Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jumala loi sinut, mikset rakastaisi häntä?

Vierailija
24.11.2025 |

Jumala loi sinut, mikset rakastaisi häntä?

Kommentit (1110)

Vierailija
821/1110 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä mandaatilla jumala toimii? 

Tyhjyydestä singonnut henki määräämässä ihmisten elämästä on täysin absurdi ja naurettava ajatus.

Elämän synty lepää puhtaasti fysiikassa ja kemiassa. On henkistä laiskuutta väittää muuta.

Oi voi. Sinulla on opittavaa tuohon henkiseen laiskuuteen liittyen.

Usko taas on älyllistä laiskuutta.

Minä en usko, vaan minä tiedän. 

Tuo taas on silkkaa typeryyttä.

Ei ole. Minulla on oikeaa tietoa. Ei se minua haittaa, jos et usko. Minä opetan ehdottoman oikeaa ja puhdasta pelastusoppia, ja joka ei sitä usko, on epäuskoinen

Ajatteleppa sitä kun kuoleman jälkeen joudutkin sinne helvettiisi tuon ylipaisuneen egosi vuoksi. Mites sitten suu pannaan.

Vierailija
822/1110 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kysymys uskon perustasta, ei maailmassa toimimisesta.

Oletko kuullut sellaisesta näkemyksestä, että usko ilman tekoja on kuollut? Jos väität, että usko on jotenkin maailmassatoimimisesta erillinen asia, niin olen pahoillani, mutta olet käsittänyt väärin. Ei se niin mene, että jos uskoo (mihin edes tarkalleen?), niin voi tehdä mitä tahansa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
823/1110 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai rakastan jumalaa, mutta myös pelkään

Olet täydellisesti väärässä, enää enempää et voisi olla.

Et voi rakastaa sitä mitä pelkäät tai pelätä sitä mitä rakastat.

Jumalanpelko on yksi suurimpia uskistolleroiden virheitä, täysin käsittämätöntä.

Jumalan rakastaminen tarkoittaa käskyjen noudattamista. Jumalan pelkääminen tarkoittaa sitä, että ymmärtää käskyjen noudattamisen olevan tärkeää. Ne eivät ole ristiriidassa. 

Eli siis sinä noudatat käskyjä ainoastaan siksi, että pelkäät Jumalaa. Mitä käskyjä?

Ymmärrätkö edes kuinka järjetön tuo sinun sinun näkemyksesi on?

Eikö teillä uskistolleroilla ole lainkaa

Jos tietäisit totuuden todellisuuden luonteesta, saattaisit yllättyä.

Vierailija
824/1110 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mediapersoona ja entinen tunnettu ateisti Aleksi Rantamaa kertoo podcastissaan tulleensa äskettäin uskoon. Hän on liittynyt evankelis-luterilaiseen kirkkoon ja yllättynyt kristittyjen reaktioista uutiseen.

Rippikoulukysely 2025 ,17 .11: Rippikoululaisten usko Jumalaan vieläkin rajussa kasvussa

Vuoden 2025 rippikoulukyselyn mukaan 67 prosenttia pojista ja 56 prosenttia tytöistä uskoo Jumalan olemassaoloon

"Vähemmistö suomalaisista uskoo jumalaan. Kyllä kansa tietää!"

Vierailija
825/1110 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatteleppa sitä kun kuoleman jälkeen joudutkin sinne helvettiisi tuon ylipaisuneen egosi vuoksi. Mites sitten suu pannaan.

Sinun ei tarvitse huolehtia minusta. Toivottavasti pystyt huolehtimaan itsestäsi. 

Vierailija
826/1110 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kuullut sellaisesta näkemyksestä, että usko ilman tekoja on kuollut? Jos väität, että usko on jotenkin maailmassatoimimisesta erillinen asia, niin olen pahoillani, mutta olet käsittänyt väärin. Ei se niin mene, että jos uskoo (mihin edes tarkalleen?), niin voi tehdä mitä tahansa. 

En minä ainakaan voi, enkä HALUA tehdä mitä vain. Haluan rakastaa lähimmäisiäni, kaikkea elävää elävää ympärilläni ja tehdä moraalisesti oikeita tekoja. En halua lisätä kärsimystä maailmassa, vaan rakkautta. En usko jumaliin tai mihinkään yliluonnollisiin voimiin.

Minusta on outo ajatus että ihmisen pitäisi olla uskovainen, jotta hän ei tekisi pahoja tekoja.  Kuin ainoastaan joku uskonto olisi este sille että ihmiset eivät tapa, petä, valehtele, varasta esimerkiksi. 

Minä en tee noita asioita koska EN HALUA. En tarvitse mitään pelotteita helvetistä etten sikailisi maailmassa.

Vierailija
827/1110 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä ainakaan voi, enkä HALUA tehdä mitä vain. Haluan rakastaa lähimmäisiäni, kaikkea elävää elävää ympärilläni ja tehdä moraalisesti oikeita tekoja. En halua lisätä kärsimystä maailmassa, vaan rakkautta. En usko jumaliin tai mihinkään yliluonnollisiin voimiin.

Minusta on outo ajatus että ihmisen pitäisi olla uskovainen, jotta hän ei tekisi pahoja tekoja.  Kuin ainoastaan joku uskonto olisi este sille että ihmiset eivät tapa, petä, valehtele, varasta esimerkiks

Selvä, mutta se ei kelpaa Jumalalle. Hyvät teot, joita ei ole tehty Jumalan vuoksi eli Jumalan tahdon noudattamisen vuoksi eivät vie kohti pelastusta.

Vierailija
828/1110 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro nyt tarkkaan se uskontosi nimi. Miltä perustalta se lähtee,ei mitään ympäripyöreätä.

Vierailija
829/1110 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro nyt tarkkaan se uskontosi nimi. Miltä perustalta se lähtee,ei mitään ympäripyöreätä.

Totuus. En voi ilmaista sitä tarkemmin.

Vierailija
830/1110 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on outo ajatus että ihmisen pitäisi olla uskovainen, jotta hän ei tekisi pahoja tekoja.  Kuin ainoastaan joku uskonto olisi este sille että ihmis

Ei haittaa että minun hyvät rakkaudelliset tekoni eivät kelpaa sinun jumalallesi. Kaikkea hyvää kuitenkin sinulle.

Vierailija
831/1110 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sellaista uskontoa ole kun totuus.

Itse olen Raamatullinen kristitty.

Vierailija
832/1110 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa että minun hyvät rakkaudelliset tekoni eivät kelpaa sinun jumalallesi. Kaikkea hyvää kuitenkin sinulle.

Tämä on kaikille vaikeaa. Jokaisella on omat haasteensa. 

Vierailija
833/1110 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sellaista uskontoa ole kun totuus.

Itse olen Raamatullinen kristitty.

Ei olekaan. Mutta totuus on kuitenkin olemassa.

Vierailija
834/1110 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvä, mutta se ei kelpaa Jumalalle. Hyvät teot, joita ei ole tehty Jumalan vuoksi eli Jumalan tahdon noudattamisen vuoksi eivät vie kohti pelastusta.

tässä kiteytyy hyvin aivan sairas uskovaisten maailmankuva. Koko ajatuskyhäelmä on silkkaa silmänpalvontaa. 

Vierailija
835/1110 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tällä elämällä ei pääse taivaaseen, ei kiinnosta tuon pilviukon touhut millään tasolla.

Vierailija
836/1110 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tässä kiteytyy hyvin aivan sairas uskovaisten maailmankuva. Koko ajatuskyhäelmä on silkkaa silmänpalvontaa. 

Pelastava usko ei ole silmänpalvontaa, vaan sitä, että pyrkii lakkaamatta Jumalan tahdon noudattamiseen. Se ei onnistu, jos ei tiedä, mikä on Jumalan tahdon mukaista tai jos on käsittänyt sen väärin.

Vierailija
837/1110 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tällä elämällä ei pääse taivaaseen, ei kiinnosta tuon pilviukon touhut millään tasolla.

Eipä kestä kauaakaan, kun sinulle selviää, että miten kävi. Onnea matkaan. 

Vierailija
838/1110 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

JUMALA ON KU.S.I.P.ÄÄ HOMO JOKA EI ANTANUT MINULLE MITÄÄN V.I.T.UN LAHJAA VAAN VUOSIKYMMENIEN KÄRSIMYKSEN!

Vierailija
839/1110 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelastava usko ei ole silmänpalvontaa, vaan sitä, että pyrkii lakkaamatta Jumalan tahdon noudattamiseen. Se ei onnistu, jos ei tiedä, mikä on Jumalan tahdon mukaista tai jos on käsittänyt sen väärin.

Ei ole mitään ulkopuolista jumalaa. Sinä olet itse jumala itsellesi. Ymmärrä tämä.

Vierailija
840/1110 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään ulkopuolista jumalaa. Sinä olet itse jumala itsellesi. Ymmärrä tämä.

Olen pahoillani, mutta olet käsittänyt väärin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi viisi