Villasukat eivät mene kaupaksi
Harmittaa vietävästi. Niissä on rahaa kiinni lankojen muodossa ja ajattelin saavani vähän joulurahaa, niin mitä vielä. Vein kirpparille provikkamyyntiin 15 paria, yhden yhtä ei ole mennyt. Sukat eivät ole mitään ihmeellisiä hienouksia, mutta siistejä ja napakoita perussukkia. Onneksi en sentään pöytää vuokrannut.
Kommentit (163)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vein jo elokuussa kirpparille sukkia ja kuusi paria on mennyt. Ihan hyvin, en odottanut mitään. Yksiäkään ihan perussukkia ei niissä ollut, vaan kirjoneuletta, palmikkoa, muita erilaisia resoreja. Hassua, että kaikki mustat ovat menneet. Niitä ei kyllä paljon tarjolla olekaan, joten ensi syksylle teen mustapohjaisia, sekä naisille, että miehille.
En löytänyt mistään mustia villasukkia, joten neuloin sellaiset itse. Niille siis todella voi olla kysyntää, harvoin näkee mustia villasukkia
Tämä. Mistään en löytänyt mustia villasukkia myynnistä niin onneksi yksi neulova ystävä teki mulle mittatilaustyönä neljät mustat pitkävartiset villasukat, kaikki eri neuloksilla, mm. palmikkoneulos ja pitsikuvioinen.
Jos olisi ap:lla vähääkään myyntihenkeå, olisi kertonut kaupungin ja kirpputorin aloituksessaan. Ihan naurettavia nuo etusivun höpötykset ja niiden yläpeukuttajat, että edes lankojen hintaa ei saa sukista. Ihan TOSISSANNEKO te tuollaista roskaa väitettä ja uskotte? Ap:lla on yksinkertaisesti kohtaanto-ongelma, ja sanotaan kuitenkin, että pitää niitten sukkien miellyttävän värisiä olla, vaikka ei olisi kuvioituja. Mistään pelkästä harmaasta ei voi tosissaan olettaa saavansa 20 e.
Vierailija kirjoitti:
Jos olisi ap:lla vähääkään myyntihenkeå, olisi kertonut kaupungin ja kirpputorin aloituksessaan. Ihan naurettavia nuo etusivun höpötykset ja niiden yläpeukuttajat, että edes lankojen hintaa ei saa sukista. Ihan TOSISSANNEKO te tuollaista roskaa väitettä ja uskotte? Ap:lla on yksinkertaisesti kohtaanto-ongelma, ja sanotaan kuitenkin, että pitää niitten sukkien miellyttävän värisiä olla, vaikka ei olisi kuvioituja. Mistään pelkästä harmaasta ei voi tosissaan olettaa saavansa 20 e.
Täällä hulluja täynnä olevalla palstalla ei todellakaan kannata kertoa paikkakuntaa missä asuu ja mitään kirpputoria missä myy.
Mä en ainakaan tee mitään lyhytvartisilla, nilkkapituisilla sukilla, varren pitää ylettyä polvitaipeeseen asti. Myöskään yksiväriset sukat pelkkää sileää neulosta eivät ole houkuttelevat.
eilen katselin kirpparilla kauniita kuviollisia ja värikkäitä sukkia. Ostamatta jäi koska myyjä ei ollut merkinnyt lappuun sukkkien kokoa niin en viitsinyt lähteä arpomalla ostamaan.
- pitkäsääri
Vierailija kirjoitti:
Mä en ainakaan tee mitään lyhytvartisilla, nilkkapituisilla sukilla, varren pitää ylettyä polvitaipeeseen asti. Myöskään yksiväriset sukat pelkkää sileää neulosta eivät ole houkuttelevat.
eilen katselin kirpparilla kauniita kuviollisia ja värikkäitä sukkia. Ostamatta jäi koska myyjä ei ollut merkinnyt lappuun sukkkien kokoa niin en viitsinyt lähteä arpomalla ostamaan.
- pitkäsääri
No olipa typerä myyjä, kun ei ole koko laittanut. Mä laitan kokolaput vaikka itse olin myyjäisissä paikalla myymässä tekemiäni sukkia. Enhän mä nyt ulkoa muistaisi mikä on mitäkin kokoa.
Itse käytän villasukkia lähinnä tykengissä ja kumppareissa talvella. Viimeksi ostin 10kpl pussin mitä lie halpiskonekudottua. Pussi maksoi 10 eur.
Entinen naapurin rouva jo 70- luvulta tuttu , toi mulle viime jouluna kahdet parit villasukkia ja nyt jo marraskuussa ohi mennen toi taas sukat, kiitin kauniisi, hieno nainen ja hyvät ovat sukat, arvostan kyllä lahjaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- pitkäsääri
No olipa typerä myyjä, kun ei ole koko laittanut. Mä laitan kokolaput vaikka itse olin myyjäisissä paikalla myymässä tekemiäni sukkia. Enhän mä nyt ulkoa muistaisi mikä on mitäkin kokoa.
No samaa kirosin minäkin, olisi ollut muutamat itselle tosi mieluisat ja yhdet olisivat olleet kivat annettavaksi joululahjaksi. Kun en itse neulo niin kokoa on vaikea arvioida kun osa on vielä jalkaterältään kapeampia ja osa leveämpiä.
- pitkäsääri
Vierailija kirjoitti:
Ohuesta villalangasta tehdyt sukat yöksi jalkaan, niin hyvin nukuttaa.
Jep, lisäksi estävät suonenvedon.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen yrittänyt päästä villasukista eroon, meinasin antaa kassillisen uusia kutomiani villasukkia seiskaveikkaa lahjoituslaatikkoon, mutta sitten luin, että villasukat ei kelpaa sinne lahjoituksena.
Hyi, mikä juttu. Minä käytän villasukkia vuoden ympäri (paitsi kotoa poistuessa jossain pikkukengissä ohuita muita). Siis villasukkia. En mistään akryylilangasta tehtyjä. Kylmät lattiat kotona, ja villa hengittää. Eipä ole pois työelämästä paiskattuna varaa työmarkkinatuella ostaa noita sukkia nykyään kirppikseltäkään. Jotkut neuloo omaksi ilokseen ja ajankulukseen. Minä voisin maksaa 8e/pari JA antaa siihen langat, kun vaan joku tekisi. Lankojen hinta ei olisi enää kynnyskysymys ja hinnnanmuodostusperuste. Ja kun ihan perussukat käy (nilkkapituiset), yksiväriset tai tasaraitaiset vaikka vähemmilläkin raidoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaista hintaa pyydät niistä?
Naisten sukka 17 €, miesten 20 €. Kirppari ottaa provikan, 25 %.
Kamala hinta.
Onko? Laskepa lankojen hinta ja työtunnit.
Kukaan ei osta enää yhtään mitään ainakaan käsityönä tai muuten kotimaassa tai edes muualla Euroopassa tehtyä; tilaavat vain Temusta huonolaatuista kiinassa tuotettua tavaraa ja riepuja jotka eivät kelpaa vähän käytettyinäkään edes kierrätykseen vaan päätyvät energiajätteeksi. Riittävän suuri vero Temu-ostoksille, niin loppuu sekin lysti.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen yrittänyt päästä villasukista eroon, meinasin antaa kassillisen uusia kutomiani villasukkia seiskaveikkaa lahjoituslaatikkoon, mutta sitten luin, että villasukat ei kelpaa sinne lahjoituksena.
Ottaisiko lähin seurakunta tai sosiaalitoimi niitä vastaan? Meillä paikallinen sosiaalitoimi järjestää joka vuosi vähävaraisille aikuisille joulumuistamisen, usein siinä on kaupan lahjakortti, suklaata/kahvia ja villasukat.
Vierailija kirjoitti:
Itse neulon isälleni villasukkia ihan perus 7 veljestä -langasta. Ovat kestäviä, vaikka jokapäiväisessä talvikäytössä hänellä. Esim. viimejouluksi neulomani sukat ovat edelleen ehjät, ei reiän reikää missään kun taas ns. kalliit alpakkavillasukat hajosi heti.
Itse mietin, että voisin neulomistani sukista pyytää ehkä max. 12€, jos niitä myyntiin tekisin. Lankoja saa 10€/3kpl, yhdestä kerästä tekee yhdet 38-39 koon sukat. Nuo sun hinnat kuulostaa vähän kalliilta omaan korvaan. Toki moni nykyään neuloo itsekin, joten ehkä ei menekkiä ole niin paljoa, että tiliä tekisi.
100 gramman kerästä, mitä sukkalangat nykyään on, en minä saa tehtyä 39 kokoisia perussukkia. Tosin tykkään, että sukassa on jonkin verran ( 10-15 senttiä) vartta.
Ostankin aina kolme 100gramman kerää samalla värieränumerolla. Niistä tekee kaksi paria sukkia, eikä jää niin paljon jämälankoja.
Vierailija kirjoitti:
Ostaisin mieluusti joulutorilta villasukat, mutta haluaisin sellaiset joissa on vahva kantapää ja pohja. Käytän kotona villasukkia aina, ja helposti kuluvat puhki pohjasta. Mieluiten yksiväriset. Hinta saisi olla 25 e.
Ei se vahvistettu pohja auta mitään. Sehän on samantyylinen kuin vahvistettu kantapää. Yksittäinen lanka /silmukka on silti yhtä paksu, ja kuluu siis yhtä nopeaa puhki.
Kun se lanka on poikki, siitä se reikä syntyy. Toki useimmiten menee useampi lanka poikki yhtäaikaa.
Sukkien kuluminen on kiinni paljolti kävely tyylistä ja ennenkaikkea lattiamateriaalista. Laminaatti ilmeisesti syö sukkia nopeammin. Minulla on puulattiat, sellaista vanhaa lankkua, ja vaikka ne ovat rosoiset, sukat tuntuvat kestävän kauan. Toisaalta minulla on paljon sukkia, ja pesen ne aina yhden tai kahden päivän käytön jälkeen
Villasukka toimii kesällä ja talvella, talvella kylmyyttä ja kesällä lämpöä ja hikoilua vastaan joten villasukat kunniaan ja samoin niiden tekijät.
Vierailija kirjoitti:
Tee sellaisia todella uniikkeja villasukkia mitä muilta myyjiltä ei saa niin ei tarvitse kilpailla hinnalla.
Niissä on isompi työ, joten hinta on kalliimpi. Suurin ongelma on tekijänoikeudet. Toisten suunnittelemia malleja ei saa käyttää myytävien sukkien tekoon. Pitäisi ensin keksiä oma malli.
Toisaalta, jos on intoa keksiä omia malleja, paremmin tienaa myymällä niitä malleja, kuin valmiita sukkia.
Olisin ostanut eilen joulutorilta jonkun itse kutoman pipon, mutta sellaisia ei ollut yhdelläkään myyjällä myynnissä. Olisin saattanut ostaa pipon kaveriksi vielä siihen sopivan kaulahuivin ja olisi siihen settiin voinut mennä muihin asusteisiin sopivat villasukatkin jos setin hinta olisi ollut kohtuullinen.
Mä sain nyt joulumyyjäisissä myytyä kolmet villasukat. Ei mulla monia sukkia ollutkaan myynnissä, kun en ehtinyt tehdä. Mulla oli myös muita tuotteita joita myin.
Koitan nyt nuo loput villasukat laittaa toriin myyntiin, katsotaan kuinka käy.