Mies vaatii, että naisystävän on vietettävä aikaa hänen lastensa kanssa
Mitäs tähän kommentoitte:
Viestittelin Tinderissä ihan mukavan ja kunnollisen oloisen n. 45-vuotiaan miehen kanssa. Hänellä on vuoroviikoin 12-vuotias poika ja 15-vuotias tyttö. Hän kirjoitti, että esikoinen on ikäistään lapsellisempi ja tarvitsee vielä paljon isäänsä ja sitten taas kuopus on ikäistään kypsempi ja itsenäisempi. Hän kutsui minut treffeille. Vastasin, että mielellään lähden treffeille, mutta haluan myös rehellisesti alkuun kertoa, että etsin parisuhdetta, jossa voidaan viettää lapsivapaata kahdenkeskistä parisuhdeaikaa ilman kummankaan lapsia. Eli tarkoitan, että voin ehkä joskus tavata miesystävän lapset, mutta en ole kiinnostunut hengaamaan heidän kanssaan sen enempää. Tähän mies vastasi, että sitten ei kannata edes tavata. Hän kirjoitti: "Mä haluan, että mun tuleva naisystävä viettää aikaa mun lasten kanssa ja luo heihin suhteen".
Mietin vaan, että eikös tuollaisilla teini-ikäisillä ole jo oma tahto? Entä haluavatko he, että joku vieras nainen ja hänen lapsensa alkavat viettää aikaa heidän kodissaan? Miten sä edes "luot suhteen" niihin lapsiin , jos ne ei halua tutustua suhun? Sen vielä ymmärtäisin, jos kyseessä olisi pienet lapset, mutta nyt on kuitenkin jo lähes aikuiset lapset kyseessä. en minä ainakaan teininä ollut kiinnostunut hengaamaan mun mutsin vaihtuvien miesystävien kanssa.
Kommentit (124)
Mielenkiintoinen näkemys että alapeukutetaan ihmisten kokemuksia. Meinaatte että on väärin koettu ja väärin tunnettu?
Ihan ymmärrettävä kommentti miehen taholta. Hän vaan etsii kumppania, joka jakaisi kanssaan elämän kaikki asiat ja tutustuisi siksi myös lapsiin. Ei hän voi sulkea heitä sivuun elämästään. Täytyy hänen vaan sitten löytää sellainen perhekeskeinen kumppani, joka myös tykkää laajemmasta perhekäsitteestä.
Sehän se on, oikeanlainen kumppani on jokaiselle tärkeä juttu. Jos joku asia ei natsaa, niin sitten ei, minkäs sille voi.
Ihan outoja kommentteja osa. Mielestäni mies teki todella fiksusti kun heti ilmoitti mitä toivoo. Ap väänsi sen muotoon vaatii. Eli voi sanoa, että mies väisti luodin. Parempihan se on ettei alkuunkaan tavata, koska noin oleellisessa asiassa toiveet eivät kohtaa. Olen nainen jolla kaksi lasta. Jäin leskeksi kun lapseni olivat jo päälle parikymppisiä. Saivat sittemmin omia lapsia joita tapasin toisinaan viikonloppuisin. Sitten löysin uuden miesystävän ja kyllä lapsenlapseni kuuluivat pakettiin eli tapasimme myös lastenlasteni aikana. Muutimme yhteen ja lapset ja lapsenlapseni kävivät meillä, tottakai. Mihin olisin miehen sullonut siksi aikaa jos hän olisi ehdottomasti ollut sitä mieltä ettei halua tavata heitä. Miehellä ei ollut omia lapsia. Hän sai sittemmin äkillisen sairaskohtauksen ja kuoli. Koskettavimmat muistokirjoitukset olivat lapsenlapsiltani. Eli ei aina pidä ajatella etteivät lapset voi hyväksyä uusia ihmisiä elämäänsä. Paljon on kiinni aikuisista miten suhtaudutaan elämään ja toisiin ihmisiin.
Tältä lapsi ja miesviha-höpinältä tippui pohja pois kun ei kerro miten sen omat lapset kulkee mukana kokoajan.
Vierailija kirjoitti:
Menee OT, mutta liittyy.
Usein ihmettelen, kun ihmiset puhuu siihen tyyliin, että muuttavat vaikka yhteen kun lapset on aikuisia. Ikäänkuin ne aikuiset lapset katoaisi.
Niin,mutta onhan se erilaista viettää yhdessä aikaa, jos lapset ovat alakouluikäisiä tai parikymppisiä.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoinen näkemys että alapeukutetaan ihmisten kokemuksia. Meinaatte että on väärin koettu ja väärin tunnettu?
Erityisesti mua kosketti tuon teinin (nyk. keski-ikäisen) kokemus. Voin kuvitella miten kamalaa on herkässä kasvuvaiheessa se, ettei kodin tuntua ole missään. On vaan asuntoja ja niissä vieraita ihmisiä.
^ja lisäksi sillä vanhemmalla on enemmän rahaa käytettävissä, kun lapset ovat jo muuttaneet omilleen eikä tarvitse niitä elättää eikä tarvitse enää olla isoa asuntoa. Jos sulla on vuoroviikoin vaikka kaksi teinipoikaa, niin Johan niiden ruokakuluihin menee tosi paljon fyrkkaa. Se kaikki on pois siitä, mitä voisi tehdä uuden kumppanin kanssa.
Etsii lastenhoitajaa, ei kannata sekaantua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menee OT, mutta liittyy.
Usein ihmettelen, kun ihmiset puhuu siihen tyyliin, että muuttavat vaikka yhteen kun lapset on aikuisia. Ikäänkuin ne aikuiset lapset katoaisi.
Niin,mutta onhan se erilaista viettää yhdessä aikaa, jos lapset ovat alakouluikäisiä tai parikymppisiä.
Tottakai. Mielelläni olen myös väärässä tässä asiassa. Voi kun ihmiset tulisivatkin toimeen. Aikuistuessaan moni kyllä näyttää katkeroituvan entisestään ja sitä kaunaa kannetaan sitten vuosikymmeniä. Lapset sentään vaan vähän kiukkuavat ja sen jälkeen ovat taas leppoisia.
Hyvä että tuli heti aluksi selväksi.Ap:n malli on hyvä,lapsia ei pidä ainakaan aluksi sekoittaa noihin kuvioihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapset eivät häviä ikinä isänsä tai äitinsä elämästä. Turha tuudittautua edes siihen, että kun ovat täysi- ikäisiä. Tulee lapsenlapsia, synttäreitä, jne jne. Katsokaa tätä päivää pidemmälle ja miettikää, jaksatteko. Jos toisen lapset aiheuttavat jatkuvasti närää, ei se ole terve olotila . Kannattaa ennakoida ja tutkiskella itseään, pystyykö siihen ilman jatkuvaa hermojenkiristystä. Lapseton puoliso voi olla parempi vaihtoehto.
Lasten synttäreillä on sitten paikalla myös se lapsen äiti ja hänen puoleistaan sukua. Monet viettää joulun,in yhdessä exän ja lasten kanssa.
Eiköhän tämäkin ole ihan järjestelykysymys. Tuskin kukaan fiksu aikuinen ihminen viettää enää jouluja exänsä kanssa, jos oma vakituinen kumppani löytää. Paino sanalle fiksu siis.
Vierailija kirjoitti:
Se ettei ensinnäkään kumpikaan vanhempi kysynyt miltä minusta tuntuu että uusi kumppani muuttaa yhteen asumaan. Mun näkökulmasta kotiin muutti yhtäkkiä mulle ihan ventovieras mies ja siitä olisi pitänyt olla iloinen eikä toraääniä saanut sanoa. Myös etävanhempi muutti samoihin aikoihin avoliittoon joten käytännössä kumpikaan koti ei ollut enää se turvallinen paikka mitä se oli ollut aikaisemmin.
Kuinka kauan sun vanhemmat olivat seurustelleet näiden uusien kumppanien kanssa, ennen kuin he muuttivat yhteen? Kun mainitsit, että ventovieras mies muutti yhtäkkiä asumaan sinun kotiisi.
Mä tunnen erään naisen, jolla on kaksi lasta ja hänellä on tapana ottaa kotiinsa asumaan jokainen uusi mieskumppani. Juuri tuollainen käytös houkuttelee niitä onnenonkijoita.
Vierailija kirjoitti:
Et ole vastannut että miten sinun lapset? Kokoajan mukana?
Minulla ei ole lapsia
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tuo on koodikieltä että mies haluaa piian joka huolehtii lasten tarpeista ikäviikolla. Väistit luodin.
Tämä! Se ei jaksa hoitaa niitä isäviikkojaan. Mutta koska vaatimalla vaati vuoroviikkoja exältään niin nyt on saatava pikku piika ne viikot hoitamaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen jolla kaksi lasta. Jäin leskeksi kun lapseni olivat jo päälle parikymppisiä. Saivat sittemmin omia lapsia joita tapasin toisinaan viikonloppuisin. Sitten löysin uuden miesystävän ja kyllä lapsenlapseni kuuluivat pakettiin eli tapasimme myös lastenlasteni aikana.
Tuo on ihan eri asia. Ei ne pienet lapsenlapset varmaan ihan yhtenään ollut sun luona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole vastannut että miten sinun lapset? Kokoajan mukana?
Minulla ei ole lapsia
Ap
Jos lapset ovat ongelma, niin etsiskele vain lapsettomia miehiä. Ongelma ratkaistu.
Sen miehen kannattaa etsiä itselleen nainen, jolla myös itsellään on (samanikäisiä) lapsia. Sitten he voivat porukalla hengata ja viettää aikaa, jos se kerta on niin mielettömän kivaa.
Sitä paitsi kuulostaa siltä, että sillä miehen tytöllä on joku kehitysviivästymä tai nepsy-oireita. Eihän tavallisesti 15-vuotias tyttö ole kiinni isässään vaan sen ikäisellä pitäisi olla jo oma elämänsä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama kuin minä ilmoittaisin Tinderissä jollekin miehelle: "mä sitten haluan, että sä vietät aikaa mun veljen kanssa ja luot häneen suhteen"
Ap
Oletko itse etsimässä lähinnä jotain pano- tai tapailusuhdetta, jossa ei tutustuta toisen perheeseen ja sukuun ollenkaan?
No, voithan yrittää jutella/luoda suhdetta lapsiin, mutta veikkaan että sä et niitä kiinnosta. Uskon että saatte olla miehen kanssa rauhassa. Teinit lähtee mieluummin omiin oloihinsa.
Taitaa olla sulla joku ongelma kun logiikkasi on nurinkurista