Jumala loi sinut, mikset rakastaisi häntä?
Kommentit (1110)
Olen kyllä todella kiitollinen siitä, että perheenjäseneni, ystäväni ja työkaverini ovat kaikki ihania, järjellisiä ateisteja.
Heidän puheistaan ei koskaan löydy sellaista nälvintää, ylemmyydentunnetta tai tekopyhyyttä kuin tämänkin keskustelun uskovaisten kommenteista.
(Inhonväristyksiä!)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä rakastan häntä vaikka aloittaja ei ilmeisesti niin tee esittää vain saadakseen riitaa aikaiseksi.
Raamatusta:
23Jeesus vastasi:
Jos joku rakastaa minua, hän noudattaa minun sanaani. Minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen luokseen ja jäämme asumaan hänen luokseen. 24Se, joka ei minua rakasta, ei noudata minun sanaani mutta sana, jonka te kuulette, ei ole minun omani, vaan Isän, joka on minut lähettänyt.
Minkälainen rakkaudenosoitus Jumalalta oli Jeesuksen ristiinnaulitseminen? Kaikkivaltias pystyisi mihin vaan, mutta valitsi silti tuollaisen ratkaisun? Eikö sinua huoleta ollenkaan, että jos oma poika saa tuollaista kohtelua, mikä sinua odottaa?
Tämä on hyvin monimutkainen asia. En ole erityisen h
Ei ole. Asia on hyvin yksinkertainen, sillä kaikkivaltias Jumala eli täysin vailla rajoitteita oleva olento päättää kiduttaa omaa poikaansa ja uhkaa sillä muitakin. Se on valinta, jota kukaan tolkuissaan oleva ihminenkään ei tekisi, mutta julma Jumala kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole saatana pyytänyt tulla luoduksi!!
Ei kannata sanoa En pelaa siinä vaiheessa, kun peli on jo käynnissä.
Taas mottipäinen vertaus. Pelaajaltahan ei ole kysytty, alkaako pelaamaan.
Siitä en tiedä, mutta täällä sitä nyt kuitenkin ollaan.
En muista, kuinka kauan Jeesus ristillä riippui, mutta pohdin kuitenkin, oliko koko se aika Jumalalle suorastaan orgastista nautintoa? Olihan se tietysti iso juttu ihmisten kannalta siksi, että ennen uhrausta Taivaaseen pääsi uskolla, mutta Jeesuksen kitumisen jälkeen ei tarvitse enää kuin uskoa.
Vierailija kirjoitti:
Jäi jo toiselle sivulle vailla vastauksia, joten nostetaan esiin tämä. Sinne jäi myös muita olennaisia kyssäreitä vastausta vaille.
Jumala ei voi pelastaa ketään siitä yksinkertaisesta syystä, että hän on ainoa uhkaaja. Mitä ihmeen pelastamista vaatii jättää uhkaukset toteuttamatta? Miksi niin outo konsepti, että piti uhrata itselleen oma poikansa? Vai mikä pointti sillä ristiinnaulitsemisella oikein on? Tekikö Jeesuksen kärsimys Jumalalle niin höpöä, että suostui nautinnon huumassa jättämään kiduttamatta sellaisia, ketkä kyseenalaistamatta suostuvat palvomaan?
Mikä pointti sillä syntien sovittamisella ylipäätään on, sillä ennen sitä Vanhan Testamentin uskovat pääsivät uskolla Taivaaseen ja nyt on sama tilanne?
Ettekö te uskovaiset muka todella huomaa, kuinka hölmö tarina Raamattu on?
Nuo kysymykset ovat vaikeita, eikä niihin ole helppoja vastauksia. Raamattu voi vaikuttaa hölmöltä ja epäuskottavalta. Sen on tarkoitus olla niin. Valitettavasti tilanne on se, tämä asia ei mene niin, että Raamattu ns. kävisi järkeen.
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä todella kiitollinen siitä, että perheenjäseneni, ystäväni ja työkaverini ovat kaikki ihania, järjellisiä ateisteja.
Heidän puheistaan ei koskaan löydy sellaista nälvintää, ylemmyydentunnetta tai tekopyhyyttä kuin tämänkin keskustelun uskovaisten kommenteista.
(Inhonväristyksiä!)
Todellisuudessa asia on toisin. Harvalta ateistilta tulee perusteltuja kirjoituksia. Suurin osa on vitsailua ja pyrkimystä loukkaamaan toisia, kieltää sekä rajoittaa kristillisyyttä monin tavoin.. Voih..uhriintuneen ihonväristyksiä.
Miksi Paratiisissa oli se kielletty hedelmä? Mikä visio sen taustalla oli, jos kaikki ihmistä lukuunottamatta tiesivät kaiken hyvästä ja pahasta? Eihän Eeva toki tiennyt pahasta eli oli syyntakeeton sen ottaessaan, joka on siis outoa joutua moisen koston kohteeksi.
Miksi Jumala ei puuttunut käärmeen tekemisiin? Miksi uskovaiset joskus väittävät pahuuden olevan seuraus syntiinlankeemuksesta, vaikka ovat miljoona kertaa lukeneet siitä, kuinka käärme oli jo siellä. Paha oli jo siis Paratiisissa, eikä Jumala tehnyt mitään sitä estääkseen.
Vekkuleita nyansseja on kristinusko täynnä. Miten muuten olisi käynyt, jos jokin eläin olisi syönyt sen hedelmän?
Ei ole. Asia on hyvin yksinkertainen, sillä kaikkivaltias Jumala eli täysin vailla rajoitteita oleva olento päättää kiduttaa omaa poikaansa ja uhkaa sillä muitakin. Se on valinta, jota kukaan tolkuissaan oleva ihminenkään ei tekisi, mutta julma Jumala kyllä.
Voit olla asiasta mitä mieltä tahansa, mutta täällä sinä kuitenkin olet.
Miksi ihmeessä Raamatun on tarkoitus vaikuttaa hölmöltä ja epäuskottavalta? Haluaako Jumala, että mahdollisimman harva siihen uskoisi, kun on halunnut siihen epätosia kertomuksia ja muita outouksia?
Vierailija kirjoitti:
Totta kai, mutta kun on kyse rakastavasta Jumalasta tai Raamatun uskottavuudesta, niin hyvin olennainen pointti, joka osaltaan vakuuttaa, ettei täällä olo kenelläkään ole seurausta Jumalan tekemisistä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä Raamatun on tarkoitus vaikuttaa hölmöltä ja epäuskottavalta? Haluaako Jumala, että mahdollisimman harva siihen uskoisi, kun on halunnut siihen epätosia kertomuksia ja muita outouksia?
Meidän on tarkoitus kehittää ymmärrystämme. Se ei ole helppoa. En tiedä, miksi Jumalan tahdon noudattaminen on niin vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai, mutta kun on kyse rakastavasta Jumalasta tai Raamatun uskottavuudesta, niin hyvin olennainen pointti, joka osaltaan vakuuttaa, ettei täällä olo kenelläkään ole seurausta Jumalan tekemisistä.
Minulle ei oikeastaan ole merkitystä sillä, mikä on sinusta vakuuttavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole, miksi ihmeessä roikut täällä? :D
- eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän on tarkoitus kehittää ymmärrystämme. Se ei ole helppoa. En tiedä, miksi Jumalan tahdon noudattaminen on niin vaikeaa.
Ei vakuuta lainkaan. Jumalista on monenlaisia ilmoituksia, ja kaikki ovat tarinana yhtä uskottavia kuin Aku Ankka. Jos elämän taustalla oleva voima on tietoinen, hän ei ole kaikkivaltias eikä hyvä, tuskin juurikaan ihmisistä kiinnostunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
(Inhonväristyksiä!)
Todellisuudessa asia on toisin. Harvalta ateistilta tulee perusteltuja kirjoituksia. Suurin osa on vitsailua ja pyrkimystä loukkaamaan toisia, kieltää sekä rajoittaa kristillisyyttä monin tavoin.. Voih..uhriintuneen ihonväristyksiä.
Uskiksen vaihtoehtototuus.
Vierailija kirjoitti:
Se että tyyppi luo miljardeja ihmisiä omaksi kuvakseen kertoo pahemman luokan narsismista. Kyllä mulla alkaa hälytyskellot soida että ei ole ihan tervettä touhua.
Ei ole tainnut uskontosi osata auttaa sua ymmärtämään, sillä omaksi kuvaksi luominen merkitsee sitä, että on tiettyjä positiivisia ominaisuuksia, kuten kykyä nauttia elämästä (aistit) ymja taitoa osata elää muiden ihmisten kanssa ymym
Me emme ole Jumalan kuvia kirjaimellisesti, kuten valokuva, eikä kukaan ei ole nähnyt Jumalaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuin myös, samat sanat. Mutta Raamattu pyrkii olemaan uskoa luomassa ja se on täynnä hölmöyksiä, joten asialla on merkitystä sinun kiinnostuksestasi huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole, miksi ihmeessä roikut täällä? :D
- eri
Korjaan väärinkäsityksiä. Jokainen voi tietysti itse arvioida, mitä ajattelee näkemyksistäni ja halutessaan kertoa omia näkemyksiään. Täällähän voi kuka tahansa kirjoittaa melkein mitä tahansa. Miksi ajattelit, että sillä olisi minulle merkitystä, mikä sinusta on vakuuttavaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
(Inhonväristyksiä!)
Uskovainen syyttää uhriutumisesta!
Kiitos jälleen kerran päivän nauruista! Pidensit yhden jumalattoman elämää.
Tämä on hyvin monimutkainen asia. En ole erityisen huolissani siitä, mikä minua odottaa. Olen jo kärsinyt niin paljon, että ymmärrän, ettei pelosta ole mitään hyötyä. Sen sijaan pyrkimisestä Jumalan tahdon noudattamiseen on hyötyä, joten keskityn siihen.