Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vasemmisto populismilla vaaleihin: Haluaa laillistaa kannabiksen

Vierailija
23.11.2025 |

Tuolla saa nuorten äänet itselleen, kun eivät he taloudesta mitään ymmärrä tai ole edes kiinnostuneet. Selväähän se on, että kannabis laillistetaan tulevaisuudessa kuten muuallakin.  Harmi ettei oikeistosta löydy tässä asiassa järkeä. Nyt Suomessa on kaksi eduskuntapuoluetta jotka on laillistamisen kannalla, Vihreät ja Vasemmistoliitto. SDP ei tule kannattamaan, se kun on eläkeläisten puolue.

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011645533.html

Kommentit (218)

Vierailija
161/218 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vassareiden ikuinen banaali itkuvirsi vuosikymmenestä toiseen.

Yhyy, mistä saan huumeita silloin, kun tahdon, ja sellaista seksiä, jota MINÄ haluan?

Miksi yhteiskunta kiusaa minua? Yhyy!!

Kannabis on siis kaikkia huumeita. Oletko nyt aivan varma?

🥱🥱🥱 

Vierailija
162/218 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhyy, mistä saan huumeita silloin, kun tahdon, ja sellaista seksiä, jota MINÄ haluan?

Eikö ole ihan luonnollista haluta sellaista seksiä, mitä itse haluaa? Vai onko sinulle vaikea ajatus, että naisella on omiakin haluja, eikä hän ole olemassa ainoastaan tyydyttämässä sinun halujasi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/218 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ole ihan luonnollista haluta sellaista seksiä, mitä itse haluaa? Vai onko sinulle vaikea ajatus, että naisella on omiakin haluja, eikä hän ole olemassa ainoastaan tyydyttämässä sinun halujasi?

Olen nainen. Terve sellainen. :)

Vierailija
164/218 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nainen. Terve sellainen. :)

Mutta haluat sellaista seksiä, jota joku muu haluaa, mutta ei sitä, mitä itse haluat? Ei käy järkeen

Vierailija
165/218 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On olemassa ihan hamppupuoluekin joka ajaa tuota asiaa. 

Ei tuota varten omaa puoluetta pidä tehdä, pikku asia joka olisi pitänyt hoitaa jo vuosia sitten.

Nykyinen tapa suosii rikollisia ja kasvattaa huumeongelmaa. Kannabis olisi pitänyt laillistaa jo vuosia sitten.

Ruotsissa pelkästään kannabiksen avulla on rikollisjärjestöt voimakkaampia kuin maan armeija. Poliisi ei uskaltaudu kaikkialle menemään, koska poliisiautot tuhottaisi välittömästi ohjuksin ja automaattiasein. Tilanne päästettiin todella pahaksi nollatoleranssin politiiikalla. Nollatoleranssin kehitti ruotsalainen psykologi Nils Bejerot.

Hänet tunnetaan myös tukholman syndrooma teoriasta. 

Nollatoleranssihan on hyv

Niin, rikollisten tienestit loppuvat kun kannabis laillistetaan. 

Vierailija
166/218 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon vasemmistopopulismia nuorten houkuttelemiseksi.

Vierailija
167/218 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usa on enimmäkseen laillistanut kannabiksen. Tosi vasemmistolaista sekin. Usa muuten aloitti kannabiksen kieltämisen ja yllytti muitakin maita kieltämään. Nyt kun usa on jo enimmäkseen laillistanut niin suomi voi matkia sitäkin. Enemmän siitä kannabiksesta on haittaa laittomana kuin laillisena.

Vierailija
168/218 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saahan sitä aina haluta. 

Vasemmiston voimatonta vikinää. :)

Kuulostaa että haluat kannabiksen pysyvän laittomana. Siitä kannabiksen laittomuudesta hyötyy rikolliset. Oletko itse diileri vai miksi haluat kannabiksen pysyvän laittomana?

Vierailija
169/218 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittavaa, että ajatus yksilönvastuusta päihteiden käytössä on nimenomaan oikeistolainen ajatus. Senhän takia kokkarit ovat meillä ajaneet viinejä ruokakauppoihin. Nyt kun vasemmisto ja vihreät toivovat realistisempaa huumepolitiikkaa kannabiksen laillistamisen avulla, oikeisto iskee jarrut pohjaan. Kyllä valtion pitää saada päättää miten kansalainen päihdyttää itsensä!

Vain alkoholilla päihtyminen on sallittua. Sekään ei perustus siihen että alkoholipäihtymys olisi vähiten haitallista. Se on puhtaasti kaksinaismoraalia kun huomattavasti vähemmän haitallinen päihde on laiton huume samaan aikaan kun alkoholi on laillista.

Vierailija
170/218 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huono vaaliase. Pössyttelijät eivät koskaan pääse äänestyspaikalle asti. 

Aika iso osaa suomalaisista käyttää kannabista ja määrä kasvaa joka vuosi. Nuoret käyttävät enemmän kannabista kuin alkoholia, joten on outoa että näin suosittu päihde on laittomilla markkinoilla. Itse äänestän persuja ja käytän säännöllisesti kannabista. Ei tuo laittomuus käyttöä estä, mutta harmittaa kun tuotot tästä valuu rikollisille.

Alle 3% Suomen kansalaisista käyttää kerran kuukaudessa kannabista.THL

Niinkuin kaikki yleensä rehellisesti ilmoittavat rikkovansa lakia?

Todellista käyttäjien määrää ei tiedetä. Käytön myöntävät lähinnä sellaiset joilla ei ole menetettävää. Kymmenen uutisten mukaan joka viides käyttää jotain laitonta yleisimmin kannabista. Käytön määrää on muuallakin arvioitu alakanttiin. Kun käyttö oli vielä kiellettyä usa; ssa niin käytön määräksi oli arvioitu x määrä. Sitten yhdessä isossa takavarikossa paljastui vähintään sen verran tai enemmän. Jos tai kun käyttö sallitaan suomessa niin sitten voi näkyä se kuinka yleistä käyttö oikeasti on.

Vierailija
171/218 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

1970-lukuun saakka huumeet olivat laillisia ja ongelmia ei ollut. Laittomuus aiheutti huumeongelman.

Vierailija
173/218 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se pienikin osa minkä saa houkueltua tervehenkiseen päihteidenkäyttöön kuten ennenvanhaan hyvinä aikoina on jo saavutus. Suurin osa jää älylaitteille zombeina ja ei heitä kiinnosta sekoittaa päätään millään aineilla. Ei heitä kiinnosta työntekokaan, koska eivät tarvitse rahaa mihinkään, edes siihen kannabikseen.

Niin on ihmisoikeustyö ja ekoteko saada vähäisetkin nuoret perinteiden pariin päihdyttämään itseään ja tapaamaan toisiaan jointtiringissä. 

Vähentää syrjäytymistä ja luo perheitä, yhteisiä tansseja yms.

Vierailija
174/218 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1970-lukuun saakka huumeet olivat laillisia ja ongelmia ei ollut. Laittomuus aiheutti huumeongelman.

Se on hyvä tapa rahastaa ja pelotella veronmaksajilta lisää rahoja huumeiden vastaiseen sotaan. 

Kaikki hyväksyy rahojen varastamisen tuulimyllyjä vastaan käytävään sotaan, joka vain rikastuttaa rikollisia ja niitä jotka näennäisesti taistelee rikollisia vastaan ja siinä ohessa syrjäyttävät käyttäjiä pois pelistä. 

Vierailija
175/218 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saahan sitä aina haluta. 

Vasemmiston voimatonta vikinää. :)

Lisäisin vasemmiston ehdotukseen että Khat ruokakauppoihin kahviosastolle.

Vierailija
176/218 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeistopopulismi haluaa siis laitonta kannabiksen myyntiä.

Vierailija
177/218 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai sinä tajuat, että jos ei kannata X asiaa niin se tarkoita, että täytyy kannattaa sen päinvastaista asiaa? Et kai oikeasti ole noin yksinkertainen?

Vierailija
178/218 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai sinä tajuat, että jos ei kannata X asiaa niin se tarkoita, että täytyy kannattaa sen päinvastaista asiaa? Et kai oikeasti ole noin yksinkertainen?

Sinäkin siis ymmärrät, että jos vastustaa Israelin suorittamaa gazalaisten kansanmurhaa, se ei tarkoita että kannattaa ter.rorismia tai antise.mitismiä?

Vierailija
179/218 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella monen naisen ja miehen seksielämään kuuluu cannabis olennaisena osana. Miksi tämä halutaan kieltää ja puuttua toisten makuukammarin asioihin?

Mitä se kenellekään kuuluu millaista seksiä kukakin harrastaa yksityistiloissa?

Tämä on tehty laittomaksi. Kaikki tietää miten cannabis lisää seksuaalinautintoja. 

Vierailija
180/218 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinäkin siis ymmärrät, että jos vastustaa Israelin suorittamaa gazalaisten kansanmurhaa, se ei tarkoita että kannattaa ter.rorismia tai antise.mitismiä?

Israel on maailman huippuja kannabistutkimuksissa. Israelilaiset tykkää pössyistä.