Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jokainen heteromies haluaa kauniin naisen, jotta häntä voisi esitellä kaikille

Vierailija
23.11.2025 |

Miehet eivät halua sitä myöntää, mutta oikeasti he haaveilevat kauniista naisesta juuri sen vuoksi, että sellaisen kanssa näyttäytyminen nostaa miehen omaa statusta. Siis heidän mielestään.

Exäni oli ihan häikäisevän kaunis. Sisältä hän oli mätä, mutta nautin kyllä suuresti olla hänen kanssaan kaikkialla, kun sai näyttää kaikille millaisen kaunottaren olen saanut. Itse olen ihan tavallinen mies, enkä yleensä ole mitään superkuumia naisia houkuttanut.

Nykyinen vaimoni on tosi kiva ja hyvä kumppani, toisin kuin tuo kaunis exäni. Vähän kyllä syvällä sisimmälläni harmittelen, että vaimollani ei ole yhtään samaa vau-efektiä muihin ihmisiin, kun olen hänen kanssaan jossain.

Luulen, että naisilla ei ole ihan samaa ilmiötä. Naiset ovat fiksumpia tällaisissa asioissa, eivätkä hae oman statuksen korottamista kumppaninsa ulkonäön kautta.

Kommentit (174)

Vierailija
61/174 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"mies näyttää teoillaan, että on tyytymätön vaimonsa ulkonäköön, "

Sivumennen sanoen tällaista on hyvin vaikea ymmärtää, sehän on kuin ampuisi itseään jalkaan. Mitä mieltä on saada avioliitto huonompaan jamaan tai vaihtoehtoisesti luoda suhde, missä kuvittelee olevansa vaimoaan "ylempänä" arvostellessaan hänen ulkonäköään? Jos vaimo jää tällaiseen suhteeseen, on kyse turvattomasta kiintymyssuhteesta, samoin on miehen kohdalla, mutta kyllä siinä mielestäni on kyse myös alhaisesta äo:sta. Oli se kummin tahansa, tunteet menevät järjen ohi tai että järki ei yksinkertaisesti riitä älyämään tuollaisen toiminnan haittoja (varsinkin, jos on lapsia).

Vierailija
62/174 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kommentoijilla menee Ap:n pointti ohi. Eihän hän sanonut mitään, että tämä on hieno juttu, vaan paljasti vain, mitä melkein kaikki miehet ajattelevat.

Ikävä kyllä näin se on, eihän se fiksua ole, mutta joku vuosimiljoona homo sapiensia voittaa kädenväännössä 50 vuotta tasa-arvoa. Plus vanhemmat naiset etenkin kärkkäästi arvioivat toisten ulkonäköä, että ei se ihan vaan miesten juttu ole.

Kaikki arvioivat muiden ulkonäköä. Ilman sellaista taitoa olisimme kuolleet sukupuuttoon. Mutta jos komeutta ja kauneutta ajatellaan, niin on ehkä kaksi ihmistyyppiä (tämä on siis oma mielipiteeni), toiset arvioivat kaikkien ulkonäköä, koska vertailevat itseään runsaasti muihin (pohjautuu heikompaan itsetuntoon) ja toiset taas arvioivat vain niiden viehättävyyttä, joista ovat itse kiinnostuneita eikä se

Miehellä on yllättävän paljon statusta kiinni siinä pariutumisessa, kyllä se vaatii vahvaa itsetuntoa jos itse on valkannut sellaisen kuin haluaa mutta jokainen keskustelukumppani pyörittelee silmiään kun nainen tulee puheeksi. Mulle se on aika 50-50 persoona ja ulkonäkö naisessa mutta suuri osa ihmisistä ei todellakaan ajattele niin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/174 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se raha menee vielä ulkonäön ja luonteen edelle...

Moni mies tykkää esitellä miten kovasti emäntä tienaa tai on hienosta perheestä... noohh ehkä työväenluokkainen ja heikkojen uuno turhapuro -miesten ilmiö...

Vierailija
64/174 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi voi. Kuinka moni nainen vain haluaa olla näyttelyesine. Olen kokenut tämän ja se tuntuu aivan kamalalta ja oli yksi syy miksi muutaman miehen olen jättänyt. Että tämä on tiedossa, mutta onneksi ei kaikki ole kuitenkaan pelkästään tuon takia, vaan minun nykyinen mies kyllä rakastaa minun sisintäkin. 

Ja tavallisia ja varsinkin rumia naisia mies kohtelee sitten kodinkoneena.

Vierailija
65/174 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni mies tykkää esitellä miten kovasti emäntä tienaa tai on hienosta perheestä... noohh ehkä työväenluokkainen ja heikkojen uuno turhapuro -miesten ilmiö...

En ole ikinä tällaiseen ilmiöön palstallakaan törmännyt. Yleensähän täällä päinvastoin korostetaan, että naisen koulutuksella ja tienaamisilla ei ole mitään merkitystä.

Vierailija
66/174 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä tällaiseen ilmiöön palstallakaan törmännyt. Yleensähän täällä päinvastoin korostetaan, että naisen koulutuksella ja tienaamisilla ei ole mitään merkitystä.

Ja sit itketään, kun nainen tienaa vähemmän ja mies joutuu maksamaan perheen kuluista enemmän. Omaan jalkaan ampumista tämäkin.

Vierailija
67/174 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kommentoijilla menee Ap:n pointti ohi. Eihän hän sanonut mitään, että tämä on hieno juttu, vaan paljasti vain, mitä melkein kaikki miehet ajattelevat.

Ikävä kyllä näin se on, eihän se fiksua ole, mutta joku vuosimiljoona homo sapiensia voittaa kädenväännössä 50 vuotta tasa-arvoa. Plus vanhemmat naiset etenkin kärkkäästi arvioivat toisten ulkonäköä, että ei se ihan vaan miesten juttu ole.

Kaikki arvioivat muiden ulkonäköä. Ilman sellaista taitoa olisimme kuolleet sukupuuttoon. Mutta jos komeutta ja kauneutta ajatellaan, niin on ehkä kaksi ihmistyyppiä (tämä on siis oma mielipiteeni), toiset arvioivat kaikkien ulkonäköä, koska vertailevat itseään runsaasti muihin (pohjautuu heikompaan itsetuntoon) ja toiset taas arvioivat vain niiden viehät

Onko jossain miehiä, jotka pyörittelevät silmiään toisen miehen naisvalinnalle? Siis jos kyse on ihan aikuisista miehistä?

Olen nähnyt lihavien naisten kertomuksia siitä miten joku mies on tykännyt heistä oikeasti, mutta hävennyt esitellä heitä kavereilleen. Ja yhden ainoan kerran eräs tuttavamies antoi pientä vinkkiä tähän suuntaan sanoessaan anteeksipyydellen tai häpeissään vaimostaan, että "se nyt on tuollainen", kun tämä oli käyttäytynyt huonosti humalassa. Mutta silloinkin siis oli kyse miehestä itsestään eikä hänen kavereistaan.

Vierailija
68/174 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on ihan totta varmaan, että se ei miehiä houkuta erityisesti. Näin miehenä. Omat heilaehdokkaat kyllä aina korkeakoulutettuja tai vähintään opiskelijoita, mutta ei se niin vaikuta. Jos on edes ihan kivannäköinen ja persoonallisuus sytyttää niin se on tärkeää

Vierailija
69/174 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samasta syystä haluavat lapsia. Onhan se kiva muille miehille kertoa olevansa laatu-uros joka on päässyt levittämään geenejään. 

Vierailija
70/174 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut useampi kommentti siitä, että ei haluta olla näyttelyesineitä ja että ei haluta erityisesti esitellä vaimoa kenellekään. 

Itse en näe tätä lainkaan totaalisena eli tuskin kukaan normaalissa avioliitossa on vain näyttelyesine, se vain on yksi asioista, joiden perusteella puolisostaan voi olla ylpeä aivan kuten ovat monet muutkin asiat. Ja sellaisena se on täysin normaalia - epänormaalia olisi mielestäni se, ettei ole puolisostaan ylpeä, hänen taidoistaan, ulkonäöstään, menestyksestään, älystään tai jostain muusta asiasta. Onko sellainen edes rakkautta, jos ei koe puolisostaan ylpeyttä?

Vierailija
71/174 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa tekevät kuule naisetkin. Aivan sama millainen piereskelevä mätisäkki nainen on, niin kyllä se teputtaisi mielellään pitkän ja komean miehen rinnalla, jolla on lerssi kuin hevosella ja leukaperät leveät kuin leikkuupuimurin leikkuupöytä.

:D

Vierailija
72/174 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

67:lle: yleensä nämä silmien pyörittelijät on naisia. Miehet yleensä vaan tulevat kännissä avautumaan kateudestaan jos nainen on kuuma, muuten ulkomuotoa ei yleensä kommentoida

Vierailija
73/174 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hah, voin myöntää, että näin on. Seurustelin ennen naisen kanssa, jolla oli aivan täydellinen vartalo. Kesällä hän myös ruskettui helposti, jolloin hän oli kasvoiltaankin hyvännäköinen.

Muistan kun hän kerran tuli sählyvuorollemme hakemaan minulta avaimia. Pelikaverini eivät sanoneet mitään, mutta muistan kuinka meinasin pakahtua ylpeydestä, kun äärettömän kuuma kesäkissa tiukassa vartalossaan tuli hymyillen huhuilemaan, ja minä olin se, jota hän huhuili ja kävin antamassa hänelle avaimet. Olen varma, että pelikaverini eivät arvanneet, että minulla voisi olla niin upea tyttöystävä.

Luonteeltaan nainen olikin ärsyttävä, ja suhde päättyi sitten joskus.

Älä koe tätä hyökkäävänä, kysyn uteliaisuudesta. Oletko niitä miehiä, jotka asettavat naisen kehon kauneuden kasvojen edelle, jos pitää valita? Evoluutiopsykologisia tutkimustuloksia löyt

Mukavaa, että joku pystyy keskustelemaan fiksustikin täällä.

Ei, itse asiassa laitan kasvojen kauneuden kehon edelle, tosin tietenkin nautin molemmista. Mutta en pysty nauttimaan kehon kauneudesta, jos naisen kasvot eivät miellytä. Tämä exäni olikin usein minusta kasvoiltaan aika ruma (riippui mm. vuodenajasta, hiustyylistä ja elintavoista). Silloin en juurikaan halunnut seksiäkään hänen kanssaan, vaikka hänen vartalonsa olikin A-luokkaa.

Ja olen ollut uskoton lähes kaikissa suhteissa paitsi nykyisessäni. Perheelleni en ala sellaista tuskaa tuottamaan, että pettäisin vaimoani.

En ehkä tajunnut tuota naisen kehon timmiyden yhdistäminen kulutustavaraan irtosuhteissa. Siis jos naisella on timmi vartalo, miksi hänet ns. heittäisi pois käytön jälkeen? Luulisi, että sellaisen haluaisi pitää omanaan.

Vierailija
74/174 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

67:lle: yleensä nämä silmien pyörittelijät on naisia. Miehet yleensä vaan tulevat kännissä avautumaan kateudestaan jos nainen on kuuma, muuten ulkomuotoa ei yleensä kommentoida

Voitko kertoa tästä käytännön esimerkkejä? Joskus alle kolmekymppisenä muistan, kun eräs mieheni lapsuudenystävä (nainen) päivitteli jonkun tutun miehen tapaa päätyä jonkun hänen mielestään karmean naisen kanssa sänkyyn baari-illan päätteeksi. En tuntenut kumpaakaan osapuolta, mutta juttu jäi mieleen sen takia, että en ole ikinä kuullut tuollaista ennen. Sellaista olen joskus kuullut, että joku mies on ollut vähän häpeissään siitä "kenen on sekaantunut" kännipäissään - tämän olen tulkinnut niin, että ko. mies käsittää, että hänen naissuhteitaan kyllä arvioidaan siten, että jos naishistoria on aivan karmea, niin miehen arvo laskee naisten silmissä. (Se siis on täyttä puppua, että runsaat irtosuhteet nostaisivat miehen arvoa naisten silmissä: se on osoitus vain siitä, että mies on aika pihalla naisten ajattelutavasta.)

Vierailija
75/174 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on täysin oikeassa. Miehen osakkeet nousevat heti, kun kainalosta löytyy kaunis daami.

Vierailija
76/174 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kaikki miehet muutenkaan halua hienoja juttuja. Esim. Hienoa autoa, kelloa, vaatteita, asuntoa jne. Nämä "hienoja asioita" haluavat ja status-orientoituneet ovat ihan oma lajinsa, niin miehissä kuin naisissakin.

Erotan vielä selkeästi juurikin statuksenhakijat niistä, joilla on aito kauneudenkaipuu ja taju.

Vierailija
77/174 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa minä olen varsin tavanomainen keskituloinen, keski-ikäinen ukkeli ja kyllä mä vaan mieluusti kelpuuttaisin tavallisen naisen rinnalleni ja ylpeästi esittelisin kaikille.

Vierailija
78/174 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

74. Eli siis sinun kokemuksesi tukee tuota evoluutiopsykologista tutkimustulosta, jota pidin hätkähdyttävänä. Sen mukaan siis monogaamisempi mies ei aloita minkäälaista suhdetta naisen kanssa, jonka kasvoja ei pidä erittäin viehättävinä, kun taas kehon timmiyttä arvostavampi on taipuvainen irtosuhteisiin. 

"En ehkä tajunnut tuota naisen kehon timmiyden yhdistäminen kulutustavaraan irtosuhteissa. Siis jos naisella on timmi vartalo, miksi hänet ns. heittäisi pois käytön jälkeen? Luulisi, että sellaisen haluaisi pitää omanaan."

Tutkimusasetelmassa ei ole tutkittu sitä mitä todellisuudessa tapahtuu, vaan pyydettiin miehiä arvioimaan eri tilanteita. Mutta jos miettii irtosuhteita, niin eihän niissä mies yksin päätä mitä jatkossa tapahtuu. Ehkäpä irtosuhteita harrastavilla naisilla yhtä lailla on ajatus käyttää miehen kehoa omiin tarkoituksiinsa hetken aikaa ja moni niin sanookin.

Se on selvästi väärä luulo, että seksin harrastaminen olisi naiselle aina toive parisuhteesta. En itsekään missään tapauksessa ajattele niin, avioliittonikin alkoi yhden yön suhteesta. Ennen kun on ollut konkreettisesti seksiä, ei voi tietää onko mies sopiva pitempään suhteeseen vai ei. 

Vierailija
79/174 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on täysin oikeassa. Miehen osakkeet nousevat heti, kun kainalosta löytyy kaunis daami.

Riippuu ihan siitä, että keneltä kysyy.

Vierailija
80/174 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet arvioi enemmän toisiaan tuon "sekaantumisen" suhteen, se on oikeastaan aika monimutkainen juttu, niin putkiaivoisina kuin meitä pidetäänkin. En osaa edes selittää sitä auki sinänsä. Vähän siihen tapaan, että miesten arvohierarkiassa olet heti jossain paarialuokan yläpuolella jos ylipäänsä saat naisilta, mutta jos panet kaikkea mikä liikkuu niin alat näyttää säälittävältä. Tyttöystäviä yleensä arvioi vanhemmat naissukulaiset ja tutut tasolla "pystyisi parempaankin", jos on ulkomaalainen niin "eikö suomalainen kelpaa" jne

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän