Jumala loi sinut, mikset rakastaisi häntä?
Kommentit (1110)
Joskus mietin näitä lapsuudesta asti aivopestyjä, kuinka surullinen heidän elämänsä onkaan. Uskonnot pitäisi kieltää. Aivan järkyttävää pahoinpitelyä tehdään niiden nimisdä. Mainostavat itseään vielä rakkauden uskonnoiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on kysymys uskon perustasta, ei maailmassa toimimisesta.
Oletko kuullut sellaisesta näkemyksestä, että usko ilman tekoja on kuollut? Jos väität, että usko on jotenkin maailmassatoimimisesta erillinen asia, niin olen pahoillani, mutta olet käsittänyt väärin. Ei se niin mene, että jos uskoo (mihin edes tarkalleen?), niin voi tehdä mitä tahansa.
Kerro nyt tarkkaan se uskontosi nimi. Miltä perustalta se lähtee,ei mitään ympäripyöreätä.
Totuus. En voi ilmaista sitä tarkemmin.
Ei sellaista uskontoa ole kun totuus.
Itse olen Raamatullinen kristitty.
Ei olekaan. Mutta totuus on kuitenkin olemassa.
"Minä olen herra sinun jumalasi ,sinulla ei saa olla muita jumalia."
Vierailija kirjoitti:
Joskus mietin näitä lapsuudesta asti aivopestyjä, kuinka surullinen heidän elämänsä onkaan. Uskonnot pitäisi kieltää. Aivan järkyttävää pahoinpitelyä tehdään niiden nimisdä. Mainostavat itseään vielä rakkauden uskonnoiksi.
Siitä huolimatta uskonnoilla on tärkeä rooli.
Vierailija kirjoitti:
Joskus mietin näitä lapsuudesta asti aivopestyjä, kuinka surullinen heidän elämänsä onkaan. Uskonnot pitäisi kieltää. Aivan järkyttävää pahoinpitelyä tehdään niiden nimisdä. Mainostavat itseään vielä rakkauden uskonnoiksi
Ajankohtaista 7.10.2025
Tubettaja ja toimittaja Aleksi Rantamaa: Kadun, että olen kääntänyt lukemattomia nuoria pois Jeesuksen sylistä
Mediapersoona ja entinen tunnettu ateisti Aleksi Rantamaa kertoo podcastissaan tulleensa äskettäin uskoon. Hän on liittynyt evankelis-luterilaiseen kirkkoon
.
Ymmärrätkö sinä, mitä tuo tarkoittaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tärkeä rooli ihmismassojen ohjailussa poliittisesti haluttuun suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on kysymys uskon perustasta, ei maailmassa toimimisesta.
Oletko kuullut sellaisesta näkemyksestä, että usko ilman tekoja on kuollut? Jos väität, että usko on jotenkin maailmassatoimimisesta erillinen asia, niin olen pahoillani, mutta olet käsittänyt väärin. Ei se niin mene, että jos uskoo (mihin edes tarkalleen?), niin voi tehdä mitä tahansa.
Kerro nyt tarkkaan se uskontosi nimi. Miltä perustalta se lähtee,ei mitään ympäripyöreätä.
Totuus. En voi ilmaista sitä tarkemmin.
Ei sellaista uskontoa ole kun totuus.
Itse olen Raamatullinen kristitty.
Teosofeilla on ajatus. "Totuus on korkein uskonto".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan uskontoja on käytetty siihenkin. Minä tarkoitin hengellistä elämää eli elämän hengellistä ulottuvuutta.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän, että siihen aikaan palvottiin monia jumalia ja että Jahve halusi olla ainoa.
Teosofeilla on ajatus. "Totuus on korkein uskonto".
Vääristelyä.
Vierailija kirjoitti:
Voin rakastaa, mutta en sen nimissä suostu muuttamaan itseäni tai tuntemaan mitään syntejä tai häpeää. Ottakoon tai jättäköön.
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän, että siihen aikaan palvottiin monia jumalia ja että Jahve halusi olla ainoa.
Tuo on aika pinnallinen käsitys asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin rakastaa, mutta en sen nimissä suostu muuttamaan itseäni tai tuntemaan mitään syntejä tai häpeää. Ottakoon tai jättäköön.
Tämä.
Eri
Jos ei suostu muuttumaan, niin hankalaksi menee. Onnea matkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan uskontoja on käytetty siihenkin. Minä tarkoitin hengellistä elämää eli elämän hengellistä ulottuvuutta.
Kristinusko, tai mikään muukaan oppijärjestelmä, ei omista henkistä ulottuvuutta.
Ihminen on luonut jokaisen tuhansista jumalista. Myös sen sun oikean Jumalan.
Kristittyjen jumala on itse asiassa aika uusi keksintö. Ja todella hyvä bisnes ollut kirkolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
Eri
Jos ei suostu muuttumaan, niin hankalaksi menee. Onnea matkaan.
Muutun jatkuvasti. Elämä on jatkuvaa muutosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus mietin näitä lapsuudesta asti aivopestyjä, kuinka surullinen heidän elämänsä onkaan. Uskonnot pitäisi kieltää. Aivan järkyttävää pahoinpitelyä tehdään niiden nimisdä. Mainostavat itseään vielä rakkauden uskonnoiksi
Yksi pahoinpitelymuoto?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kristinusko, tai mikään muukaan oppijärjestelmä, ei omista henkistä ulottuvuutta.
Olen pahoillani, mutta olet käsittänyt väärin.
Vierailija kirjoitti:
Ihminen on luonut jokaisen tuhansista jumalista. Myös sen sun oikean Jumalan.
Kristittyjen jumala on itse asiassa aika uusi keksintö. Ja todella hyvä bisnes ollut kirkolle.
Olen pahoillani, mutta olet käsittänyt väärin.
Tuollaisella asenteella pahennat vain asiaa.