Erikoisin kotoasi löytyvä asia tai esine?
Mitä kauhean monilla ei ole? Mulla on yli 30 vuotta vanha pussilakana, joka ei kulu tai hajoa millään <3
Kommentit (65)
Arabian pieni kaunis kannu valmistettu 1929
Vierailija kirjoitti:
Vanha tuohesta tehty verkonpaino, sisällä ehkä kivi, en ole uskaltanut rikkoa ja aukaista sitä
Se on nimeltään kives. ;)
Vierailija kirjoitti:
Aito japanilainen samuraimiekka (katana)
Apua. Olet rikas jos on kunnossa !Oletko jättänyt arviointiin?
Lasinen kemistinväline, jossa on lasiputkia ja päällekkäisiä lasipalloja.
En ihan tarkkaan tiedä funktiota.
Pohjoiskorealainen propagandajuliste. Tiedän että on aito koska olen itse sen sieltä tuonut.
Harmittaa kun lapsena löysimme saksalaisten säilykkkeitä Lapissa, että emme säästäneet yhtäkään purkkia tai saippuaa.Äiti heitti heti roskiin kun toimme kotiin niitä löytöjä,
Vierailija kirjoitti:
Vanha tuohesta tehty verkonpaino, sisällä ehkä kivi, en ole uskaltanut rikkoa ja aukaista sitä
Minulla myös!
Vierailija kirjoitti:
Minulla on mummon perua jostain 1940-1950 luvuilta peräisin oleva rikkalapio ja harja ja ovat edelleen käytössäni vaikka minulle on monasti sanottu eikö olisi jo aika ostaa uudet. Taitavat säilyä vielä jälkipolvillekin, sillä ovat kestävää tekoa ja harjan harjakset ilmeisesti tehty hevosen jouhista. Eihän tällaisilla välineillä nykyään paljonkaan käyttöä enää ole.
Ai miksei muka. Ei sitä viitsi imuria joka leivänmurun takia kaapista kaivaa. Tai kissanhiekkojen takia, lakaisen ne vessan lattialta pari kertaa päivässä. Pöytäversiolla sipaisen murut liinalta ruokailun jälkeen. En omista akku/rikkaimuria, turha kapine.
Minulla on erittäin harvinainen uponneen suomalaisen purjevoimalla toimineen kauppalaivan pienoismalli.
Myös löytyy Humppilan lasitehtaan uniikki, iso lasimalja johon kohokuvioitu suomalainen maisema joki, sauna, vene kuohuissa ja kuusimetsää.
Hampurilaispuhelin, jolla joskus pystyi soittamaan.
Juutalisnahasta valmistettu lampunvarjostin.
Kullattu Hitler-ikoni persu-upotuksin.
Keritsimet,siis sellaiset saksimalliset
Monta vanhaa Arabian kannua, 50- ja 60- luvulta
Indonesiasta 60-luvulla tuotu käsin taottu hopeinen pieni kynttilänjalka, jossa on nimeni ja syntymäaikani kaiverrettuna.
Molempien isoäitieni antamat yöpuvut/ mekot yli 50v takaa. Toinen on itse ommeltu, ja nimeni siihen kirjailtu. Toinen on tuotu Israelista. Näillä on iso tunnearvo.
Syntymävuoteni almanakka 60-luvulta.
Dumb phone - tolloluuri.
Oikeastaan niitä on peräti kaksi.
Pappan tekemä koivuntuohinen kaksinkertainen iso eväsreppu, kontti,johon hän on omassa pajassa takonut metallisen salvan. Ollut käytössä 1900-luvun alkupuolella.
Takki jonka äiti osti minulle vuonna 1986 ja joka on ollut minulla koko ajan käytössä.
Tuo nyt on muotina monella.. Samoin eurolavoista tehty sänky.. Huoh.