Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jumala loi sinut, mikset rakastaisi häntä?

Vierailija
24.11.2025 |

Jumala loi sinut, mikset rakastaisi häntä?

Kommentit (1110)

Vierailija
861/1110 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus mietin näitä lapsuudesta asti aivopestyjä, kuinka surullinen heidän elämänsä onkaan. Uskonnot pitäisi kieltää. Aivan järkyttävää pahoinpitelyä tehdään niiden nimisdä. Mainostavat itseään vielä rakkauden uskonnoiksi. 

Siitä huolimatta uskonnoilla on tärkeä rooli. 

Tärkeä rooli ihmismassojen ohjailussa poliittisesti haluttuun suuntaan.

Varmaan uskontoja on käytetty siihenkin. Minä tarkoitin hengellistä elämää eli elämän hengellistä ulottuvuutta.

Kristinusko, tai mikään muukaan oppijärjestelmä, ei omista henkistä ulottuvuutta.

Jo Hassisen Kone tiesi kertoa että:

Taivaan Isä Ja Poika Oy Rakkautta Tänään Halvalla Myy.

Vierailija
862/1110 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus mietin näitä lapsuudesta asti aivopestyjä, kuinka surullinen heidän elämänsä onkaan. Uskonnot pitäisi kieltää. Aivan järkyttävää pahoinpitelyä tehdään niiden nimisdä. Mainostavat itseään vielä rakkauden uskonnoiksi. 

Surullista? Miten niin? Eikö surullisempaa ole olla vain hieman apinaa kehittyneempi eläin sattumalta syntyneessä maailmassa, vailla mitään tarkoitusta, tällä päämäärättömästi eetterissä kiiltävällä ja tuhoontuomitulla palolla, ilman mitään toivoa paremmasta? Vähemmästäkin ihminen masentuu! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
863/1110 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selvä, mutta se ei kelpaa Jumalalle. Hyvät teot, joita ei ole tehty Jumalan vuoksi eli Jumalan tahdon noudattamisen vuoksi eivät vie kohti pelastusta.

tässä kiteytyy hyvin aivan sairas uskovaisten maailmankuva. Koko ajatuskyhäelmä on silkkaa silmänpalvontaa. 

Pelastava usko ei ole silmänpalvontaa, vaan sitä, että pyrkii lakkaamatta Jumalan tahdon noudattamiseen. Se ei onnistu, jos ei tiedä, mikä on Jumalan tahdon mukaista tai jos on käsittänyt sen väärin.

Olen pahoillani, mutta olet käsittänyt väärin.

Vierailija
864/1110 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä huolimatta uskonnoilla on tärkeä rooli. 

Tärkeä rooli ihmismassojen ohjailussa poliittisesti haluttuun suuntaan.

Totta ja siksi porttokirkko tulisi erottaa valtiosta pikimmiten. 

Vierailija
865/1110 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen on luonut jokaisen tuhansista jumalista. Myös sen sun oikean Jumalan.

Kristittyjen jumala on itse asiassa aika uusi keksintö. Ja todella hyvä bisnes ollut kirkolle.

Älä ole mun puolesta pahoillani. Ole omasta puolestasi pahoillasi. Koko elämä aivopestynä. Mutta toivotaan että sulla on silti hyvä elämä. Eihän hullukaan aina tiedä olevansa hullu. Mutta tottele kiltisti herraasi ja maksat verot ja kolehdit kirkolle. Silloin et joudu kadotukseen. Ei siitä meille hirveää haittaa ole vaikka olet uskovainen. Tietty toi uskonnon tuputtaminen on ärsyttävää mutta teidän raamatussahan valjastetaan uskovaiset hankkimaan uusia maksavia asiakkaita. Ootte vähän kuin puhelinmyyjät. 

Vierailija
866/1110 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kristittyjen jumala on itse asiassa aika uusi keksintö. Ja todella hyvä bisnes ollut kirkolle.

Olenko oikeassa, jos väitän, ettet ole työelämässä?

Vierailija
867/1110 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selvä, mutta se ei kelpaa Jumalalle. Hyvät teot, joita ei ole tehty Jumalan vuoksi eli Jumalan tahdon noudattamisen vuoksi eivät vie kohti pelastusta.

tässä kiteytyy hyvin aivan sairas uskovaisten maailmankuva. Koko ajatuskyhäelmä on silkkaa silmänpalvontaa. 

Pelastava usko ei ole silmänpalvontaa, vaan sitä, että pyrkii lakkaamatta Jumalan tahdon noudattamiseen. Se ei onnistu, jos ei tiedä, mikä on Jumalan tahdon mukaista tai jos on käsittänyt sen väärin.

Minä tiedän kyllä, mistä puhun.

Vierailija
868/1110 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Surullista? Miten niin? Eikö surullisempaa ole olla vain hieman apinaa kehittyneempi eläin sattumalta syntyneessä maailmassa, vailla mitään tarkoitusta, tällä päämäärättömästi eetterissä kiiltävällä ja tuhoontuomitulla palolla, ilman mitään toivoa paremmasta? Vähemmästäkin ihminen masentuu! 

On minulla tarkoitus tässä maailmassa. Ja aina on toivoa. Uskon ihmiskunnan kykyyn kehittyä moraalisesti. Jokaisen on luotava oma moraalinsa. Minusta on lohdullista ajatella, että kun kuolen minua ei enää ole. Mutta toivon tällä ajallani täällä saavani mahdollisimman paljon hyvää aikaiseksi muille eläville olennoille ja ihmisille. Ei yhtään masenna.

Vierailija
869/1110 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä ole mun puolesta pahoillani. Ole omasta puolestasi pahoillasi. Koko elämä aivopestynä. Mutta toivotaan että sulla on silti hyvä elämä. Eihän hullukaan aina tiedä olevansa hullu. Mutta tottele kiltisti herraasi ja maksat verot ja kolehdit kirkolle. Silloin et joudu kadotukseen. Ei siitä meille hirveää haittaa ole vaikka olet uskovainen. Tietty toi uskonnon tuputtaminen on ärsyttävää mutta teidän raamatussahan valjastetaan uskovaiset hankkimaan uusia maksavia asiakkaita. Ootte vähän kuin puhelinmyyjät. 

Minua ei ole aivopesty. Olen elänyt ihan tavallisen lapsuuden. En ole ollut minkään uskonnollisen yhteisön toiminnassa mukana aktiivisesti. Kyse taitaa olla siitä, että sinun on vaikea hyväksyä sitä, että saatat olla väärässä.

Vierailija
870/1110 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin vastata asiallisiin kysymyksiin, mutta en yksityiselämääni liittyviin kysymyksiin.

Vierailija
871/1110 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin vastata asiallisiin kysymyksiin, mutta en yksityiselämääni liittyviin kysymyksiin.

Miltä sinusta tuntuu olla erityinen? Oletan, että huomasit sen syvän elämänkriisin keskellä?

Vierailija
872/1110 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä henkilö jolle kommentoit, ei ole pystynyt ilmaisemaan uskontoaan. Sellaiset joutuu roskakoriin.

Vierailija
873/1110 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On minulla tarkoitus tässä maailmassa. Ja aina on toivoa. Uskon ihmiskunnan kykyyn kehittyä moraalisesti. Jokaisen on luotava oma moraalinsa. Minusta on lohdullista ajatella, että kun kuolen minua ei enää ole. Mutta toivon tällä ajallani täällä saavani mahdolli

Outoa minustakin tuo ajatus että elämällä ei muka olisi tarkoitusta jos ei usko johonkin jumalaan/jumaliin. 

Vierailija
874/1110 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä henkilö jolle kommentoit, ei ole pystynyt ilmaisemaan uskontoaan. Sellaiset joutuu roskakoriin.

Minä en puhu mistään uskomusjärjestelmästä, vaan siitä, mikä on oikeasti totta. Sinä voit laittaa totuuden roskakoriin, jos haluat, mutta en suosittele sitä. 

Vierailija
875/1110 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti ja isä loi mut kun nussivat. Noihin jumala yms henkiolento satuihin en kiitos usko, en ole koskaan uskonut enkä tule uskomaam. 

Vierailija
876/1110 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miltä sinusta tuntuu olla erityinen? Oletan, että huomasit sen syvän elämänkriisin keskellä?

Minun tilanteeni on yli 20 vuotta kestäneen määrätietoisen ja keskittyneen työn tulos Jumalan armosta. 

Vierailija
877/1110 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On minulla tarkoitus tässä maailmassa. Ja aina on toivoa. Uskon ihmiskunnan kykyyn kehittyä moraalisesti. Jokaisen on luotava oma moraalinsa. Minusta on lohdullista ajatella, että kun kuolen minua ei enää ole. Mutt

Outoa minustakin tuo ajatus että elämällä ei muka olisi tarkoitusta jos ei usko johonkin jumalaan/jumaliin.

No, mitäs tieteellisiä todisteita sille sun elämän tarkoituksella löytyy?

Vierailija
878/1110 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun tilanteeni on yli 20 vuotta kestäneen määrätietoisen ja keskittyneen työn tulos Jumalan armosta. 

Miltä se tuntuu? Turhauttaako sinua se, että erityisyyttäsi kyseenalaistetaan? 

Ymmärrätkö, miksi joillakin kirjoittajilla harmittaa aktiivinen toimintasi ketjussa?

Vierailija
879/1110 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en puhu mistään uskomusjärjestelmästä, vaan siitä, mikä on oikeasti totta. Sinä voit laittaa totuuden roskakoriin, jos haluat, mutta en suosittele sitä. 

Minäkin puhun siitä mikä on totta, seuratkaa kaikki.

Vierailija
880/1110 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä uskovainen hokee yhtä ja samaa lausetta kaikille, jotka eivät usko. 😂

Tyypillinen kristitty; kun asiaa toistaa oikein monta kertaa, jumalan on oltava olemassa. Niin!