Miksi ihmiset päästävät itsensä lihomaan?
Kommentit (33)
Minä ihan aidosti tykkään olla pullukka. Oli mulla 10 v sit sixpack ja lihaksia mutta en jsksanut nähdä sitä vaivaa. Helppo elämä ilman raadantaa on paras ja Jeesuksen luo pääsen kun kuolen joskus. En väkisin yritä pitkittää elämääni vaikka on ihan kivaa elääkkin
m42
Tykkään syödä ja juoda enkä välitä miltä näytän.
Koska syövät toistuvasti yli kulutuksensa. Miksi sitten näin tehdään? Joku turruttaa sillä tunteitaan, jollekin syöminen on viihdettä, tavalla tai toisella siellä on aina syömishäiriö taustalla. Toistuva ylensyöminen ei ole normaalia - vaikka sitä puolet kansasta tekeekin.
Kiloja vaan tulee. En jaksa välittää. Rumalta näyttää.
Se on helppoa. Lihominen. Ylitarjontaa kaikessa epäterveellisesti. Itsekurin puute. Ei kaikki lihavat käy vaikeita ajanjaksoja läpi, joskus sitä vaan lihoo.
Vaihdevuosien myötä aloin lihota, mutta syön samalla tavalla kuin ennenkin. Ihan sama, en nyt ala rajoittaa kaloreita enää tässä iässä.
Vierailija kirjoitti:
Minä ihan aidosti tykkään olla pullukka. Oli mulla 10 v sit sixpack ja lihaksia mutta en jsksanut nähdä sitä vaivaa. Helppo elämä ilman raadantaa on paras ja Jeesuksen luo pääsen kun kuolen joskus. En väkisin yritä pitkittää elämääni vaikka on ihan kivaa elääkkin
m42
Saattaa kuitenkin olla että kuormitat terveydenhuoltoa jossain vaiheessa.
Koska suomalainen on laiska ja ahne sillä saralla. Vertaa vaikka naapurimaiden kansoihin. Ruotsalaisilla ja virolaisilla ei ole yhtä kovaa drivea ylensyödä.
Koirani poismenon jälkeen olen lihonut. Sama mitä suuhunsa laittaa, ei kiinnostele.
Miten sulla on niin tyhjä pää, ettet ihan itse osaa miettiä näitä syitä.
Vierailija kirjoitti:
Koska suomalainen on laiska ja ahne sillä saralla. Vertaa vaikka naapurimaiden kansoihin. Ruotsalaisilla ja virolaisilla ei ole yhtä kovaa drivea ylensyödä.
Kyllä, kyllä, mutta MIKSI?
Vierailija kirjoitti:
Koirani poismenon jälkeen olen lihonut. Sama mitä suuhunsa laittaa, ei kiinnostele.
Olen tosi pahoillani. Voimia suruprosessiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
m42
Ihan niin kuin lähes kaikki jossain elämänsä vaiheessa.
Stressi. Kiire. Teen täyttä työviikkoa vaativalla alalla, opiskelen yliopistossa maisteriksi. Hoidin kuolemansairasta isääni hautaan asti, jonka jälkeen olen hoitanut kuolemansairasta äitiäni. Kaikki nämä yhtä aikaa useamman vuoden ajan. Vapaat ja lomat ovat menneet näihin asioihin vuosikausia. Ja sinun mielestä olen laiska ja huono ihminen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
m42
Ihan niin kuin lähes kaikki jossain elämänsä vaiheessa.
Ylipaino lisää kaikkia vaivoja. Halusit tai et. Eiköhän olisi mukavampi olla toimintakykyinen mahdollisimman pitkään.
Makoilu ja herkuttelu on liian mukavaa.🥹ja liikunta raskasta ja tylsää.🥺
Vierailija kirjoitti:
Vertaaminen on ihan turhaa, hyödytöntä ja valheellista.
Elämässä voi olla ajanjaksoja, jolloin muut asiat kuin oma terveys tai ulkonäkö voivat olla prioriteettilistalla korkeammalla. Tällaisia voivat olla esimerkiksi vauvavuosi, läheisen kuolemaa seuraava suruaika tai kriisin laukaisema itsetuhoisuus. Näissä tilanteissa yleensä tärkeintä on vain selvitä. Edes jotenkuten.