Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oliko lapsuudenkodissasi jokaisella lapsella oma huone?

Vierailija
02.09.2025 |

Meillä oli aika pitkään lastenhuone kolmelle lapselle yhteensä. Neljäs nukkui pinnasängyssä vanhempien makuuhuoneessa vielä kaksivuotiaaksi. Sitten oli varaa (kun äiti lähti töihin) muuttaa asuntoon, jossa me tytöt jaoimme yhden huoneen, pojat toisen, ja vanhemmillani oli makuuhuone. Oli mielestäni normaalia. Kuinka teillä? 

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli

Vierailija
2/21 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin ei ollut kun asuttiin pienessä asunnossa joten jaoin huoneen isoveljeni kanssa(meillä 5 vuoden ikäero). Kun täytin 9 muutimme isompaan ja sain oman huoneen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kaksi huonetta.

Vierailija
4/21 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuttiin kaksiossa siihen asti, että meidän talo valmistui, meitä lapsia oli tuolloin jo 2. Sen jälkeen on ollut omat huoneet kummallakin meistä lapsista. 6 vuoden ikäero, joten samaan huoneeseen olisi ollut huono laittaa koululaista ja huonosti nukkuvaa taaperoa.

Vierailija
5/21 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain oli ja jossain jaoin siskon tai kahden kanssa. Muutettiin monia kertoja. 

Vierailija
6/21 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kyllä. Kaksikerroksinen omakotitalo oli meillä, ja vain 2 lasta. Yläkerrassa oli vanhempien makuuhuoneet, isän työhuone, ja huoneet molemmille meille lapsille.

Vierailija
7/21 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusioperheessä eläneenä oli välillä ja välillä ei. Riippui huoltajuudesta missä se milloinkin oli eli ketä asui samassa osoitteessa. 

Vierailija
8/21 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo.

T. Ainut lapsi

Vierailija
9/21 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta kun muutimme omakotitaloon niin saimme kaikki omat huoneet. Itse olin sisaruksista vanhin ja tämä tapahtui vasta kun olin jo lukiossa.

Vierailija
10/21 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olohuoneessa nukuin samassa sängyssä vanhempien kanssa viisivuotiaaksi. 5- vuotiaana sain olohuoneeseen oman sängyn. Kouluikäisenä siirryin omaan huoneeseen. Isoveljet jakoivat huoneen keskenään.

Vierailija
11/21 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen asti oli, kun olin ainoa lapsi. Selvästi muita vanhempana sain myös pitää tuon etuoikeuden kunnes muutin pois lapsuudenkodista.

Vierailija
12/21 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä oli kaksi ja molemmilla omat huoneet.

Vierailija
13/21 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli 2 siskoa eli 3 lasta, kaikilla oma huone myös mutsilla ja faijapuolella oma makkari. 

Vierailija
14/21 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli näin kun olin lapsi: Joskus 3-7 vuotiaana oli oma huone ja siskollani oma. 7-vuotiaana vähän aikaa jaettu huone. Joskus 9-vuotiaasta lähtien omat huoneet aina. Asuntona  tuolloin 4h+k. Teininä 5h eli ylimääräinen huone myös. 

Omien lasten kanssa : Kun 1 lapsi, hänellä oma huone, kun 2 lasta, jaettu huone ja ssuntona 3+h k. 

Kun 3 ja 4 lssta, myös 3 h oli tuolla katraalla 2 vuotta huh! eli ei omia. ei vaikka oli myöhemmin 4h eikä vaikka oli 5h. Siis olohuone luetaan huoneeksi Suomessa,  mutta meillä ei ikinä lasten huoneena kylläkään . 

Toki 4h ja 5h parempi kun 3h vsikka lapsia 4 ainakin 2 vanhinta joilla 5 vuotta ikäeroa, tyttö ja poika, ssi  omat huoneet. 

Emme saaneet yhtäkään  asuntotarjousta tuolloin. Muuten olisimme muuttaneet toki isompaan kun 3h jo heti kun lapsia oli 3.

Saatanan  Helsinki!!!

Vierailija
15/21 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli näin kun olin lapsi: Joskus 3-7 vuotiaana oli oma huone ja siskollani oma. 7-vuotiaana vähän aikaa jaettu huone. Joskus 9-vuotiaasta lähtien omat huoneet aina. Asuntona  tuolloin 4h+k. Teininä 5h eli ylimääräinen huone myös. 

Omien lasten kanssa : Kun 1 lapsi, hänellä oma huone, kun 2 lasta, jaettu huone ja ssuntona 3+h k. 

Kun 3 ja 4 lssta, myös 3 h oli tuolla katraalla 2 vuotta huh! eli ei omia. ei vaikka oli myöhemmin 4h eikä vaikka oli 5h. Siis olohuone luetaan huoneeksi Suomessa,  mutta meillä ei ikinä lasten huoneena kylläkään . 

Toki 4h ja 5h parempi kun 3h vsikka lapsia 4 ainakin 2 vanhinta joilla 5 vuotta ikäeroa, tyttö ja poika, ssi  omat huoneet. 

Emme saaneet yhtäkään  asuntotarjousta tuolloin. Muuten olisimme muuttaneet toki isompaan kun 3h jo heti kun lapsia oli 3.

Saatanan  Helsinki!!!

Ihan mielenkiinnosta. Mitä puoluetta kannatat? Epäterveen vihaisuuden perusteella veikkaan RKP:ta. Arvasinko oikein?

Vierailija
16/21 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla oli oma huone ja niin oli kavereillakin aivan muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. Näillä huoneenjakajilla oli kovin kiire muuttaa pois kotoa ja tappelivat aina keskimääräistä enemmän sisarustensa kanssa.

Vierailija
17/21 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina oli siskon kanssa yhteinen huone. 

Vierailija
18/21 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut.

Vierailija
19/21 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, koska asuimme kaikki neljä yksiössä.

Vierailija
20/21 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut. Sänkykin jaettiin siskon kanssa. 40 neliötä ja seitsemän hengen perhe. Muistan sen ajan hyvänä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yksi