuvolan terkka tunsi viimeks heti, et pää on selvästi tuolla alhaalla. Enkä ite oo yhtään huolissaan, kun tunnen, miten päin Hippu siellä on. Mut kaikenlaisia lääkäreitä neuvolatyötä tekeekin..

Muuten täällä kaikki normaalisti.

Tulkaahan muutkin kirjottelemaan!

Hippux ja Hippu 36+4

Vierailija
2/14 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#8B008B]En oikein osaa vielä kokonaan siirtyä täältä pois. Pitää käydä kurkkimassa kuka seuraavana lähtee tositoimiin. ;) LEENIS varmaan on kättärillä ja nyytti kainalossa. Vauvauutisia odotellessa..

HIPPUX ¿ mullehan tuli sitä painoa kaiken kaikkiaan n.15 kg, eli nyt vaan toivotaan että imetys + tulevaisuuden vaunulenkit pudottavat loput, ja miksei enemmänkin! ;) Sullakin on jo niin pitkällä nuo viikot.. vitsit miten aika menee nopeesti!!!

HOYTista tulee ROUVA! :) IHANAA!!!

Mä taidan päästää miehen huomenna juhlimaan tytön syntymää ja omia synttäreitään. Siskoni lupasi tulla hauvelin kanssa yökylään, niin ei tarvitse ihmetellä yksin koko yötä. Mies on kyllä ollut kultaakin kalliimpi apu näinä ensimmäisinä päivinä. En tiedä miten olisin selvinnyt yksin. Enhän mä edes pääse sängystä ylös tuon leikkaushaavan takia kuin TOSI hitaasti..

Nyt kuuluu äkinää.. Pakko mennä! Voikaa hyvin ja tsemppiä loppusuoralaisille!!! :)))

Mammis + Tiitiäinen iltapäivällä 1vkoa :)))[/color]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos kaikille vinkeistä.. ;)

Kelan paperit sain vietyä.. nyt vaan odottamaan päätöksiä..

samalla ku kävin Kelassa, poikkesin kauppakeskuksessa ja voih.. siellä oli vauvanvaatteet -50% ja minähän en pystyny vastustamaan kiusausta :D kohta alkaa olla semmonen määrä noita vaatteita et en tiiä minne ne laittaa.. äiskä anto vielä eilen kassillisen mun/sisarusteni vanhoja vauvanvaatteita, kunnon retroa.. ruskealla pohjalla keltaisia sydämiä oli mun äitiyspakkauksen kuosi (vm.81) ;D nykyään on vähä eri värimaailma.

Eilen kävin myös varaamassa vaunut, Emmaljungan Citycross +citykoppa, värin valinta oli muute vaikea.. pinkki ois ollu ihana mutta ei oikein sovi molemmille joten semmoset sinisävyset tilattiin.. onko kellään muulla samanmerkkisiä?

minkäs ikäisiä teikäläiset muute on? mä oon siis 26v ja eilen ku oli perhevalmennus nii huomasin et muihin nähden nuori äiti ainakin täällä seudulla, kaikki muut oli 30+, jotain 35v ehkä suurinosa.. se oli aika yllättävää, ku omasta mielestäni olen vanha enskari. Tuntui että en kuulu porukkaan... muilla oli uraputki ja omakotitalo..

millaste rv 26+2

Vierailija
4/14 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikäläiselle ei mitään kummallisia kuulu. Kiitoksia vinkeistä tuon selkäsäryn suhteen. En nyt enää muista, että kuka oli saanut tukivyön lainaan neuvolan/fysioterapian tai jonkun muun vastaavan instanssin kautta, mutta kiitoksia vinkistä. Ajattelinkin sitten, että kun tuo neuvola on joka tapauksessa ensi viikolla, niin valittelen sitten lisää siellä, jos vaikka saisin tuon vyön neuvolan kautta. Ostin myös tuollaisen kaurapussin, jonka voi kätsysti vielä ripustaa vyötärölle ja olen sitä käyttänyt aina iltaisin. Tiedän kyllä, että itse kidutan osittain itseäni, kun jäpitän tuntikausia huonossa istuma-asennossa noitten neuleprojektieni takia, mikä pahentaa selkäsärkyä. Neulomishimo kuitenkin peittää kivut alleen... :-) Eilen tuli vielä työpäivän jälkeen löydettyä Helsingistä iso lankakauppa ja sieltähän ei voinut lähteä ilman kahta ihanaa lankakerää.

Leeniksen kuulumisia odotellaan jännittyneenä. Siellä on jo varmaan nyytti sylissä! Ihanaa!

MILLASTE: Meidän vaunut on Teutonian Prestiget. Ajateltiin, että nuo mahtuvat paremmin meidän autoon. Meikäläinen on sitten sinua vielä nuorempi, vaivaiset 24 vuotta, elikkä vuosimallia 1982 olen. Meillä tosin ei ole vielä synnytysvalmennusta neuvolassa mainittukaan, en yhtään tiedä minkälaista porukkaa sinne tulee. Olen kyllä ensimmäinen kaveripiiristä, joka lapsia hankkii, joten yksinäistä tulee äitiyslomalla... :-( Yhdellä työkaverilla, joka sai itse esikoisensa 26 vuotiaana, oli meille nimityskin: akateemiset teiniäidit. Yleensähän akateemiset naiset venyttävät lasten hankintaa, mutta sitten on meitä poikkeuksia, jotka onnistumme sopivalla tavalla sukkeloimaan apurahoja vältellen, että lapsiakin uskaltaa tehdä joutumatta minimiäitiysrahalle...

Möttiäinen yrittää tunkea jotain ruumiinosaansa koko ajan vatsan oikeasta reunasta läpi. Auts! Poitsu on tosi kiintynyt juuri tuohon kohtaan, sillä on moukaroinut sitä koko viikon. Työkavereilla on hauskaa, kun vähän väliä lounaalta palatessamme tarrasin vatsaani kiinni, kun pikkuherra oikein innostui. Eihän tuo vielä kipeää tee, mutta epämukavaa se on.

Hyviä vointeja,

t. pikku-Juska, rv. tasan 28

Vierailija
5/14 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tämmöinen hitaampi päivä kun nyt vasta koneen äärelle sain itseni. Jostain syystä nimittäin aamupalan jälkeen nukutti vielä, joten minähän jatkoin unia ja vasta ennen klo 11 nousin kokonaan ylös...

En tiedä mistä syystä, mutta eilen meidän vauveli mekasti koko illan ja yölläkin. Yleensä kun nukkuu yöt tuolla masussa ihan rauhassa. Tilaa kun ei hänellä mitenkään kauheasti ole niin liikkeet tuntuu aikalailla samoille paikoille eikä aina niin kovin mukavan tuntuista...

Hippuxilla oli ollut vähän tietämätön lääkäri... Tosi harmillista! Mulla on kaiketi onni käynyt kun neuvolalääkärimme on hirmuisen asiallinen ja asioista tietävä nainen.

Millaste, tiedän tunteen miten vaikea niitä vauvan vaatteita on vastustaa! Oon kyllä ollut aika tyytyväinen itseeni kun jossain rajoissa shoppailuinto pysynyt. Osittain ehkä auttaa se, että me ei tiedetä onko pienokaisemme tyttö vai poika. =) Niin ja me ollaan mieheni kanssa kummatkin 29 vuotta. Tänä vuonna päästään juhlimaan uusia kymmeniä... Ai niin ja vaunuista kysyit. Me ostettiin Brion kombit. Sinistä ja beigeä väreinä.

Juska, mitä kaikkea oot neulonut jo pikkuiselle? Kuulostat tosi ahkeralta ja aikaansaavalta käsityöihmiseltä! =) Kiva juttu jos selkäsärkyihin apua saat. Mulla tosiaan se fysioterapiasta saatu tukivyö auttoi selkeästi. Ja muuten, oikea puoli on ollut meidänkin pikkuisen lempparipaikka potkia/muksia äiskää...

Nyt syön jotain välipalaa ja suuntaan kävelylle. Ulkona kun yritän joka päivä käydä. Tänään varsinkin kiva keksiä tekemisiä, koska miehellä menee töissä pitkään. =(

Voikaa hyvin! T. iida-linnea 39+0 JEE!

Vierailija
6/14 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red]Mammista tulin onnittelemaan, ja Leeniksen kuulumisia tsekkaamaan :) Leenis taitaakin olla jo tosi toimissa, hih ;)

Eli [b]oikein paljon onnea Mammikselle ja miehellensä pikkuisen syntymän johdosta!![/b]

Täällä alkaa pikku hiljaa jonkin näköinen vuorokausirytmi muotoutua. Tyttö on kova nukkumaan, ja häntä saa ihan tosissaan herätellä syömään (vaipanvaihto on oiva keino saada pikkuinen hereille). Ensimmäisinä öinä meillä oli herätyskello soimassa, mutta kyllä neiti nyt jo osaa herättää äidin kun nälkä on ;) Yleensä 2 kertaa yössä herää syömään.

Maitoa mulla tulee kuin milläkin palkintolehmällä ;) Syöttöjen välissä saa pumpata (onneksi ostettiin rintapumppu etukäteen!) ja välillä on pakko syöttää vauvaa pullosta, ettei pumpattu maito mene hukkaan. Liivinsuojia ja liivejä saa vaihdella yhtenään, kun maitoa pruuttaa oikein paineella.. Maito nousi kunnolla kolmantena päivänä synnytyksestä, ja titsit kasvoikin hetkessä leuhkoiksi f/g-kupin daisareiksi..

Onhan tuo pikkuinen neiti niin hurmaava! On kyllä kietonut äidin ja isin ihan pikkusormensa ympärille! Voisin viettää ikuisuuksia ihan vain tuijottaen häntä. Tunnen ihan valtavaa rakkautta tuota pientä ihmistä kohtaan, ja välillä ihan itkettää kuinka onnellinen olen.

Tsemppiä kaikille ihanille Enska-odottajille, luen kyllä teidän kuulumisianne aina kun ehdin, mutta kommentointi jokaiselle erikseen täytyy ajanpuutteen vuoksi jättää :(

Voikaahan hyvin!

Serenity ja tyttö 9 vrk

ps. Synnytystarinaa tulee joskus... :)

Vierailija
7/14 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjottelin jo tuonne kesäkuisten palstalle, edellisellä " kahvitauolla" joten laitetaan nyt sitten tännekin: Ite oon 26, tai joku muukin olla ja ainakin omassa kaveripiirissä ihan se ensimmäinen joka tähän puuhaan on ryhtynny, joten puhelinlangat laulaa, kun isosiskon kanssa on soiteltu ihan höpönä. Ainut oikein läheinen ihminen nimittäin, jolla jo perhettä on. Hyvä että löytyy edes yksi sellainen, tuntuu, että muuten olisi aikas pulassa. (ikävä puoi siinä, että sisko asuu ulkomailla, joten laskuissa näkyy:/)

Kaikki muut enemmän tai vähemmän akateemiset ystävät ei vielä osaa kuvitellakaan elämäänsä tällaista vaihetta... vaikka en syytä, pieni yllätyshän tämä itellekkin oli.

Ensiviikolla mennään Haikaranpesän ekaan valmennukseen, saapi nähä mitä kaikkea kertovat siitä synnytyksestä... aihe, jota aika ajoin iltaisin melkein alkaa ajattelemaan, mutta jokseenkin kauhunsekaisesti päätyy aina kuitenkin mielummin laskemaan lampaita, ettei ihan kokoyön unet menisi. Ja mimmoista porukkaa sielä on, hauska nähdä.

Mistä olit, Juska, löytänyt Helsinginstä hyvän lankakaupan? Just nyt on itellä semmonen sauma, että ei oo mitään työn alla ja sormia syyhyttäisi ihan hirmusti valmistaa jotain tulokkaalle. Kotiintulopuvun vielä tässä ehtisi ihan hyvin väkertää:)

Kohta loppuu työtkin, niin pääsee aurinkoa kurkkimaan pihalle; hmmmm:)

Vierailija
8/14 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhoja pinoja selailin, ja huomasin että sinäkin olet saanut nyyttisi!!

ONNEA ONNEA ONNEA :)

S

Vierailija
9/14 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah, kivaa taas olla kotona työpäivän päätteeksi, mutta miksi tuon sateen piti alkaa juuri nyt. Juuri ehdin tottua kulkemaan ilman sukkahousuja ja tuolla viimassa ja sateessa hytisin sitten kesähousuissani. Hrr...

IIDA-LINNEA: Kiva kun kysyit. Olen neulonut nyt vauvalle nutun ja tossut ja yhdet hahtuvaiset vaippahousut. Lisäksi tein ennen joulua molemmille isovanhemmille yhden parin vauvantossuja, kun sillä tavoin kerroimme iloisesta uutisesta. Nyt on tulossa seuraava pari villahousuja. Eilisistä ostoksista olisi sitten tarkoitus tekaista sellaiset ohkaisemmat ja hieman pienemmät villahousut, joita vauva voisi pitää kesälläkin. Tarkoitus on siis käyttää noita villahousuja harsovaipan tms. päällä, kun olen ymmärtänyt, että ne pitävät (vaikka vaikea uskoa) kosteuden sisällään samalla, kun kuitenkin hengittävät paremmin kuin muut vaihtoehdot. (Ja lisäksi niitä on niin hauska kutoa!) Vauva kyllä tarvitsisi vielä ainakin toiset tossut, mutta yhden tossun toisaalta kutoo yhdessä illassa...

MAARULA: Jos etsit hieman laajempaa lankavalikoimaa, kuin esim. Anttilan Novita-painotteinen kokoelma, kannattaa kokeilla Korkeavuorenkadulla (nro 20) olevaa Menitaa. Sieltä löysin itse ihania lankoja ja myyjät tuntuivat todella asiantuntevilta.

Tänään olisi mammajumppakin, mutta nyt tällä hetkellä kyllä tuntuu siltä, etten jaksa tuonne sateeseen ja viimaan itseäni raahata. En ole käynyt jumpassa nyt kolmeen viikkoon, kun oli noita supisteluja parina torstaina ja sitten meni vielä yksi pääsiäiseen. Kylläpä olen laiskuri silti... Tuosta tulikin mieleeni, että voisin pistää pienen gallupin pystyyn: Mitenkä olette muistaneet tehdä noita lantionpohjalihas-jumppia? Itse muistan aina silloin tällöin, että ai niin, pitäisi varmaan jumpata, mutta kyllä tuo ohjeiden mukainen viitenä päivänä viikossa ja 2 kertaa päivässä, on jäänyt pelkäksi ohjeeksi.

Huomasinpa juuri yhden asian: vatsa on saavuttanut " mukiteline" -koon! Muistatteko, kuka joskus kauan sitten laittoi linkin kuvaansa, missä tasapainotteli teemukia istuessaan sohvalla vatsan päällä. Nyt meikäläinenkin pystyy samaan urotekoon!

Terveisin,

pikku-Juska

Vierailija
10/14 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=hotpink]

Minulla on ilo ilmoittaa, että [b]Leenis[/b] on saanut eilen 18.4. klo 16.02 pienen pontevan pojan. Pituutta pojalla 52 cm ja painoa 4090g. Onnellinen perhe voi hyvin! Synnytys oli mennyt hyvin ja sitkeä sissimme sai 6,5 tunnissa pojan maailmaan pelkän ilokaasun voimalla.

ONNEA KOKO PERHEELLE!!!

Kesis ja poju 16 vrk

Vierailija
11/14 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuinka ihania vauvauutisia! Ja Leeniksen kärvistelyt kotona tais tosiaan avittaa synnytystä! Suuret onnittelut koko perheelle!!

Hippux ja Hippu

Vierailija
12/14 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hippuxilla ollut näköjään yhtä pätevä lääkäri kuin mullakin toissa päivänä. Totesi melkein vastaavasti Rimpulan asennosta. Sinällään kun itse tietää toisen pyörivän miten sattuu niin toivoisi varmennusta asentoon tulevan. Tosin nyt taitaa taasen vaihteeksi olla pää alaspäin, kun hikka tuntuu tuolla alhaalla eikä kyljessä kuten viikonloppuna.

Hoytille mukavia viimeisiä neitipäiviä :-)

Millaste oli kysellyt vaunuista. Meille tulee (ovat siis edelleen kaupan säilytyksessä) Emmaljungan ceroxit pehmeällä kantokopalla. Mummolaan hommattiin sit vanhemmat käytetyt Emmaljungan sport edget tai jotain. Siihen on tarkoitus hommata vielä kova koppa, jota mahdollisesti saatetaan käytää omissakin vaunuissa.

Ikää itsellä löytyy jo 28 ja mieskin ennätti täyttää 30 tämän vuoden puolella. Kyllähän sitä olisi itse halunnut lapsia jo paljon aiemmin, mutta eipä tuo silloinen mies ollut halukas. Ja oikeastaan näin jälkikäteen olen tyytyväinen että näin. Nyt on ihana mies, joka itse ennätti ehdottaa ehkäisyn poisjättämistä kun itse vasta haaveilin ajatuksen esittämisestä :-)

Hih, koira näkee taasen unta tuossa vieressä. Kovasti murisee ja ¿juoksee¿.

Juskalla asukki änkeää samasta kohtaa itseään pihalle. Ymmärrän hyvin tuntemuksiasi..Viime yönä heräsin, kun Rimpula potkaisi todella kovasti oikealle puolelle. Ihan pääsi itseltä auts-huudahdus, kun potkaisi. Hetken aikaa sen jälkeen kyljessä oli kova särky. Liekö ihan mustelmakin tullut.

Lantionpohjalihasjumpasta: Täytyy myöntää, että sitä on tullut tehtyä silloin kun itse muistaa. Eli aika lailla säännöllisen epäsäännöllisesti. Pitäisi varmaan koettaa nyt loppua kohden tiivistää tahtia.

Leenikselle miehensä kera ISOT onnittelut pikku prinssistä!!!!!

Tuosta puheen ollen jos jo synnyttäneet lueskelette tällä suunnalla niin tuosta Kesiksen ilmoittamasta Leeniksen synnytyksen kestosta tuli mieleen, että onko teillä oma synnytys ollut mitenkään verrattavissa oman äitinne synnytykseen/iin? Itseä hiukan mietityttää, kun itse olen esikoinen ja syntymäni kestoksi on merkitty hiukan yli 3 tuntia. Nyt sitten mm. terkka ja moni muu on muistanut kertoa, että kannattaa keskustella oman äidin kanssa synnytyksestä, kun ne tahtovat olla yleensä samanlaisia. Toivottavasti ei Rimpula tuota vauhtia maailmaan tule. Voi olla ettei mieskään töissäollessaan ennättäisi sitten mukaan koko hommaan.

Tässä muuten olisi uusin linkki tuohon meidän esittelyketjuun:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10093057&p=4&tmode=1&smod…

Sitä uutta listaemoa edelleen kaipailisin ilmoittautuvaksi..Muutoin tosiaan voi olla, että lista jää päivittymättä.

Toinen asia joka tuossa toissapäivänä listaa päivittäessä tuli mieleen, että listassa löytyy paljon nikkejä, jotka eivät ole kirjoitelleet mutta ehkä taustailevat?? Listalla alkaa olla melkoisesti pituutta, joten olisi varmaan tarpeellista jonkinlaista kevätpäivitystä. Tämän vuoksi toivoisin, että ketkä haluavat listalla pysyä kävisivät ilmoittautumassa listan perään. Tietysti nyt kirjoittelevien ei sitä ole välttämätöntä tehdä, koska jospa muistaisin teidät sit päivityksen (toivottavasti viimeisen) yhteydessä. Mitä mieltä muut olisitte tällaisesta kevätpäivityksestä???

-Ninca ja Rimpula 35+6-

Vierailija
13/14 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea LEENIS ja miehesi! Tosi kiva juttu, että kaikki siellä sujunut hyvin. Jospas tässä omakin vuoro tulisi eteen jonain päivänä...

Tänään ollut vähän outo ilta. Päässä tuntunut semmoinen paineen tunne ajoittain ja oon ollut hirmuisen väsynyt. Nukuin ennen Teho-osastoa ja silti on tunne, että uni tulee kohta uudestaan. Eilen kun vauva melskasi minkä kerkesi, niin tänään taasen ollut tosi hiljainen.

Argh!!! Tämä on hermoja raastavaa kun pitää miettiä onko kaikki kunnossa vai ei.... Neuvolakäynneillä kun kaikki ollut ok niin en jaksa uskoa, että tässä mistään vakavasta on kyse. On kai vaan liikaa aikaa ajatella, niin löytää kaikenlaista " vikaa" omasta olotilasta...

Täytyy toivoa, jotta huomenna olisi olo parempi.

Hyvää yötä siis kaikille, kauniita unia!

t. iida-linnea

Vierailija
14/14 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin miettimään, jotta hiljaista ollut enskattarien pinossa. Moolia ja Kanelia ei ole ainakaan näkynyt pieneen hetkeen...

Mitäs teille siis kuuluu??!!

t. i-l