Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jokainen heteromies haluaa kauniin naisen, jotta häntä voisi esitellä kaikille

Vierailija
23.11.2025 |

Miehet eivät halua sitä myöntää, mutta oikeasti he haaveilevat kauniista naisesta juuri sen vuoksi, että sellaisen kanssa näyttäytyminen nostaa miehen omaa statusta. Siis heidän mielestään.

Exäni oli ihan häikäisevän kaunis. Sisältä hän oli mätä, mutta nautin kyllä suuresti olla hänen kanssaan kaikkialla, kun sai näyttää kaikille millaisen kaunottaren olen saanut. Itse olen ihan tavallinen mies, enkä yleensä ole mitään superkuumia naisia houkuttanut.

Nykyinen vaimoni on tosi kiva ja hyvä kumppani, toisin kuin tuo kaunis exäni. Vähän kyllä syvällä sisimmälläni harmittelen, että vaimollani ei ole yhtään samaa vau-efektiä muihin ihmisiin, kun olen hänen kanssaan jossain.

Luulen, että naisilla ei ole ihan samaa ilmiötä. Naiset ovat fiksumpia tällaisissa asioissa, eivätkä hae oman statuksen korottamista kumppaninsa ulkonäön kautta.

Kommentit (174)

Vierailija
81/174 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän kaikki miehet muutenkaan halua hienoja juttuja. Esim. Hienoa autoa, kelloa, vaatteita, asuntoa jne. Nämä "hienoja asioita" haluavat ja status-orientoituneet ovat ihan oma lajinsa, niin miehissä kuin naisissakin.

Erotan vielä selkeästi juurikin statuksenhakijat niistä, joilla on aito kauneudenkaipuu ja taju.

Yritin nyt hakea tällä sitä, että yleensä asiassa (ihan vain omaan havaintooni perustuen) tuntuisi olevan tietty jatkumo. On hieno kallis auto, komea kallis kello, statusta tuovalla tyylillä sisustettu koti, kaunis vaimo ja vapaa-ajalla matkustetaan statusta tuoviin matkakohteisiin, someraportointia unohtamatta. 

Niin statushakuiset miehet, kuin naisetkin löytää sieltä somesta. Usein he löytävät myös toisensa. Heidän olemisensa ja elämisensä on hyvin kaavamaista ja statuksen ylläpito on selkeästi elämän punainen lanka. 

Vierailija
82/174 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet arvioi enemmän toisiaan tuon "sekaantumisen" suhteen, se on oikeastaan aika monimutkainen juttu, niin putkiaivoisina kuin meitä pidetäänkin. En osaa edes selittää sitä auki sinänsä. Vähän siihen tapaan, että miesten arvohierarkiassa olet heti jossain paarialuokan yläpuolella jos ylipäänsä saat naisilta, mutta jos panet kaikkea mikä liikkuu niin alat näyttää säälittävältä. Tyttöystäviä yleensä arvioi vanhemmat naissukulaiset ja tutut tasolla "pystyisi parempaankin", jos on ulkomaalainen niin "eikö suomalainen kelpaa" jne

Jälkimmäisestä on kokemusta eli olin tyrmistynyt, kun erään kaukaisemman sukulaismiehen (jolla on mennyt vähän heikosti) äiti sanoi hänen tyttöystävästään, että "ei se enää parempaakaan saa". Kyseessä oli noin 15 vuotta nuorempi nainen, jota tämä äiti ei selvästikään pitänyt unelmamorsiamena ja sittemmin osoittautuikin, että hän oli oikeassa. 

Mutta hyvin harvinaista on kuitenkin omassa elämänpiirissäni toisten puolisoiden arviointi ja kommentointi julkisesti. Se on sen verran huonoa käytöstä. Myös avioeron jälkeen on todella huonoa käytöstä mustamaalata exäänsä. Sitä ei pidetä hyväksyttävänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/174 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Heidän olemisensa ja elämisensä on hyvin kaavamaista ja statuksen ylläpito on selkeästi elämän punainen lanka. "

Pahoittelen, mutta tämä sinun näkökulmasi kuulostaa aika simppeliltä ajattelulta. Ei kenenkään elämä ole "kaavamaista" ja "statuksen ylläpito ole elämän punainen lanka". 

Vierailija
84/174 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän kaikki miehet muutenkaan halua hienoja juttuja. Esim. Hienoa autoa, kelloa, vaatteita, asuntoa jne. Nämä "hienoja asioita" haluavat ja status-orientoituneet ovat ihan oma lajinsa, niin miehissä kuin naisissakin.

Erotan vielä selkeästi juurikin statuksenhakijat niistä, joilla on aito kauneudenkaipuu ja taju.

Yritin nyt hakea tällä sitä, että yleensä asiassa (ihan vain omaan havaintooni perustuen) tuntuisi olevan tietty jatkumo. On hieno kallis auto, komea kallis kello, statusta tuovalla tyylillä sisustettu koti, kaunis vaimo ja vapaa-ajalla matkustetaan statusta tuoviin matkakohteisiin, someraportointia unohtamatta. 

Niin statushakuiset miehet, kuin naisetkin löytää sieltä somesta. Usein he löytävät myös toisensa. Heidän olemisensa ja elämisensä on hyvin kaavamaista ja statuksen ylläpito on selkeästi elämän punainen lanka. 

Voi olla näin, mutta ainakaan minua tämä ei koske. En välitä lainkaan mitä ihmiset ajattelevat mistään materiaalisesta omistuksestani (auto on tavallinen perheauto, kello halvimmasta päästä, vaikka rahaa onkin hienompiin). En harrasta somea lainkaan. Mutta sitä todella kaunista exääni kyllä esittelin mielelläni ja esittelisin edelleen.

Nyt kun miettii, niin aika mielenkiintoista, että miksi näin. Ainakin jossain määrin se epävarma nuori sisälläni haluaa näyttää kaikille, että tällaiseen minun rahkeeni riittävät. Materiaalilla pröystäilyn näen kuitenkin aivan turhana.

Vierailija
85/174 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se raha menee vielä ulkonäön ja luonteen edelle...

Moni mies tykkää esitellä miten kovasti emäntä tienaa tai on hienosta perheestä... noohh ehkä työväenluokkainen ja heikkojen uuno turhapuro -miesten ilmiö...

En ole ikinä tällaiseen ilmiöön palstallakaan törmännyt. Yleensähän täällä päinvastoin korostetaan, että naisen koulutuksella ja tienaamisilla ei ole mitään merkitystä.

Se on ihan totta varmaan, että se ei miehiä houkuta erityisesti. Näin miehenä. Omat heilaehdokkaat kyllä aina korkeakoulutettuja tai vähintään opiskelijoita, mutta ei se niin vaikuta. Jos on edes ihan kivannäköinen ja persoonallisuus sytyttää niin se on tärkeää

Kerronpa nyt hyvin hyvin yleisen tarinan:

Nuori mies rakastuu päätäpahkaa eloisaan, eläväisellä mielikuvituksella varustettuun vapautta, kauneutta ja nuoruutta uhkuvaan korkeakoulu tai yliopisto-opiskelijaan. Nuori nainen opiskelee taide-aineita pääaineenaan (keksi itse mitä, ei sillä väliä) hän on sielultaan vapaa taiteilija ja luova ihminen. Hän haaveilee olevansa vielä jonakin päivänä professori.

Nuori mies saa naisen pauloihinsa. Vuodet kuluvat, nainen valmistuu.. Ja sitten? 

Selviää, että mies odottaa, ja on olettanut kokoajan, että nainen alkaa elää odotustenmukaista, tavallista ns. "naistyypillistä elämää". Että nainen haluaa yhteisen kodin, lapsia ja säännöllisen toimeentulon. Ilman muuta tuo "tavallinen elämä" on tärkeämpää, kuin joku hölmö "askartelu". Koko suku ajattelee ja odottaa samaa kuin mies. Nainenhan on hullu narsisti, ellei hän halua täyttää odotuksia. Miten mieleltään terve nainen voisi muka haluta jotain muuta?

Se vanha, iänikuinen tarina joka toistuu joka hetki. 

Voisiko tästä tarinasta oppia jotain?

Vierailija
86/174 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleinen ja yleinen tarina, mutta mun vanhemmat on vanhoja hippejä eikä mitään konservatiiveja. Omalla kohdalla enemmänkin ongelma kun naiset odottaa isiensä kaltaista "jämpti on näin" perinteistä tekijäukkoa enkä pysty siihen rooliin.

Vierailija
87/174 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se raha menee vielä ulkonäön ja luonteen edelle...

Moni mies tykkää esitellä miten kovasti emäntä tienaa tai on hienosta perheestä... noohh ehkä työväenluokkainen ja heikkojen uuno turhapuro -miesten ilmiö...

En ole ikinä tällaiseen ilmiöön palstallakaan törmännyt. Yleensähän täällä päinvastoin korostetaan, että naisen koulutuksella ja tienaamisilla ei ole mitään merkitystä.

Se on ihan totta varmaan, että se ei miehiä houkuta erityisesti. Näin miehenä. Omat heilaehdokkaat kyllä aina korkeakoulutettuja tai vähintään opiskelijoita, mutta ei se niin vaikuta. Jos on edes ihan kivannäköinen ja persoonallisuus sytyttää niin se on tärkeää

Kerronpa nyt hyvin hyvin yleisen tarinan:

Nuori mies ra

En kyllä tajunnut tästä yhtään mitään. Miksi ihmeessä joku älykäs, professuurista haaveileva nuori nainen menisi yhteen miehen kanssa, joka pitää hänen kiinnostuksenkohteitaan askarteluna?  Kaikki ystäväni iovat hyvin uraorientoituneita naisia ja urallaan hyvin menestyneitä ja halunneet myös perheen yhtä lukuunottamatta. Tarinan opetus jäi kyllä täysin hämärän peittoon.

Vierailija
88/174 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus ei ole mihen kirjoittama.

Kauniita naisia on vaan paljon kivempi n*ssia. Esittelymielessä riittää jos nainen ei ole ihan kaamea mörkö.

Vierailija
89/174 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleinen ja yleinen tarina, mutta mun vanhemmat on vanhoja hippejä eikä mitään konservatiiveja. Omalla kohdalla enemmänkin ongelma kun naiset odottaa isiensä kaltaista "jämpti on näin" perinteistä tekijäukkoa enkä pysty siihen rooliin.

No mun vanhempani ovat akateemisia uraihmisiä, mutta silti hyvin edistyksellisiä ja vapaamielisiä. Kuten ovat kaikki heidän ja meidän kaltaisensa ihmiset, joten tuo kertomus jäi mulle aivan arvoitukselliseksi. Kuulosti sellaiselta, että kaksi hyvin erilaisista taustoista olevaa on päätynyt yhteen.

Siinä kyllä pn perää, että jos naisella on hyvä isä, hän ehkä toivoo samankaltaista isää. Mutta monien naisten isä ei ole ollut hyvä isä, joten siinä piilee mahdollisuutesi.

Vierailija
90/174 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mun vanhempani ovat akateemisia uraihmisiä, mutta silti hyvin edistyksellisiä ja vapaamielisiä. Kuten ovat kaikki heidän ja meidän kaltaisensa ihmiset, joten tuo kertomus jäi mulle aivan arvoitukselliseksi. Kuulosti sellaiselta, että kaksi hyvin erilaisista taustoista olevaa on päätynyt yhteen.

Siinä kyllä pn perää, että jos naisella on hyvä isä, hän ehkä toivoo samankaltaista isää. Mutta monien naisten isä ei ole ollut hyvä isä, joten siinä piilee mahdollisuutesi.

... Nyt lähti viesti liian hätäisesti. En tarkoittanut, että olisit huono kuten isä oli, vaan että naisen mielestä tuollainen jämpti on näin - mies on huonon isäsuhteen takia värittynyt kielteisesti ja hän etsii aivan toisenlaista miestä, olkoon se sitten hippiarvojen tai jonkun muun erilaisen muodossa.

Vierailija
91/174 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ovat fiksumpia tällaisissa asioissa, eivätkä hae oman statuksen korottamista kumppaninsa ulkonäön kautta.

No ei kaikki ole, vaan osa naisista jauhaa miehensä saavutuksista ja töistä. Itselläni ei toki tuollaisia "mun mies sitä ja tätä"-naisia kaveripiirissä ole, kun en pidä sellaisia naisia ollenkaan mielenkiintoisina, ja sellaiset miehen kautta statusta hakevat naiset ovat minun mielestäni lähinnä tyhjiä ja tylsiä ihmisiä vailla omaa persoonaa ja elämää. Samoin ajattelisin luultavasti sinusta ap, jos olisin mies. Eli ei kiinnostaisi kaveerata tuollaisen miehen kanssa, joka hakee naisesta statusta ja esittelee jotain "palkintovaimoa" myhäillen ja yrittää aiheuttaa jotain "ooh toi pääsee panemaan tota"-tyyppisiä tunteita muissa miehissä....

Ja mulle kyllä naisena on tärkeää miehen ulkonäkö - erittäin tärkeää. Pitäähän minun pitää miestä viehättävänä ja kokea hänet seksikkääksi ja himottavaksi mieheksi, jonka lähellä haluan olla. Muutoin en haluaisi edes seksiä, eli sinä ap et kelpaisi minulle. Ja olen hyvännäköinen nainen. Miehen hyvännäköisyys on minun oma haluuni perustuva preferenssi, eikä muiden naisten mielipide minun miehestä kiinnosta p a sk a a kaan - ei ulkonäöstä, ei statuksesta, ei mistään. En ole mikään hengetön olio joka haluaa muiden hyväksyntää ja ihailua jopa kumppaninkin kautta.. ja myös miehen pitää olla tällainen sigma-tyyppinen, ei epäseksikäs possepoju joille jonkun "bron" mielipide merkitsee liikaa...

Vierailija
92/174 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en halua liian kaunista vaimoa, koska sillä on isompi riski pettää kun vientiä riittää. Samasta syystä en myöskään esittele vaimoani muille miehille, hän pysyy piilossa, ei liikaa meikkiä, paljastavia vaatteita ym. Millä herättää huomiota.

Vierailija
93/174 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asenteellinen kirjoitus. Mun isä oli meidän lasten kanssa kotona ysärillä kun sitä pidettiin lähes käsittämättömänä asiana siihen aikaan. Hyväksyi napisematta että vaimo piti sukunimensä kun vaivautuivat lopulta naimisiin oltuaan melkein 30 v. kimpassa. Vai eikö tasa-arvomies sittenkään ole hyvä

Vierailija
94/174 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis harrastat naisvihaa ja sen takia ajattelet naisista kuin pokaaleista? Tylsää ja niin nähtyä.

Vierailija
95/174 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asenteellinen kirjoitus. Mun isä oli meidän lasten kanssa kotona ysärillä kun sitä pi

Ihmisillä on erilaisia taustoja. Mun boheemihko, akateemisesti koulutettu isoisäkin oli lastensa kanssa kotona, ja minä eli lapsenlapsi olen ysärillä syntynyt. Ehkä siksikin tuntuu aivan absurdilta, että nykyäänkin osa porukasta jauhaa jostain "roolien rikkomisesta". Kai osa porukasta vaan tulee puusta alas myöhemmin?

Sivusta

Vierailija
96/174 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en halua liian kaunista vaimoa, koska sillä on isompi riski pettää kun vientiä riittää. Samasta syystä en myöskään esittele vaimoani muille miehille, hän pysyy piilossa, ei liikaa meikkiä, paljastavia vaatteita ym. Millä herättää huomiota.

Olet selvästi heikkoitsetuntoinen mies, jolla on mustasukkaisuusongelma, joten ei varmaan pitäisi kertoa, mutta itse asiassa tutkitusti pettäminen liittyy naisten heikompaan itsetuntoon kuten on miestenkin kohdalla. Toki kauniillakin naisella voi olla heikko itsetunto (se kun ei liity ulkonäköön), mutta huomattavasti helpompi on miehen päästä pöksyihin sellaisen naisen kohdalla, joka on tottumaton kehuihin ja imarteluihin. Etenkin, jos niitä ei kotona saa.... Kaikki ihmiset kun kaipaavat kokemusta ihalluksi ja arvostetuksi tulemisesta. Sitä useimmat naistenmiehet käyttävät hyväkseen, naisten haavoittuvaisuutta tässä suhteessa. Suuri

Tuo on täysin totta. Naistenmiehet/panomiehet/fuckboyt eivät tosiaan ole niitä komeimpia, ja saman olen näin naisena huomannut kovimmissa panomuijissa. Eivät ole niitä kauneimpia, vaikka ihan perusnättejä yleensä kyllä.

Vierailija
97/174 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Santullakin kävisi paremmin flaksi miesten kanssa. Hän on niin naismainen. Minä olen hieman maskuliininen nainen, eikä hän sitä tajua.

Vierailija
98/174 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asenteellinen kirjoitus. Mun isä oli meidän lasten kanssa kotona ysärillä kun sitä pi

En tajunnut tästä kommentista mitään. Vanhempani ovat syntyneet 1940-luvulla ja isäni oli erittäin omistautuva isä, joskin piti minua pikkuaikuisena jo hyvin nuorena. Oma puolisoni oli vauvan isä ysärillä, jolloin kaikki ystäväpiirini isät olivat lastenhoidossa täysillä mukana. Ei se kyllä mitenkään erityisen edistyksellistä enää ysärillä ollut, vaan normi. Yksi isistä oli koti-isänä pari vuotta ulkomailla, jossa vaimo oli työkomennuksella, kunnes sai itsekin kyseisestä maasta töitä.

Vierailija
99/174 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet selvästi heikkoitsetuntoinen mies, jolla on mustasukkaisuusongelma, joten ei varmaan pitäisi kertoa, mutta itse asiassa tutkitusti pettäminen liittyy naisten heikompaan itsetuntoon kuten on miestenkin kohdalla. Toki kauniillakin naisella voi olla heikko itsetunto (se kun ei liity ulkonäköön), mutta huomattavasti helpompi on miehen päästä pöksyihin sellaisen naisen kohdalla, joka on tottumaton kehuihin ja imarteluihin. Etenkin, jos niitä ei kotona saa.... Kaikki ihmiset kun kaipaavat kokemusta ihalluksi ja arvostetuksi tulemisesta. Sitä useimmat naistenmiehet käyttävät hyväkseen, naisten haavoittuvaisuutta tässä suhteessa. Suuri

Juuri näin! Mä olen kaunis nainen mutten koskaan petä. Harvassa on ne miehet jotka kiinnostaa näistä yrittäjistä xD Ei suurin osa mitään kultakimpaleita ole ollut. Miehinen harhaluulo että kauniit naiset kiinnostuisi jokaisesta yrittäjästä vaan että saa pesää. Olen mielummin ilman seksiä kuin harrastan sitä epäviehättävän tai huonokäytöksisen tyypin kanssa.

Vierailija
100/174 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

97: isoisäsi on kyllä ollut aikalaisekseen erittäin harvinainen ellette ole koko suku stallareita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kaksi