Erikoisin kotoasi löytyvä asia tai esine?
Mitä kauhean monilla ei ole? Mulla on yli 30 vuotta vanha pussilakana, joka ei kulu tai hajoa millään <3
Kommentit (23)
Vanha tuohesta tehty verkonpaino, sisällä ehkä kivi, en ole uskaltanut rikkoa ja aukaista sitä
Mulla on kaikenlaista erikoisempaa tavaraa, mutta tähän maailmanaikaan sopii ehkä tämä: mulla on pellavapyyhkeitä, jotka mummoni on kutonut itse kasvatetuista pellavista.
Todella vanha, puinen juustomuotti. Teen sen avulla jouluisin piimäjuustoa. Ollut äitini puolen suvussa pitkään.
Isomummon tekemä leikkikoira, jotain 80-90 vuotta vanha.
Pieni puinen kaapelikela sohvapöytänä.
Isoisoisän vanha kalapuntari/lihapuntari. Saakutin painava ja terävä koukku. En ole vieläkään keksinyt sille paikkaa kodissani.
Tajusin juuri etten tiedä missä punaiset käsinmaalatut Taalainmaan puukengät ovat. Sain ne viisivuotiaana kun kävin isän kanssa Ruotsissa. Ne olivat edellisessä asunnossani aina kirjahyllyssä koristeena mutta missä ne nyt ovat?
Toivottavasti löydän ne kellarista. Oli niin kiire muutto että asiat palautuvat pätkittäin.
Välineet hevosen kengittämiseen. Tuli sekin taito hevosharrastusvuosina opeteltua. Kotkausrauta tosta kokoelmasta on ulkopuolisista yleensä oudoin.
Hyljeharppuuna 30- luvulta. Sitä on käytetty hylkeen pyynnissä Seiskarin saarella ennen sotia.
Ei mikään erikoinen, mutta yli 45-vuotta vanha kakkulautanen ilman kupua (hävinnyt kait), käytetään sitä leikkuulautana ja kestävä on.
Vierailija kirjoitti:
Ei mikään erikoinen, mutta yli 45-vuotta vanha kakkulautanen ilman kupua (hävinnyt kait), käytetään sitä leikkuulautana ja kestävä on.
*Puinen
Parisataa vuotta vanha rekikello.
Minulla on eräs suomalainen kirja 1800-luvulta, jota ei löydy edes Kansalliskirjastosta.
Vierailija kirjoitti:
Vanha tuohesta tehty verkonpaino, sisällä ehkä kivi, en ole uskaltanut rikkoa ja aukaista sitä
Minulla on tällainen myös, löysin rantavedestä lapsena.
Järkevä kuluttaja jolla on talous tasapainossa.