Sanokaa yksikin järkeenkäypä syy miksi taajamassa asuva tarvitsee talvikenkiä tai -saappaita
Poisluettuna sellainen hulluus että tykkää harrastaa umpihangessa tarpomista. Joka etelässä on usein mahdotontakin.
Kommentit (96)
-20 astetta on mulle ainakin hyvä syy.
Täällä Helsingissä katuja ei enää aurata, vain pyörätiet. Lisäksi meren läheisyys aiheuttaa runsaita lumisateita. Joten autossa on ollut pakko siirtyä nelivetomaasturiin ja kengissä korkeavartisiin saappaisiin.
Et taida olla jalkaisin kulkevaa tyyppiä etkä myöskään taida paljon pakkasella ulkoilla, kun tällaisia kyselet? Oletko Kelan etätyöläinen?
Vierailija kirjoitti:
Mummot tykkää tuhota niillä nastoilla julkisten tilojen kalliita lattioita.
Julkisten tilojen lattiat ovat nastankestäviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nastat kuuluu ottaa pois sisälle mentäessä, oven viereen tuoli sitä varten. Ne muutamat jotka eivät pysty näin tekemään kulkekoot nastoineen sisälläkin.
Missä näin on määrätty? Ihan sun oma keksimä juttu.
On koiria ja harrastan patikointia, koirien kanssa ja ilman. Noh, en enää asu taajamassa mutta yhtälailla siellä oli vedenpitävät talvikengät tarpeen.
Aika moni vastaa kehitysvammaiselle röllille tosissaan😂
Talvikengät ovat 60+ akkaväelle Suomessa niin lähellä sydäntä ettei mikään muu vaatekappale. Voisi puhua jo fetissistä mummoilkäisillä. Tämä ketju todistaa sen.
t. Tennareilla kesät talvet viimeiset 42
Vierailija kirjoitti:
Käyskentelen päivittäin Hietaniemen hautausmaalla. Jos on luminen talvi, siellä ei ole aina ehditty tehdä lumitöitä kunnolla. Siksi talvisaappaat.
Kannattais hankkia muita harrastuksia.
Minä asun keskellä kaupunkia ja minun katu kyllä aurataan, mutta kun kävelee pari korttelia niin tulee niitä ei niin tärkeitä katuja mitkä aurataan kun jaksetaan ja siellä voi joinain talvina tarpoa umpihangessa, jos tykkää semmoisesta. Ja jos sitä lunta tulee kuin Esterin persiistä niin ei niitä tärkeitäkään katuja ihan heti aurata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Julkisten tilojen lattiat ovat nastankestäviä.
Esim Musiikkitalossa on talvisin valtavat kyltit joissa muistutetaan että nastakengät on poistettava jalasta. Mummot ovat lattioita jo tarpeeksi pilanneet.
Vierailija kirjoitti:
Minä asun keskellä kaupunkia ja minun katu kyllä aurataan, mutta kun kävelee pari korttelia niin tulee niitä ei niin tärkeitä katuja mitkä aurataan kun jaksetaan ja siellä voi joinain talvina tarpoa umpihangessa, jos tykkää semmoisesta. Ja jos sitä lunta tulee kuin Esterin persiistä niin ei niitä tärkeitäkään katuja ihan heti aurata.
Ja se on heti maailmanloppu jos pikkuriikkisen lunta osuu nilkkoihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja se on heti maailmanloppu jos pikkuriikkisen lunta osuu nilkkoihin?
On mummoille.
Koska ulkona on pakkasta, lunta, jäätä ja sohjoa.
Ei meidän kylällä ole katulämmitystä kuin muutamalla kadulla. Vaikka lämmitetyt ja vuoden ympäri sulat kadut kattavatkin lähes koko keskustan, ei se juurikaan auta kun asutaan 2km päässä keskustasta. Eilen tiet oli 10cm loskalla kuorrutettu ja vettä satoi, aika ikävää olisi ollut vaunulenkillä tarpoa pari tuntia sukat märkinä ja varpaat jäässä.
Ja ihan taajamassa asutaan :D.
Käyskentelen päivittäin Hietaniemen hautausmaalla. Jos on luminen talvi, siellä ei ole aina ehditty tehdä lumitöitä kunnolla. Siksi talvisaappaat.