Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Villasukat eivät mene kaupaksi

Vierailija
23.11.2025 |

Harmittaa vietävästi. Niissä on rahaa kiinni lankojen muodossa ja ajattelin saavani vähän joulurahaa, niin mitä vielä. Vein kirpparille provikkamyyntiin 15 paria, yhden yhtä ei ole mennyt. Sukat eivät ole mitään ihmeellisiä hienouksia, mutta siistejä ja napakoita perussukkia. Onneksi en sentään pöytää vuokrannut. 

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aidot käsityötuotteet ei kiinnosta ihmisiä, temusta tilataan rihkamaa niin, että posti on tukossa.

Vierailija
62/67 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaista hintaa pyydät niistä?

Naisten sukka 17 €, miesten 20 €. Kirppari ottaa provikan, 25 %.

Mikä ero on miesten ja naisten sukilla? Tarkoitan aapeen tekemiä sukkia.

No mikähän? Naisten tavallinen jalan koko on suunnilleen välillä 36-39, miesten  jotain 42-45. 

Ei ihme, ettei mene kaupaksi. Isolla osalla naisista on suurempi jalka kuin tuo 36-39. Sinulla ei yksinkertaisesti ole sukkia kaikille naisille.

Ja miehiä ei sukat ehkä niin paljon kiinnosta?

Isoja miesten sukkia pyydetään eniten. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mikähän? Naisten tavallinen jalan koko on suunnilleen välillä 36-39, miesten  jotain 42-45. 

Ei ihme, ettei mene kaupaksi. Isolla osalla naisista on suurempi jalka kuin tuo 36-39. Sinulla ei yksinkertaisesti ole sukkia kaikille naisille.

Ja miehiä ei sukat ehkä niin paljon kiinnosta?

Monella miehellä on 46 jalka, joten ehdottomasti myös sitä kokoa,

Samoin naisilla on ihan yleisesti 40 tai jopa 41 jalka. 39-40 on todella yleinen naisten koko, kuten myös se 45-46 miehillä, eli asettuu jompaan kumpaan esim. Kenkä merkistä riippuen. Ja se pienempi koko esim sukissa puristaa varpaita, jos sukka pesussa yhtään kitistyy

64/67 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aika paljon ihmisiä, joilla ei ole villasukille  mitään käyttöä. Nykyisin myydään vaikka minkälaista urheilusukkaa tai vaeltajille tarkoitettua sukkaa, jotka riittää jalan lämmikkeiksi useimmille. Lisäksi - kuten ketjussa jo sanottukin - moni osaa neuloa itsekin tai ainakin lähipiirissä on joku, joka osaa. Mun siskontyttö on päiväkodissa töissä ja käyttää siellä villasukkia. Joten mä olen neulonut hänelle pitkävartisia villasukkia. Monenlaista kuviota ja väriä. Yks kerta neuloin sukkien yläreunaan rivin mustia kissoja ja niistä tuli keltaisine silmineen aika häijyn näköisiä, mutta päiväkodin lasten mielestä ne kissat oli aivan ihania. Pitkään mun äitini neuloi lähisuvulle villasukat, mutta nyt, kun äiti on poissa, niin on tullut pyyntöjä mulle, voisinko neuloa. Enkä mä niistä tietenkään läheisiltäni rahaa pyydä, kun omaksi huvikseni telkkaria katsellessani neulon. 

Vierailija
65/67 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä??  Miesten sukat ovat isompia, niIhin on mennyt enemmän lankaa ja aikaa kutoa.

Esim. Naisten sukat koot 36-40/41, miesten koot 42-46

Ja koon 41 ja 42 välissä onkin yhtäkkiä 3 euron edestä eroa lankamenekissä?  Ja missään muussa kokoerossa ei ole samanlaista hintahyppäystä? 

Miksi hinnoittelet sukupuolen mukaan? Vaihtuuko väritkin sukan koon mukaan? Minä en ostaisi sinulta koon 42 "miesten" sukkia, koska olen nainen, jolla on jalka kokoa 42.

Vierailija
66/67 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä??  Miesten sukat ovat isompia, niIhin on mennyt enemmän lankaa ja aikaa kutoa.

Esim. Naisten sukat koot 36-40/41, miesten koot 42-46

Ja koon 41 ja 42 välissä onkin yhtäkkiä 3 euron edestä eroa lankamenekissä?  Ja missään muussa kokoerossa ei ole samanlaista hintahyppäystä? 

Miksi hinnoittelet sukupuolen mukaan? Vaihtuuko väritkin sukan koon mukaan? Minä en ostaisi sinulta koon 42 "miesten" sukkia, koska olen nainen

Voi kyynel 🤦 Garbon Greta siellä diivailee.

Vierailija
67/67 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän aapeella on tuon värisilmän laita? Kirppareilla näkee ihan liian usein hirvittävän värisiä sukkia, joita haluaisi käyttää edes kumisaappaissa.

Jos on värit pielessä, hinnoittelu pielessä, koot pielessä, niin kauppa ei käy. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä