Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö esittäytyä, jos soittaa hätänumeroon?

Vierailija
17.09.2023 |

Pitääkö puhelun aluksi sanoa oma nimi ja hyvää iltaa, vai riittääkö että kertoo vain, mikä on hätänä ja missä?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kerron vaan suoraan mitä tapahtuu ja missä, ei siinä yleensä ole aikaa jorista

Vierailija
2/14 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä esittäydyn, jos ei nimeensä kerro niin ne kysyy sitä jokatapauksessa. Mutta en mä hyviä iltoja, aamuja enkä päiviä toivottele  :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kouluvuosilta, eli kaukaa historiasta, ohjeen, jonka mukaan pitää kertoa, kuka soittaa, mistä soittaa ja mitä on tapahtunut. En tiedä vieläkö tämä ohje on oikea, mutta itse käyttäisin sitä.

Vierailija
4/14 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkähän takia pitää esitellä itsensä? Luulisi enemmän se onnettomuus kiinnostavan kuin kuka siitä kertoo?

Vierailija
5/14 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kerron vaan suoraan mitä tapahtuu ja missä, ei siinä yleensä ole aikaa jorista

Samoin teen minä, eikä kukaan ole ikinä kysynyt minun tietojani.

Vierailija
6/14 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjeistuksena on ensin kertoa oma nimi, mutta ei se mikään oleellinen tieto ole.

Vierailija
7/14 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohjeistuksena on ensin kertoa oma nimi, mutta ei se mikään oleellinen tieto ole.

Miksi se pitää kertoa? Ja miksi se pitää kertoa ENSIN?

Vierailija
8/14 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan kouluvuosilta, eli kaukaa historiasta, ohjeen, jonka mukaan pitää kertoa, kuka soittaa, mistä soittaa ja mitä on tapahtunut. En tiedä vieläkö tämä ohje on oikea, mutta itse käyttäisin sitä.

Tämä minullakin oli mielessä, kävin koulun 80-luvulla. Tuli vain mieleen kun äskettäin olin tilanteessa, jossa toinen henkilö soitti hätänumeroon ja hän ei sanonut luuriin nimeään vaan kertoi mitä oli tapahtunut.

Ap.

Vierailija
9/14 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä nimee sinne välttis tartte ilmoittaa. Mut miksei ilmoittais, puhelut on luottamuksellisia eikä soittajan tietoja anneta muille kuin tehtävää suorittavalle viranomaiselle, jos tarvii.

Vierailija
10/14 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvä kertoa oma nimi mutta erittäin tärkeä on heti alussa kertoa se mistä soittaa, siis onnettomuuden tms tarkka sijainti. Ja vasta sitten mennä yksityiskohtiin.

Itse olen soittanut muutaman kerran ambulanssin ja poliisit. Olen aina kertonut nimeni ja sitten tapahtumapaikan tai oman osoitteeni. Ja sitten mitä on tapahtunut.

Tyyliin:

Maija Niemi tässä, soitan osoitteesta Mäkikatu 2 Helsinki. Tuossa meidän vastapäisen talon pihalla kaksi miestä tappelee verissäpäin ja toisella on puukko. (Ja tämän jälkeen se vastannut henkilö kyselee itse rakentavia lisätietoja ja hoitaa asian eteenpäin.)

Vierailija
11/14 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko jäänyt käytännöksi, kun ei ollut vielä kännyköitä, jolloin ei nähnyt soittajan numeroa. 

Vierailija
12/14 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin pitää esitellä itsensä ja pientä small-talkia vetää jään rikkomiseksi. Pitkään ei tarvitse - ihan viisi minuuttia riittää hyvin. Olisi sangen epäkohtaliasta alkaa tuntemattomalle heti puhumaan jostain lattialla korisevasta isoisästä. Muistakaa hyvät käytöstavat!

Vierailija
13/14 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkähän takia pitää esitellä itsensä? Luulisi enemmän se onnettomuus kiinnostavan kuin kuka siitä kertoo?

Jos vaikka puhelu katkeaa niin onhan se hyvä tietää kenen kanssa juuri olivat linjoilla.

Vierailija
14/14 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin parin vuoden aikana olen joutunut soittamaan kymmeniä kertoja häkeen, ja kyllä esittelen itseni aina.

Joskus tosin on kiireellisempi tilanne, ja tuntuu että kestää liian kauan tilanteen selvitys ja kysymykset joihin pitää vastata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi neljä