Jumala loi sinut, mikset rakastaisi häntä?
Kommentit (1110)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Asia on hyvin yksinkertainen, sillä kaikkivaltias Jumala eli täysin vailla rajoitteita oleva olento päättää kiduttaa omaa poikaansa ja uhkaa sillä muitakin. Se on valinta, jota kukaan tolkuissaan oleva ihminenkään ei tekisi, mutta julma Jumala kyllä.
Voit olla asiasta mitä mieltä tahansa, mutta täällä sinä kuitenkin olet.
Totta kai, mutta kun on kyse rakastavasta Jumalasta tai Raamatun uskottavuudesta, niin hyvin olennainen pointti, joka osaltaan vakuuttaa, ettei täällä olo kenelläkään ole seurausta Jumalan tekemisistä.
Minulle ei oikeastaan ole merkitystä sillä, mikä on sinusta vakuuttavaa.
Jos ei ole, miksi ihmeessä roikut täällä?
Uskovainen toistelee täällä latteuksia siis ihan omaksi ilokseen.
Voihan sitä jumalaisen aikansa niinkin käyttää....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Asia on hyvin yksinkertainen, sillä kaikkivaltias Jumala eli täysin vailla rajoitteita oleva olento päättää kiduttaa omaa poikaansa ja uhkaa sillä muitakin. Se on valinta, jota kukaan tolkuissaan oleva ihminenkään ei tekisi, mutta julma Jumala kyllä.
Totta kai, mutta kun on kyse rakastavasta Jumalasta tai Raamatun uskottavuudesta, niin hyvin olennainen pointti, joka osaltaan vakuuttaa, ettei täällä olo kenelläkään ole seurausta Jumalan tekemisistä.
Minulle ei oikeastaan ole merkitystä sillä, mikä on sinusta vakuuttavaa.
Kuin myös, samat sanat. Mutta Raamattu pyrkii olemaan uskoa luomassa ja se on täynnä hölmöyk
Tuollainen asenne, ettei ota itse vastuuta siitä, onko ymmärtänyt oikein, ei ole kovin hyödyllinen asenne. Muut eivät ole vastuussa siitä, jos sinä et ymmärrä tai jos ymmärrät väärin. Tämä asia menee niin, että sinä itse kannat siitä seuraukset, ei kukaan muu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ymmärrä alkuunkaan. Kysymyshän ei ole siitä, mitä minä ymmärrän, vaan mitä uskovat ymmärtävät esityistä kysymyksistä. Jos ja kun tulee huonoja vastauksia, voin sulkea niitä pois eli oikoa väärinkäsityksiänne. Ihme kiemurtelua ja välttelyä ikäviin kysymyksiin.
Jaa. Ja kukahan loi sen jumalan?
Joko jeesukselta kohta tulee? Sillä on monta lyhtypylvästä ruiskittavana...
Vierailija kirjoitti:
Et ymmärrä alkuunkaan. Kysymyshän ei ole siitä, mitä minä ymmärrän, vaan mitä uskovat ymmärtävät esityistä kysymyksistä. Jos ja kun tulee huonoja vastauksia, voin sulkea niitä pois eli oikoa väärinkäsityksiänne. Ihme kiemurtelua ja välttelyä ikäviin kysymyksiin.
Onko sinun vaikea hyväksyä sitä, että muiden ei tarvitse vastata sinun kysymyksiisi, jos he eivät halua?
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä todella kiitollinen siitä, että perheenjäseneni, ystäväni ja työkaverini ovat kaikki ihania, järjellisiä ateisteja.
Heidän puheistaan ei koskaan löydy sellaista nälvintää, ylemmyydentunnetta tai tekopyhyyttä kuin tämänkin keskustelun uskovaisten kommenteista.
(Inhonväristyksiä!)
There is no hate than " christian" love.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinun vaikea hyväksyä sitä, että muiden ei tarvitse vastata sinun kysymyksiisi, jos he eivät halua?
Ei, mutta minua huvittaa se, että ette ikäviin kysymyksiin vastaa. Kun kerrotte, että Jumala rakastaa ehdoitta ja jätätte vastaamatta kysymykseen, miksi sitten uhkaa kiduttaa tai halusi rääkkäyttää poikansa hengiltä, vaikutatte luvalla sanoen yksinkertaisilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Jumala näkyy ja on ihan konkreettinen ajassamme edelleen. Emme voi Jumalaa näillä silmillämme nähdä, mutta voimme nähdä palan hänen taivaallista maailmaa ja Hänen tekojaan"
Niin, siis näkyykö se jumala vai eikö näy?
EriEt pysty näkemään. Sitten, kun kärsit niin paljon, ettet pysty kävelemään, syömään, juomaan, ajattelemaan selkeästi, tuntemaan mitään muuta kuin kipua, et edelleenkään pysty näkemään. Sitten, kun tekisit mitä tahansa, että se loppuisi, Mutta Se Ei Lopu, käytä silloin viimeiset voimasi tähän:
Isä meidän, joka olet taivaissa.
Pyhitetty olkoon sinun nimesi.
Tulkoon sinun valtakuntasi.
Tapahtukoon sinun tahtosi,
myös maan päällä niin kuin taivaassa.
Anna meille tänä päivänä meidän jokapäiväinen leipämme.
Ja anna meille meidän syntimme anteeksi,
Mikä on se nimi, joka jokaisen tulee tietää ja pyhittää??? Jeesus sanoi: Isä olen tehnyt sinun nimesi tunnetuksi ja teen sen vastakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli kirjoittelet täällä ihan muuten vaan, etkä pysty vastaanottamaan minkäänlaista kritiikkiä?
Kuulostaa kovin pieneltä ja lapselliselta.
Mitä tekisit, jos et pelkäisi?
-eri kommentoija
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, mutta minua huvittaa se, että ette ikäviin kysymyksiin vastaa. Kun kerrotte, että Jumala rakastaa ehdoitta ja jätätte vastaamatta kysymykseen, miksi sitten uhkaa kiduttaa tai halusi rääkkäyttää poikansa hengiltä, vaikutatte luvalla sanoen yksinkertaisilta.
Kyse on siitä, että ihmisellä on mahdollisuus valita, uskooko hän vai ei. Mitä väliä sillä sinulle on, mitä muut ihmiset valitsevat?
Tietäjä tietää totuudeksi, että tarkoitus on pyhittyä, mutta kristinuskon mukaan vain uskolla on väliä. Ehtikö ryöväri pyhittyä ristillä? Entä ne monet muut, jotka Jeesus noin vain käänsi uskoon? Ainakaan Raamatun mukaisesti et usko.
Onhan se totta kai huvittavaa, että monesti uskovaiset tulevat saarnaamaan, mutta poistuvat paikalta kysymysten tullessa.
Keneltä Jumala pelastaa? Miksi Paratiisissa oli kielletty hedelmä? Miksi Jumala halusi veriuhrin itselleen? Miksi Raamatussa on epätosia tarinoita? Miten kärsimys ja kidutus sopii rakkauteen? Ymmärrättekö mitä tarkoittaa kaikkivaltius?
Kannattaa varmaan ap kirjoitella ihan vaan siihen omaan päiväkirjaan, kun et kerran kykene minkäänlaiseen keskusteluun.
Vaikutuskin on sama, eli nolla.
Vierailija kirjoitti:
Eivät vaikuta kovin tasapainoisilta tämänkään keskustelun uskovaiset. 😄
Annas nyt muutama esimerkki ja perustele. En itse arvosta yleistämistä eikä kaikkia kommentteja voi leimata samalla leimalla.
Ihmisellä ei ole mahdollisuutta valita, uskooko vai ei. Kokeile huviksesi uskoa todeksi jotakin sellaista, johon et usko niin tiedät.
Ketju on perustettu keskustelua varten, joten keskustelen. Ei ole tarkoitus, että te saarnaatte ja se otetaan noin vaan vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli kirjoittelet täällä ihan muuten vaan, etkä pysty vastaanottamaan minkäänlaista kritiikkiä?
Kuulostaa kovin pieneltä ja lapselliselta.
Mitä tekisit, jos et pelkäisi?
-eri kommentoija
Kerroinhan jo, ettei minulle ole merkitystä sillä, onko jokin sinusta vakuuttavaa vai ei. Miksi miettisin sitä, mitä tekisin, jos en pelkäisi? Jos haluaa mennä eteenpäin, on hyvin tärkeää keskittyä siihen, mitä kohti on menossa. Ei kannata jäädä pohtimaan sitä, mitä kaikkea muutakin voisi tehdä. Se on ihan loputon suo, jos sille tielle lähtee.
Sinä tajuat mitä minä tarvitsen. Miten ne akat sais tajuamaan saman? Ilmeisesti pitää vaan jankuttaa niin monesti että se viesti menee perille.
Vierailija kirjoitti:
Tietäjä tietää totuudeksi, että tarkoitus on pyhittyä, mutta kristinuskon mukaan vain uskolla on väliä. Ehtikö ryöväri pyhittyä ristillä? Entä ne monet muut, jotka Jeesus noin vain käänsi uskoon? Ainakaan Raamatun mukaisesti et usko.
Onhan se totta kai huvittavaa, että monesti uskovaiset tulevat saarnaamaan, mutta poistuvat paikalta kysymysten tullessa.
Keneltä Jumala pelastaa? Miksi Paratiisissa oli kielletty hedelmä? Miksi Jumala halusi veriuhrin itselleen? Miksi Raamatussa on epätosia tarinoita? Miten kärsimys ja kidutus sopii rakkauteen? Ymmärrättekö mitä tarkoittaa kaikkivaltius?
Ymmärrys voi kehittyä, jos onnistuu noudattamaan Jumalan tahtoa riittävän hyvin. Sitä ennen täytyy vain hyväksyä se, ettei voi ymmärtää, voi vain valita.
Tämä!