Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi majoneesi ei muka ole terveellistä?

Vierailija
24.11.2025 |

Kaikissa ruokavalioissa suositellaan kanamunia ja öljyä lisäksi. Miksi ne majoneesissa muuttivat niin epäterveellisiksi että samaisissa ruokavalioissa on kielletty.  Enkö ole ymmärtänyt jotain? 

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valmismajoneeseissa on usein todella paljon lisäaineita. Ei ne säily huoneenlämmössä kaupoissa ilman niitä 

Majoneesin tekee minuutissa joten valmistuotteiden käyttö on pelkkää laiskuutta. Lisäksi sen voi tehdä keitetystä kananmunasta jos raaka kananmuna pelottaa.

No en kyllä rupea itse tekemään majoneesia, jos menen esim. Heseen syömään :D

No Hesessä syöminen se vasta laiskaa onkin. Itse tehdyt purilaiset on paljon parempia.

Onpas meillä nyt oikein surperihminen linjoilla, kun ikinä ei valmiiseen pöytään mene. Varmaan teurastat eläimetkin itse, koska olisihan se laiskuutta ostaa valmiiksi tapettua eläintä :D

Vierailija
22/29 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä tulee syötyä liikaa öljyä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valmismajoneeseissa on usein todella paljon lisäaineita. Ei ne säily huoneenlämmössä kaupoissa ilman niitä 

Majoneesin tekee minuutissa joten valmistuotteiden käyttö on pelkkää laiskuutta. Lisäksi sen voi tehdä keitetystä kananmunasta jos raaka kananmuna pelottaa.

No Hesessä syöminen se vasta laiskaa onkin. Itse tehdyt purilaiset on paljon parempia.

Onpas meillä nyt oikein surperihminen linjoilla, kun ikinä ei valmiiseen pöytään mene. Varmaan teurastat eläimetkin itse, koska olisihan se laiskuutta ostaa valmiiksi tapettua eläintä :D

Metsästäjänä olisi laiskaa pyytää naapuria ampumaan, suolistamaan ja nylkemään.

Vierailija
24/29 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin syy taitaa olla siinä, että majoneesin käyttäminen johtaa monesti käytännössä liialliseen energiansaantiin.

Eihän liiallinen energia poista majoneesin terveellisyyttä.

Vierailija
25/29 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne seis, paskaa ahdatte sisuksiin.

Vierailija
26/29 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpas meillä nyt oikein surperihminen linjoilla, kun ikinä ei valmiiseen pöytään mene. Varmaan teurastat eläimetkin itse, koska olisihan se laiskuutta ostaa valmiiksi tapettua

No onnea vaan nautametsälle sitten! Toivoittavasti saat samalla metsästettyä sian, jotta saat joulupöytään kinkun. Olisihan se laiskaa jonkun toisen tappamaa sikaa vedellä aattona. 

Vierailija
27/29 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin syy taitaa olla siinä, että majoneesin käyttäminen johtaa monesti käytännössä liialliseen energiansaantiin.

Majoneesia saa nykyään syödä vaikka leivän päällä margariinin sijasta. Näin on todettu ravitsemussuosituksissa. Ei sitä pidetä epäterveellisenä. Monesti ne ranskalaiset ja hampurilainen voivat olla epäterveellisempiä kuin itse majoneesi.

Vierailija
28/29 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpas meillä nyt oikein surperihminen linjoilla, kun ikinä ei valmiiseen pöytään mene. Varmaan teurastat eläimetkin itse, k

No onnea vaan nautametsälle sitten! Toivoittavasti saat samalla metsästettyä sian, jotta saat joulupöytään kinkun. Olisihan se laiskaa jonkun toisen tappamaa sikaa vedellä aattona. 

Villisikaa ja hirveä löytyy. Hirvestä saakin hyvän hirviburgerin.

Vierailija
29/29 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä on suurin osa öljyä.

Jotku lotraavat öljyä salaattiin, leivälle ja ruokiin. Harvoin majoneesiakaan otetaan enempää kuin pieni annos.

Sinä et ehkä ota majoneesia kuin pienen annoksen. Moni muu hukuttaa kasvikset majoneesiin. Esim. kaupassa myytävissä perunasalaateissa perunanpala etsii kaveria majoneesissa.