Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Villasukat eivät mene kaupaksi

Vierailija
23.11.2025 |

Harmittaa vietävästi. Niissä on rahaa kiinni lankojen muodossa ja ajattelin saavani vähän joulurahaa, niin mitä vielä. Vein kirpparille provikkamyyntiin 15 paria, yhden yhtä ei ole mennyt. Sukat eivät ole mitään ihmeellisiä hienouksia, mutta siistejä ja napakoita perussukkia. Onneksi en sentään pöytää vuokrannut. 

Kommentit (163)

Vierailija
101/163 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on ap vaan niin, että kaikkien kotien korit on täynnä villatöppösiä.minäkin ostin lapseni perheelle eräänä luluna 7 paria. Joten ne riittää lopun ikäänsä kotisukiksi.

Näin on monilla.

Ja monilla niitä taas kuluu, koska käyttävät niitä paljon - ja lapset kasvaa. 

Itsekin pidän villasukkia jatkuvasti kotona ja töissä. 

Sama. Vedän heti kotona villasukat jalkaan kun riisun kengät. Nukun myös villasukat jalassa, auttaa suonenvetoon. Mun jalat palelee helposti. Kudon itse sukkia.

Sama täällä. Nukun myös villasukat jalassa. 

Vierailija
102/163 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaista hintaa pyydät niistä?

Naisten sukka 17 €, miesten 20 €. Kirppari ottaa provikan, 25 %.

Mulle menis. Ja ostasin islantilaisen villapaidanki. m48

Mä myös maksaisin villasukista tuon 17 euroa.

Villapaidat olen ostanut (norjalaisia tosin) Lankamaailmasta. Ovat kestäneet jo useita vuosia

Aito villalangasta tehty kestää vuosikymmeniä. Ostin 80-luvulla kirpparilta norjalaistyylisen paksun villatakin. Ihanat kuviot ja värit. Olen pessyt villalle tarkoitetulla aineella ja laittanut villarasvaa hoitoaineeksi. On vieläkin kuin uusi. Kahdesta kohtaa olen vain joutunut paikkaamaan. 😀

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/163 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tehty kunnon langoista? Ne kyllä tunnistaa. Itse en osta halvoista sekoitelangoists tehtyjä villasukkia, sillä me eivät kestä. Menevät samoin tein puhki.

Itse asiassa sekoitelanka, kuten esim 7 veljestä kestää paljon paremmin kuin 100% villalanka. Tämä on fakta.

Vierailija
104/163 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villasukkia tilasin tänään tori.fi sivustolta

Vierailija
105/163 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuukailetko sukkien varren pituuden kanssa? Mä en ainakaan osta mitään nilkkamittaisia sukkia vaan varren pitää ylettyä polvitaipeeseen.

t. pitkäsäärinen

Vierailija
106/163 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villasukat jalassa 24/7 ja koko 12kk. Ei montaa tuntia jää vuodessa, oloa ilman villasukkia.

Taivaallista pitää myös kesähelteellä.

m40+

Vierailija
107/163 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei villasukkia taida käyttää tänä päivänä kuin eläkeläiset ja jos on yhdet -kahdet parit, niin mihin tarvii uusia. Itse olen koko aikuisikäni ollut näillä sukilla mutta äärettömän harvoin pidän, lähinnä joskus kun mökkeilin ja siellä oli kylmät lattiat.

Juu, just näin...  Mulla nuo eläkeläiset eikun teinit käyttää villasukkia läpi talven. Sekä sisällä että kengissä ulkona. Poika, 17, toivoi juuri että kutoisin paksun villapaidan hänelle. Lapaset kelpaavat myös. Kudon pitkin vuotta ja syksyn ja viileiden ilmojen tullessa nostan sukat ja lapaset esille, jokainen voi ottaa mieleisensä. Aina lapset niitä nappaavat, sukkia useammatkin parit. Minulla myös on aina villasukat, talvella paksut, keväällä ohuemmat. 

Kun sukkia käyttää ja pesee koneessa, ne myös kuluu. Ja vaikkei kuluisikaan, uudet sukat on aina ihanan tuntuiset jalassa. 

Harvoin kudon ihan perussukkaa, vaan vähän erikoisempia, ja mieluiten ihan ohuista langoista. Myös huivit kelpaavat tyttärille. Sellainen kolmion/ puoliympyrän mallinen pitsihuivi ohuesta, kutittamattomasta langasta on mitä ihanin kaulahuivina.

Pidän muuten villasukkia ihan pelkästään, paljasta jalkaa vasten. Niitä sitten tulee vaihdettuakin ja pestyä yhtä usein, kuin tavallisia sukkia. Lämpimintä on pelkällä villasukalla, ilman mitään puuvilla tai vielä pahempaa, tekokuitua, alla.

Vierailija
108/163 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei villasukat käy kaupaksi, koska jokainen neuloo itse. Ja se työn määrä, joka niihin menee, ei niitä kannata millään 20 eurolla myydä.

Vierailija
109/163 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei villasukat käy kaupaksi, koska jokainen neuloo itse. Ja se työn määrä, joka niihin menee, ei niitä kannata millään 20 eurolla myydä.

Tavalliset villasukat paksuhkosta langasta, kuten 7 veljestä, on kyllä joutuisat neuloa. Pari syntyy 2-3 illassa televisiota katsellessa. Ei siihen montaa tuntia kulu. 

Mutta toki kannattaa kytätä lankatarjouksia, ja ostaa langat niistä. 

Tuntipalkkaa nyt ei käsitöille voi laskea koskaan. Ei kukaan osta esimerkiksi 1000e villapaitaa. 

Vierailija
110/163 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villasukat eivät mene kaupaksi, koska niistä on ylitarjontaa. Moni tekee itse tai saa tutuiltaan. Joten sukkien pitää olla jollain tavoin paremmat kuin muiden, jotta ne menisivät kaupaksi. Värit, kuviot/raidat, oikeat koot, varren pituus, sukan leveys, lanka ja hinta. Koska aapee ei saa sukkiaan myydyksi, niin jokin edellämainittu on syynä.

Itse veikkaisin värejä. Villasukat ostetaan usein tunteella, joten väreillä on yllättävän paljon väliä.

Vierailija
111/163 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Villasukat jalassa 24/7 ja koko 12kk. Ei montaa tuntia jää vuodessa, oloa ilman villasukkia.

Taivaallista pitää myös kesähelteellä.

m40+

Mun tuttava kalastaa, siis oikein kalamies. Kesällä jaloissa sandaalit ja alla villasukat. Sanoi, että ihan paras "jalkine". Villa on märkänäkin lämmin.

Vierailija
112/163 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Temusta saa feikkisukat muutamalla sentillä. Suomi on köyhdytetty! Eikö tämä ole mennyt jo läpi kaaliin?! 

Vierailija
113/163 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaapin pohjalla on useat lahjaksi saadut villasukat. Ei tule käytettyä, kun ei ole tarvetta. 

Vierailija
114/163 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaista hintaa pyydät niistä?

Naisten sukka 17 €, miesten 20 €. Kirppari ottaa provikan, 25 %.

Kalliita!!! Halvemmaksi tulee ostaa 2 paria urheilusukkia ja pukea ne päällekkäin, yhtä lämpösiä ovatten.

Eli made in China/Bangladesh on se mitä ostetaan. Siis mikromuovi tuotantoa. Sieltä missä jokivesi värjäytyy  myrkyllisen vihreäksi. 

Totta, ovat kyllä super lämpöisiä muutamia pesukertoja.

Vierailija
115/163 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaapin pohjalla on useat lahjaksi saadut villasukat. Ei tule käytettyä, kun ei ole tarvetta. 

Voisitko laittaa ne tori.fi sivuille myyntiin?

Minä tilasin villasukkia viidet just ja lisää tilaan.

Vierailija
116/163 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei villasukkia taida käyttää tänä päivänä kuin eläkeläiset ja jos on yhdet -kahdet parit, niin mihin tarvii uusia. Itse olen koko aikuisikäni ollut näillä sukilla mutta äärettömän harvoin pidän, lähinnä joskus kun mökkeilin ja siellä oli kylmät lattiat.

Juu, just näin...  Mulla nuo eläkeläiset eikun teinit käyttää villasukkia läpi talven. Sekä sisällä että kengissä ulkona. Poika, 17, toivoi juuri että kutoisin paksun villapaidan hänelle. Lapaset kelpaavat myös. Kudon pitkin vuotta ja syksyn ja viileiden ilmojen tullessa nostan sukat ja lapaset esille, jokainen voi ottaa mieleisensä. Aina lapset niitä nappaavat, sukkia useammatkin parit. Minulla myös on aina villasukat, talvella paksut, keväällä ohuemmat. 

Kun sukkia käyttää ja pesee koneessa, ne myös kuluu. Ja vaikkei kuluisikaan, uudet sukat on aina ihanan tuntuiset jalassa. 

<

Samoin pidän villasukkia jatkuvasti ja ilman alusukkia.

Vierailija
117/163 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis en ole neulonut itse vuosikymmeniin.  Ostan toisten kutomia.

Vierailija
118/163 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vein jo elokuussa kirpparille sukkia ja kuusi paria on mennyt. Ihan hyvin, en odottanut mitään. Yksiäkään ihan perussukkia ei niissä ollut, vaan kirjoneuletta, palmikkoa, muita erilaisia resoreja. Hassua, että kaikki mustat ovat menneet. Niitä ei kyllä paljon tarjolla olekaan, joten ensi syksylle teen mustapohjaisia, sekä naisille, että miehille. 

En löytänyt mistään mustia villasukkia, joten neuloin sellaiset itse. Niille siis todella voi olla kysyntää, harvoin näkee mustia villasukkia

Vierailija
119/163 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä oli kirpparipöytä. Lähettytvillä oli jonkun pöytä, jossa oli iso kasa villasukkia. Hinta 25 euroa. Kasa ei pienentynyt viikossa yhtään. Samalla kirpparilla löytyi hyvälaatuisia villasukkia hinta 1 euro. 

Vierailija
120/163 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villasukat ovat sukat, joista en saa kutinareaktiota nilkkoihin. Kaupan sukissa on jotain venyvää resoreissa, jotka alkaa armottomasti kutittamaan, niin en pysty käyttämään kuin itsetehtyjä sukkia. Villasukat on ihannia .

🧦💛🧦💛🧦💛🧦💛🧦💛🧦💛🧦💛🧦💛🧦💛🧦💛🧦💛🧦💛🧦