Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sanokaa yksikin järkeenkäypä syy miksi taajamassa asuva tarvitsee talvikenkiä tai -saappaita

Vierailija
22.11.2025 |

Poisluettuna sellainen hulluus että tykkää harrastaa umpihangessa tarpomista. Joka etelässä on usein mahdotontakin. 

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ainakin talvikengät talvella. En lähde välikausikengillä tai kesäkengillä liukastelemaan.Talvikenkien pohja on yleensä pitävämpi. Liukkailla laitan liukuesteet jos tarvitsee. Olen 60 v nainen. 

Vierailija
62/68 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa tänne taajamaan, keliolosuhteet on nykyään talvella karseat.

Tarvitsen ehdottomasti sekä vedenpitävyyttä että nastoja. Keli voi olla mitä vaan luistinradasta nilkkaan asti ulottuvaan lätäkköön. Tämä pohjois-hkissa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÖÖÖÖÖÖÖÖÖHHHH miksi jotkut ihmisjoukkiot ÖÖÖÖÖÖÖÖÖHHHHH

Vierailija
64/68 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aplle tiedoksi, että taajaman pienet kadut eivät ole prioriteettjä hiekoituksessa, eivätkä aurauksessa, mutta Porvoostahan sä kirjoitteletkin. 

Vierailija
65/68 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvikenkä lämmittää nilkkaakin, toisin kuin vaikka lenkkarit. Mun nilkkoja paleltaa kun on alle 10 astetta.

Vierailija
66/68 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinaatko, että kesäkengissä kävellään lumessa ja pakkasessa?

Taajamassa asuvathan eivät käy koskaan taajaman ulkopuolella tai lähde minnekään, ennen kuin on lumet aurattu.

Mitä ihmettä säkin oikein selität? Ap on sekaisin, mutta niin olet säkin.

Mä asun taajamassa ja todellakin liikun sen ulkopuolella usein kuten moni muukin.

Kuule autisti. Sä et vaan pysty ymmärtämään sarkasmia.

Tällä palstalla on sen verran kummallista porukkaa, että joku voisikin väittää tosissaan tuollaista mitä sä kirjoitit. On välillä vaikea erottaa mikä on sarkasmia ja mikä ei. Eikä tuo sun tekstisi ollut edes erityisen hauska.

-eri

67/68 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talvikenkä lämmittää nilkkaakin, toisin kuin vaikka lenkkarit. Mun nilkkoja paleltaa kun on alle 10 astetta.

Mulla on nivelreuma ollut jo 30 vuotta ja mä taidan olla ensimmäisiä Etelä-Suomessa, jotka syksylläkin laittaa jo sormikkaat käteen. Ja tietenkin paksummat sukat sen mukaan, miten ilmat kylmenee. Tänään piti jo laittaa nilkkurit. 

Vierailija
68/68 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi mitä? Miten taajamassa asuminen liittyy siihen, että haluaa pukeutua lämpimästi ja sään mukaisesti?

Mä asun taajamassa ja todellakin käytän talvella talvikenkiä. En halua kylmiä jalkoja. Mä myös osaan kävellen mennä kauppaan, lenkille yms. 

Minustakin olisi outoa ja hankalaa kulkea koko talvi valkoisissa lenkkareissa nilkat paljaana. Vaikka kevyen liikenteen väylät aurattaisiin säännöllisesti, niin kunnon talvikengät ovat lämpimät ja niilllä pysyy liukkalla kelilllä paremmin pystyssä kuin tasapohjaisilla lenkkareilla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yksi