Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poliisi havittelee lisää valtuuksia - lakiesityksissä ehdotetaan esim salaisten kotietsintöjen sallimista

Vierailija
22.11.2025 |

IS:

^^Salaisella pakkokeinolla tarkoitetaan pakkokeinoa, jota voidaan käyttää esitutkinnan aikana salassa sen kohteelta. Tällaisia ovat esimerkiksi telekuuntelu ja -valvonta.

Salaisiin pakkokeinoihin ehdotetaan lisättäväksi salainen paikkaan kohdistuva etsintä ja osallistuvan tietolähteen käyttö. Ampuma-aserikos halutaan lisätä ylimääräisen tiedon käyttöä koskevaksi perusterikokseksi.

Lisäksi työryhmä ehdottaa vangitsemisen edellytysten selkeyttämistä ja uutta yleisen järjestyksen tai turvallisuuden vaarantumisen uhkaan perustuvaa vangitsemisperustetta.^^

-Suomeksi tämä tarkoittaa, että poliisin ei enää tarvitsisi kertoa asukkaalle, että ovat tehneet kotietsinnän. Kotietsinnän tekeminen on tähänkin asti ollut sallittua asukkaan poissaollessa, mutta siitä on täytynyt ilmoittaa asukkaalle 2 vuoden kuluessa kotietsinnästä. Ymmärtääkseni tämä uusi laki voi tarkoittaa vain sitä, ettei kotietsinnästä tai -etsinnöistä tarvitsisi ilmoittaa asukkaalle koskaan myöhemminkään.

Mutta mitä tarkoittaa osallistuvan tietolähteen käyttö? Osallistuvan? Edelliseen skenaarioon viitaten; naapuri oikeutetaan käymään asunnossa osallistuvana tietolähteenä? Onhan tietolähdetoiminta nytkin sallittua, mikä tämä osallistumislisäys nyt tässä on?

Ihmetyttää myös että yleisen järjestyksen vaarantumisen UHKA, ei siis itse vaarantuminen, jo olisi vangitsemisperuste. Vankilaan jostain epämääräisestä järkestyshäiriön uhasta - jonka vain poliisi tietää?

Miksi poliisi haluaa tällaisia oikeuksia? Saadakseen jälkikäteen lailliseksi kaiken mitä tähänkin mennessä ovat salaa puuhanneet?

Kommentit (551)

Vierailija
381/551 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kuinka 87 miljardin sosiaaliturvamenoista työttömiin menisi vain 4 miljardia niin ei saa jatkossa laittaa linkkejä paljonko sosiaaliturvamenoista menee työttömiin. 

Vierailija
382/551 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka kuinka 87 miljardin sosiaaliturvamenoista työttömiin menisi vain 4 miljardia niin ei saa jatkossa laittaa linkkejä paljonko sosiaaliturvamenoista menee työttömiin. 

Luultavasti lopetamme käymästä näillä paska palstoilla mitkä on valehtelua täynnä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/551 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kirjoittaa palstalla, että kaikki rahat menevät työttömiin koko Suomen budjetti niin koko kansa uskoo. 

Tämä on sellainen paska valehtelu palsta. 

Kukaan ei viitsi mennä tarkistamaan kuinka paljon oikeasti menee mihinkin rahaa. 

Suomalaiset on tyhmä kansa. 

Vierailija
384/551 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa lakiehdotuksessa mainitaan mm. epäillyn mielentila perusteena vangita ... ilmankos poliisille ollaan hakemassa laajaa pääsyä potilastietoihin. Esim. henkilöä epäillään nimikkeellä syytä epäillä ja potilastiedoista löytyy että henkilö on käynyt masennuksen takia hoidoissa viime vuosina .... vangitaan siis ainakin varmuuden vuoksi muuten oikeus asettaisi henkilön vapaalle jalalle kun perusteena vain syytä epäillä eikä vahvempi todennäköisin syin....

Voiko tämä olla totta? Voisiko joku etsiä kopion tuosta lakiehdotuksesta ja liimata sen tänne? Miten tuo voi mitenkään olla mahdollista ja mihin sillä pyritään? Epäillyn mielentila perusteena vangita? Mitä aktuaalista helvettiä?

Vierailija
385/551 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävä tuottaa teille pettymys jos luulitte,että minulla olisi  mitään salattavaa!🤗😁😅

Mitä, jos asuntoosi laitetaan jotain kiellettyä, kuten huumeita ja sitten se "löytyy" kotietsinnässä? Mut hei, eihän poliisit sellaista tekis rehelliselle kunnon kansalaiselle...

Vierailija
386/551 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa lakiehdotuksessa mainitaan mm. epäillyn mielentila perusteena vangita ... ilmankos poliisille ollaan hakemassa laajaa pääsyä potilastietoihin. Esim. henkilöä epäillään nimikkeellä syytä epäillä ja potilastiedoista löytyy että henkilö on käynyt masennuksen takia hoidoissa viime vuosina .... vangitaan siis ainakin varmuuden vuoksi muuten oikeus asettaisi henkilön vapaalle jalalle kun perusteena vain syytä epäillä eikä vahvempi todennäköisin syin....

Voiko tämä olla totta? Voisiko joku etsiä kopion tuosta lakiehdotuksesta ja liimata sen tänne? Miten tuo voi mitenkään olla mahdollista ja mihin sillä pyritään? Epäillyn mielentila perusteena vangita? Mitä aktuaalista helvettiä?

Tuo on todella epäilyttävää! Varsinkin, kun nykyään saa diagnooseja todella kevyin perustein. Lääkärit myös usein ymmärtävät väärin potilaan puheet, koska kielimuuri. 

Vierailija
387/551 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka kirjoittaa enää mihinkään mitään, kun sulla voi olla huono mielentila. 

Jäädään kaikki pois somesta ja ollaan vaan oman lähipiirin kanssa. 

Ei näitä palstoja eikä iltasanomia eikä somea ole pakko lukea.

Ei enää tinderiä. Mies samasta kaupungista pihalta, muista miehistä ei sitten tiedetä mitään. 

Vierailija
388/551 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävä tuottaa teille pettymys jos luulitte,että minulla olisi  mitään salattavaa!🤗😁😅

Mitä, jos asuntoosi laitetaan jotain kiellettyä, kuten huumeita ja sitten se "löytyy" kotietsinnässä? Mut hei, eihän poliisit sellaista tekis rehelliselle kunnon kansalaiselle...

Tai kaveri, joka on kateellinen sulle tekee jäynää. 

Vierailija
389/551 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo edellinen kirjoittelija millään tule tajuamaan että tuollaista voi tapahtua Suomessa ja myös on tapahtunut. Näillä Minulla ei ole mitään salattavaa -tyypeillä on sellainen naurettava usko poliisiin kuin johonkin hyväsydämiseen ja turvalliseen isähahmoon.

Vierailija
390/551 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinähän tulevat ja ottavat +50 kV sähköiskuja.

Koulutustaan voi hyödyntää myös kotinsa suojaamiseen.

Ansan virittäminen on laiton sekin. Ihan tuollaisella siinähän otatte jutulla siitä ei selviä. Taidat olla niitä, jotka uhoavat ettei minun pihalle ole kompostitarkastajilla tulemista. Sitten ollaan kuitenkin hyvin nöyrää poikaa kun ne tulevat. Aikanaan oli uhoajia jotka kuvittelivat ajavansa kirveellä tv-lupatarkastajat pois. Yksi toteutti idean ja lähti linnaan.

No tuo kompostitarkastus .😁.Minulla on  ollut  järeä koiravartiointi tontilla. Varoitus siitä näkyvillä. Oma vika jos tulee omin päin. Ihan laillista

Viranomaisen käynnin ajaksi kytket koirat kiinni ja sillä sipuli. Päälle käyvän koiran saa siviiliin lopettaa, oli se missä hyvänsä ja kyltti mikä tahansa. Uhkaava eläin voidaan myös määrätä lopetettavaksi.

Vierailija
391/551 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Senkus tekevät kotietsinnän kun ei ole mitään salattavaa!

Kun lähdet tänään töihin, muista jättää ulko-ovi auki koska sinulla ei ole mitään salattavaa.

Mikä sinua niin jännittää ajatuksessa että virkavalta tarvittaessa tutkii kotiasi? Minua ei mikään. Anteeksi mutta jotain epäilyttävää on tuollaisessa virkavallan pelkäämisessä.

Jos ei ole syytä epäillä mistään niin miksi tulisivat, luuletko tosissasi että tekevät huvikäyntejä?

nim.merk. ulko-ovi lähes aina auki (ei kerrostalo)

Kirjoitat somessa, että kakkahallitus saisi kaatua tai kieltäydyt ottamasta rokotetta x. Sinut lavastetaan johonkin, että saadaan vangittua tai väitetään, että ollaan havaittu epämääräinen uhka. Vankilassa sitten voit miettiä onko virkavalta ystäväsi.

Vierailija
392/551 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa eurooppalainen gdpr-säännöstö? Ei näköjään yhtään mitään. Näiden lakiehdotusten valossa se alkaa vaikuttaa vitsiltä.

Vierailija
393/551 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka kirjoittaa enää mihinkään mitään, kun sulla voi olla huon

Näinhän saa kivasti hiljennettyä ihmiset, kun kukaan ei uskalla sanoa mitään. Sopii varmasti valtaa pitäville.

Vierailija
394/551 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ajatellut, että tämä vuosi olisi viimeinen tällä palstalla. Sain työkyvyttömyyseläkke päätöksen ja olen ehtinyt keräämään työeläkkettä ja muutan ehkä Espanjaan. 

Vierailija
395/551 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka kirjoittaa

Sehän tässä on tarkoitus saada hiljennettyä ihmiset. Tosin moni muuttaa maasta pois. 

Vierailija
396/551 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinähän tulevat ja ottavat +50 kV sähköiskuja.

Koulutustaan voi hyödyntää myös kotinsa suojaamiseen.

Ansan virittäminen on laiton sekin. Ihan tuollaisella siinähän otatte jutulla siitä ei selviä. Taidat olla niitä, jotka uhoavat ettei minun pihalle ole kompostitarkastajilla tulemista. Sitten ollaan kuitenkin hyvin nöyrää poikaa kun ne tulevat. Aikanaan oli uhoajia jotka kuvittelivat ajavansa kirveellä tv-lupatarkastajat pois. Yksi toteutti idean ja lähti linnaan.

No tuo kompostitarkastus .😁.Minulla on  ollut  järeä koiravartiointi tontilla. Varoitus siitä näkyvillä. Oma vika jos tulee omin päin. Ihan laillista

Viranomaisen käynnin ajaksi kytket koirat kiinni ja

Alkaa vaikuttaa yhä enemmän siltä, että tämä kritiikitön lakien kannattaja on joku pelokas poliisi. 

Vierailija
397/551 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai kaveri, joka on kateellinen sulle tekee jäynää. 

Tai exä, joka haluaa kostaa tai lasten yksinhuoltajuuden.

Vierailija
398/551 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ajatellut, että tämä vuosi olisi viimeinen tällä palstalla. Sain työkyvyttömyyseläkke päätöksen ja olen ehtinyt keräämään työeläkkettä ja muutan ehkä Espanjaan. 

Koska sain eläkkeen minun ei tarvitse tulla Suomeen, vaikka alkaisi sota. 

Vierailija
399/551 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

<

Sehän tässä on tarkoitus saada hiljennettyä ihmiset. Tosin moni muuttaa maasta pois. 

Mutta minne? Tämä ongelma ei koske pelkästään Suomea. Missä vielä kunioitetaan ihmisoikeuksia?

Vierailija
400/551 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo edellinen kirjoittelija millään tule tajuamaan että tuollaista voi tapahtua Suomessa ja myös on tapahtunut. Näillä Minulla ei ole mitään salattavaa -tyypeillä on sellainen naurettava usko poliisiin kuin johonkin hyväsydämiseen ja turvalliseen isähahmoon.

Vauraalla äidilläni hyvät yhteydet lakimiehiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän