Erikoisin kotoasi löytyvä asia tai esine?
Mitä kauhean monilla ei ole? Mulla on yli 30 vuotta vanha pussilakana, joka ei kulu tai hajoa millään <3
Kommentit (65)
Joitakin vanhoja kirjoja, joita ei saa enää mistään.
Lisäksi sekalaisia puoliharvinaisia keräilykohteita, mutta niitä on aika vähän, koska en oikeasti keräile niitä.
Minulla ei kai ole mitään todella erikoista, ei ainakaan tule nyt mieleen.
1837 vuonna naimisiin menneen esiäitini kapioarkku (tammea ja suurikokoinen) ja kitcat kello
DDR:ssä valmistettuja tekstiilejä. Olen saanut lahjaksi joten en tiedä mistä ne on ostettu.
Ite takomani kaviokoukku ja hevosenkengät. Valmiista nahkavuodasta itse tekemäni riimu eli päitset suomenhevoselle.
Minulla on mummon perua jostain 1940-1950 luvuilta peräisin oleva rikkalapio ja harja ja ovat edelleen käytössäni vaikka minulle on monasti sanottu eikö olisi jo aika ostaa uudet. Taitavat säilyä vielä jälkipolvillekin, sillä ovat kestävää tekoa ja harjan harjakset ilmeisesti tehty hevosen jouhista. Eihän tällaisilla välineillä nykyään paljonkaan käyttöä enää ole.
Vierailija kirjoitti:
Aito japanilainen samuraimiekka (katana)
Antiikkinen? Jos nykyaikainen, niin ei ole kyllä samuraita nähnytkään.
" nivelillä" taittuva puinen metrin mitta. Ei aavistustakaan miltä vuodelta.
Sharsps karbiinikivääri vuodelta 1863. Tämä kyseinen yksilö oli etelävaltioiden käytössä.
Isä sen toi aikanaan Yhdysvalloista. Paperisota oli jo silloin melkoinen, vaikka kyseessä onki historiallinen ase. Perintönä siirtynyt minulle.
Uraanimalmia, ei kovin paljoa säteilevää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antiikkinen? Jos nykyaikainen, niin ei ole kyllä samuraita nähnytkään.
Terä taottu ennen Meiji-restoraatiota
Postikortti, jossa Madonna poseeraa nakuna.
Kahvimylly, vanha ja erittäin kaunis, kirjahyllyssäni.
Tyttönormaalilyseon oppilaskunnan itse määräämät säännöt käyttäytymiselle (turhaa epärealistista tekstiä, mutta kauniilla kursiivilla kirjoitettu).
Varmaankin itse löytämäni fossiili.
Mummuni tai isomummuni kaulauspuut. Edelleen käytössä.
Erilaisia käsiaseita, esim. poliisinkin käyttämä Glock.