Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies vaatii, että naisystävän on vietettävä aikaa hänen lastensa kanssa

Vierailija
22.11.2025 |

Mitäs tähän kommentoitte:

Viestittelin Tinderissä ihan mukavan ja kunnollisen oloisen n. 45-vuotiaan miehen kanssa. Hänellä on vuoroviikoin 12-vuotias poika ja 15-vuotias tyttö. Hän kirjoitti, että esikoinen on ikäistään lapsellisempi ja tarvitsee vielä paljon isäänsä ja sitten taas kuopus on ikäistään kypsempi ja itsenäisempi. Hän kutsui minut treffeille. Vastasin, että mielellään lähden treffeille, mutta haluan myös rehellisesti alkuun kertoa, että etsin parisuhdetta, jossa voidaan viettää lapsivapaata kahdenkeskistä parisuhdeaikaa ilman kummankaan lapsia. Eli tarkoitan,  että voin ehkä joskus tavata miesystävän lapset, mutta en ole kiinnostunut hengaamaan heidän kanssaan sen enempää. Tähän mies vastasi, että sitten ei kannata edes tavata. Hän kirjoitti: "Mä haluan, että mun tuleva naisystävä viettää aikaa mun lasten kanssa ja luo heihin suhteen".

Mietin vaan, että eikös tuollaisilla teini-ikäisillä ole jo oma tahto? Entä haluavatko he, että joku vieras nainen ja hänen lapsensa alkavat viettää aikaa heidän kodissaan? Miten sä edes "luot suhteen" niihin lapsiin , jos ne ei halua tutustua suhun? Sen vielä ymmärtäisin, jos kyseessä olisi pienet lapset, mutta nyt on kuitenkin jo lähes aikuiset lapset kyseessä. en minä ainakaan teininä ollut kiinnostunut hengaamaan mun mutsin vaihtuvien miesystävien kanssa.

Kommentit (176)

Vierailija
141/176 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies tarvitsee naisen elämäänsä lasten takia. Kai lähtee harrastuksiinsa ja muille omille reissuilleen kun lastenvahti on viimein nalkissa. 

Eihän 12- ja 15-vuotiaille lapsille tarvita lapsenvahtia?

Tai ehkä se mies ei vaan osaa olla keskenään omien lastensa kanssa ja kaipaa siihen henkistä tukea kumppaniltaan? Tai kaipaa ydinperhemeininkiä? Jos näin on, niin ei olisi kannattanut erota lasten äidistä.

Vierailija
142/176 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/176 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se mies perusteli asiaa sillä, että kun lapset ovat niin paljon hänen luonaan, niin siksi ei voi erikseen viettää aikaa naisystävän kanssa. 

Mutta en mä ymmärrä, koska onhan hänellä joka toinen viikko lapsivapaata aikaa ja Johan ne naiset ovat niin isoja , että voivat olla iltaisin yksinkin kotona, jos isä käy kylässä naisystävän luona.

Ap

Poimisin vain rusinat pullasta ja mitä väliä, jos olisinkin vanhemman ja lasten välissä se erottava kiila. "ap"  

Etkö ymmärrä, että uutena, ehkä rakkaanakin naisena, olet tämän isän ihmissuhteiden tärkeysjärjestyksessä enintään sijalla kolme. Ensin tulee oma perimä eli lapset ja (sitten väli) ja sitten uusi nainen, joka ei ole todellisuudessa edes mitään sukua.

144/176 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kai niihin nyt jonkinlainen suhde olisi hyvä luoda, jos parisuhteessa ja ehkä jopa perheenä niiden isän kanssa eläisi? Miksi ei? 

Samaa mieltä. Joku suhde lapsiin on luotava, eihän se ole luonnollinen tilanne että isi viettää lapsivapsilla viikoilla aikaa jonkun muikkelin kanssa, jota ei edes esitellä perheelle.

Kuka nainen edes haluaa tuollaista? Jos toinen ihminen on tärkeä, silloin haluaa luoda suhteet niihin perheenjäseniin.

Joku fwb suhde sitten on eri juttu, sitä ap ehkä hakeekin?

Hetikö pitäisi rynnätä tapaamaan koko suku ja muuttaa perhettä leikkimään jo tyyliin kuukausi tapaamisesta?

Miksi olisi niin kauheaa tapailla ja tutustua ihan vaan kaksistaan?

Totta kai ENSIN tapaillaan vain kaksin, vaikka vuosi tai pari. Mutta jos pidemmässä juoksussa on tarkoitus jakaa arki, on niistä asioista hyvä puhua ajoissa, ja niinhän tässä ap:n tapauksessa tehtiinkin. Nämä ihmiset etsivät ihan erilaista suhdetta, eli ei kannata edes tutustua kun jo lähtökohdat ja toiveet on ihan eri.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
145/176 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahahaaaaa...... Äijä haluu susta lapsenvahtia, viihdyttäjää  ja ruuanlaittajaa, kunnei kestä yksin olla karoittensa kanssa.  Jätä se  sik a.

Vierailija
146/176 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuisiko niistä murrosikäisistä lapsista kivalta, jos isän uusi naisystävä ja hänen lapsensa alkaisi viettää aikaansa heidän kotonaan? Tai jos ne lapset ovat lähdössä joululomalla vaikka Stokiksen risteilylle isänsä kanssa ja isä ilmoittaa, että "Miia ja hänen 9-vuotias poika tulee mukaan", Niin ilahtuisivatko he siitä ?

Vierailija
147/176 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa oudolta, että 15-vuotias tyttö on vielä noin kiinni isässään... Jos sillä tytöllä on jotain kehitys- tai mt-haastetta?

Vierailija
148/176 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
149/176 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tulee mieleen, että se mies kuitenkin haaveilee sellaisesta ydinperhemeiningistä, kun hän tuolla tavalla toivoo, että porukalla vietetään aikaa. Hän ei vaan myönnä sitä itselleen eikä ymmärrä sitä, että ne murrosikäiset lapset eivät oikeasti ole kiinnostuneita hengaamaan isän uuden kumppanin ja tämän lasten kanssa.

Vierailija
150/176 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se mies perusteli asiaa sillä, että kun lapset ovat niin paljon hänen luonaan, niin siksi ei voi erikseen viettää aikaa naisystävän kanssa. 

Mutta en mä ymmärrä, koska onhan hänellä joka toinen viikko lapsivapaata aikaa ja Johan ne naiset ovat niin isoja , että voivat olla iltaisin yksinkin kotona, jos isä käy kylässä naisystävän luona.

Ap

No voi jestas. Ihmiset haluaa eri asioita. Hän haluaa elää parisuhteessa omassa arjessaan joka viikko eikä vaan joka 2. viikko ja etsii selvästi myös äitipuolta lapsilleen. Te vaan haluatte eri asioita. Oli ihan oikein häneltä, ettei kannata tavata, kun perusasiatkaan ei sovi yhteen. 

Vierailija
151/176 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja huom. Hän ei vaadi sinulta mitään. Hän vaan etsii sellaista, joka hänen kuvioonsa sopii. Sinä et sovi. Sori vaan. Eikä hän sinun toiveisiisi. Hyväksy se. 

Vierailija
152/176 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten ihmetellään kun nuoriso voi pahoin.

Ei siihen vaikuta mitenkään tapaako isä lapsiaan yksin vai naisystävän kanssa. Se että isä on lapsen elämässä mukana riittää loistavasti, eikä kaikilla ole siihen edes mahdollisuutta, mutta näistäkin lapsista voi kasvaa hyvinvoiva kun toinen vanhempi on hänelle riittävästi tukena.

Vierailija
153/176 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies etsii itselleen uutta ns. ydinperhettä, jossa toimitaan kuin lapset olisi ainakin melkein yhteisiä. Sinä etsit suhdetta, johon kummankaan lapset ei liity. Molemmat sinänsä ihan ok. Mutta täysin eri asioita. Ette sovi yhteen.

Vierailija
154/176 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli lasten äiti on elossa tai kuvioissa, ei uusperheestä koskaan voi kasvaa ydinperhettä. Isot ristiriidat tulevat usein siitä että vanhemmalla on naiiveja kuvitelmia tällaisesta ja lapset ymmärrettävästi eivät koe samoin.

Vierailija
155/176 |
23.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sille miehelle on niin mielettömän tärkeää, että uusi naiskumppani luo suhteen tämän lapsiin? Meinaatko hän uusperheen perustaa? 

Vierailija
156/176 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
157/176 |
24.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies etsii uutta äitiä lapsilleen ja kodinhoitajaa. Kannattaa skipata sellaiset miehet ja tapailla lapsettomia. Ehkä joku yh-äiti haluaa mennä yhteen yh-isän kanssa, mutta ei välttämättä hekään. Monille naisille sopii paremmin tapailu omissa asunnoissa erillään asuen ja miehet haluavat muuttaa yhteen.

Vierailija
158/176 |
27.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein ihmettelen, kun ihmiset puhuu siihen tyyliin, että muuttavat vaikka yhteen kun lapset on aikuisia. Ikäänkuin ne aikuiset lapset katoaisi.

ei kukaan ole noin väittänytkään. Mutta sitten kun lapset ovat muuttaneet omilleen asumaan, niin se isä/äiti on vapaa muuttamaan yhteen uuden kumppanin kanssa, kun ei tarvitse huomioida niitä kotona asuvia lapsia. Se asunto on silloin vaan sen aikuisen koti. Monihan muuttaa asumaan pienempään asuntoon kun ei tarvita enää niin paljon tilaa. Ja onhan se yhdessä vietetty aika ihan erilaista, onko ne kumppanin lapset 10- vai 20-vuotiaita.

Vierailija
159/176 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
160/176 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tosiaan etsiä lapseton mies tai jonka lapset ovat isompia/ ovat miehen luona muutamia kertoja kuukaudessa. Jos ei halua äitipuoleksi ja kodinhoitajaksi.

Asun itse miehen kanssa, jolla edellisestä liitosta alakouluikäinen lapsi, joka asuu meillä vuoroviikoin. Olen itse lapseton ja haluaisin ainakin yhden lapsen. Tykkään miehen lapsesta ja teemme asioita paljon yhdessä.

Olemme asuneet pari vuotta yhdessä ja alkuun kaikki toimi todella hyvin. Mutta nykyään on alkanut ärsyttämään jotkin asiat. Mies on hyvä isä, mutta pikkuhiljaa esim. lapsen viihdyttäminen on alkanut jäämään koko ajan enemmän minun vastuulleni. Mies häviää heti tekemään omia juttujansa, jos yhtään otan kontaktia lapseen tai lapsi itse tulee ehdottamaan minulle tekemistä. Lapsi on todella huomionkipeä, eikä tykkää tehdä mitään yksin. Omaa aikaa ei jää paljon yhtään, joten lapsiviikot ovat henkisesti hieman rankkoja.

Lapsivapailla taas mieheni tekee pidempiä työpäiviä, joten myöskään parisuhteelle ei jää paljon aikaa. Lapsi saattaa myös tulla satunnaisesti äitiviikoillansa meille, joten olen joutunut perumaan myös omia menoja tämän takia. 

Maksamme myös pääosin kaiken puoliksi. Isommat lapsen hankinnat mies maksaa itse. Tämäkin on alkanut tuntumaan hieman epäreilulta, että elätän miehen lapsen. Mies myös alkuun suostui yhteiseen lapseen tulevaisuudessa, mutta nykyään vastailee todella ympäripyöreästi lapsipuheisiin. Olen alkanut epäilemään, että mies ei edes ole ikinä halunnut toista lasta. Varmasti vain valehdellut, että saisi minut suhteeseen ja lapselleen äitipuolen ja kodinhoitajan.

Anteeksi pidemmästä viestistä ja tämä ei nyt suoranaisesti kokonaan liittynyt aloittajan viestiin. Mutta halusin jakaa oman kokemuksen, jos joku on harkinnut uusperheeseen lähtemistä. Mitä en todellakaan suosittele, varsinkaan lapsettomana. Lapseton osapuoli joutuu joustamaan kaikesta ja hyväksymään elämäänsä toisen lapset ja puolison eksän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yhdeksän