Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sanokaa yksikin järkeenkäypä syy miksi taajamassa asuva tarvitsee talvikenkiä tai -saappaita

Vierailija
22.11.2025 |

Poisluettuna sellainen hulluus että tykkää harrastaa umpihangessa tarpomista. Joka etelässä on usein mahdotontakin. 

Kommentit (65)

41/65 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lumiaurat käyvät vähän laiskasti aukomassa kevyen liikenteen välyliä, vaikka asumme yhdellä kaupunkimme arvolähiöistä. Toki jos tykkää palstaprovoilla kaiket päivät niin ei tarvitse kenkiä juuri lainkaan.

Tämäpä se. Muistan aikoinaan, kun piti olla klo 7 Meilahden sairaalassa töissä ja sitä ennen käydä viemässä poika päiväkotiin. Ei tainnut olla yhtäkään lumisateen jälkeistä aamua, kun jalankulkuväylät olisi olleet jo klo 6 aurattu. Lumihangessa sitä joutui tarpomaan. Ei meillä edelleenkään edes taloyhtiön palkkaama huoltoyhtiö saa noita pihateitä aurattua heti aamusta vaan yleensä vasta joskus puolen päivän maissa. Ja kun poistuu taloyhtiön alueelta kaupungin kunnossapitämälle alueelle, niin ne tiet aurataan joskus tai jouluna. 

Vierailija
42/65 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on täällä taajamassa talvella kylmä, ihan pakkastakin. Joskus on lunta ja jäätäkin maassa. Talvikengät on silloin taajamassa hyvä valinta. Jos taajama sijaitsee jossakin, missä ei ole pakkasta, lunta eikä jäätä, kesäkengät ovat oivalliset!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä voi tulla 20 senttiä lunta päivässä, kun sopivasti Suomenlahdelta tulee kosteaa ilmaa ja se törmää mantereella olevaan kylmään ilmaan. Tuollaisia päiviä on harva se talvi. Kyllä kävelyteillä silloin mieluummin kävelee varrellisilla talvisaappailla kuin pikkukengillä.

Vierailija
44/65 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taajamia on muuallakin kuin sen lämmitetyn kävelykadun ympärillä.

Vierailija
45/65 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko vaikka talvi riittävä syy? Vähän yksinkertainen pitää olla jos ei ymmärrä mihin Suomessa tarvitaan talvikenkiä. 

Vierailija
46/65 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sataa sitä vettä ja lunta taajamassakin. Teiden kunnossapito ei talvella ole ainakaan täällä kovin kummoista, tiet tukossa aamulla.

Vierailija
47/65 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sandaalit jalassako se pitäis lumilingon perässä kävellä??

Vierailija
48/65 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä mua sitten naurattaa, kun ilmaston muutoksen takia pitää kahlata vedessä lenkkarit jalassa :)

Katso etelä-Euroopan tulvia kaupunkien keskustoissa, tosin silloin ei ehkä pärjää kuin Kontiot jalassa.

Vierailija
49/65 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP on samaa porukkaa kuin ne jotka irvistelevät pitkien alushousujen käyttäjille. Vetäkää stringeissänne mun puolesta vaikka ympäri vuoden. Kyllä ensimmäinen eturauhastulehdus opettaa. Ja talvikengät kelpaa ostaa sen jälkeen kun varpaat ovat paleltuneet ensimmäisen kerran valkoisiksi.

Vierailija
50/65 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just ostin kitkakengät, jos vaikka ei tarttis aina käyttää nastoja.

Missä ihmeen perähikiällä ap asuu, kun ei tiedä, että lunta on muuallakin kuin skutsassa.

Vierailija
51/65 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaisia dorkia sitä liikkuukin vapaana, mistä ap hyvä esimerkki.

Vierailija
52/65 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ap. sano yksi järkevä syy miksi nuoret kävelevät talvella tennareissa nilkat paljaana takki auki. Juu tiedän, se on niin noloo pitää talvikekiä! Ainakin Helsingissä on usein  kylmä viima, joka tekee ilmasta kylmempää kuin lämpömittarista luulisi. Itse ainakin pidän talvikenkiä ihan lämmön ja liukkauden vuoksi, samoin minulla on toppatakki ja käsineet. Ikävää kärvistellä bussipysäkillä, jos sormet ja varpaat jäätyvät.

Vierailija
53/65 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mummot tykkää tuhota niillä nastoilla julkisten tilojen kalliita lattioita. 

Nastat kuuluu ottaa pois sisälle mentäessä, oven viereen tuoli sitä varten. Ne muutamat jotka eivät pysty näin tekemään kulkekoot nastoineen sisälläkin. 

Mulla on nastakengät eli ei onnistu. Onneksi lattiat julkisella on kestäviä.

Vierailija
54/65 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

A. Koska varpaat jäätyy taajamassakin kun talvella on 30 astetta pakkasta.

B. Koska 10 cm lunta, aamulla ennenkuin pyörätiet on aurattu, menee kesäkenkiin sisään myös taajamassa 

C. Koska tappoliukkaat kelit johtaa katkenneisiin luihin myös taajamassa.

Tarvitseeko jatkaa?

AP saa toki rauhassa kävellä vaikka sandaaleissa ympäri vuoden jos niin tahtoo. 

Vierailija
55/65 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh koska varpaat jäätyy kesäkengissä?

Vierailija
56/65 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungissahan niitä loskavalleja ja pikkupuroja on aurauksen ja suolauksen jäljiltä paljon enemmån kuin maalla.

Vierailija
57/65 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulostaudu edes kerran elämässäsi sieltä neukkukuutiosta niin tajuat. Ehkä.

Vierailija
58/65 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinaatko, että kesäkengissä kävellään lumessa ja pakkasessa?

Taajamassa asuvathan eivät käy koskaan taajaman ulkopuolella tai lähde minnekään, ennen kuin on lumet aurattu.

Mitä ihmettä säkin oikein selität? Ap on sekaisin, mutta niin olet säkin.

Mä asun taajamassa ja todellakin liikun sen ulkopuolella usein kuten moni muukin.

Kuule autisti. Sä et vaan pysty ymmärtämään sarkasmia.

En autisti vaan en jaksa tuollaista "huumoria". Kuvittelit olevasi kovinkin hauska, mutta silkkaa sontaahan tuo on. Sitä esiintyy paljon tällä palstalla. Ennen tämä paikka oli paljon hauskempi, nykyään täynnää sontaa. 

Vierailija
59/65 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmä. Ulkona töissä.

M59

Vierailija
60/65 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu ap. sano yksi järkevä syy miksi nuoret kävelevät talvella tennareissa nilkat paljaana takki auki. Juu tiedän, se on niin noloo pitää talvikekiä! Ainakin Helsingissä on usein  kylmä viima, joka tekee ilmasta kylmempää kuin lämpömittarista luulisi. Itse ainakin pidän talvikenkiä ihan lämmön ja liukkauden vuoksi, samoin minulla on toppatakki ja käsineet. Ikävää kärvistellä bussipysäkillä, jos sormet ja varpaat jäätyvät.

Mun aikuinen vähän yli 20v lapsi ei käytä talvikenkiä, ei ole käyttänyt moneen vuoteen. On tullut isäänsä eli jalkoihin tulee liian kuuma talvikengissä. Molempien jalkoja kuumottaa helposti. Molemmat käyttää kyllä kunnollisia sukkia talviaikaan eli ei mitään lyhytvartisia niin, että nilkat ovat paljaat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kahdeksan