Jos olisi pakko ottaa koira, minkä koiran ottaisit?
Itse ottaisin pitkäkarvaisen mäyräkoiran. En voi vastustaa tuota ihanaa lempeää katsetta. 😍
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSmY5DQFwd3yMJ0eUL…
Kommentit (250)
Vierailija kirjoitti:
Lelukoiran. Suosittelen sellaista kaikille koiraa haikaileville että meidän muiden ei tarvitsisi kokea haittaa siitä teidän oikeasta räksyttävästä ja kaduille p..kovasta haittaeläimestä
Meidän koira ei kulje kaduilla eikä räksytä. Meillä on aidattu tontti ja laumis.
Kyllä, Mittelit on huonolonkkaisia. Meidän lähellä asuu kasvattaja joka manaa rodun lonkkatilannetta. Itse ottaisin westien, ellei miehellä olisi allergiaa.
Vierailija kirjoitti:
Sellaisen vanhan reppanan rescuekoiran, joka ei kelpaa kenellekään. Sitten hellisin sitä sen loppuelämän ajan ihan viimeisen päälle.
Tämä itse asiassa aiotaan toteuttaakin, kun ollaan itse sen verran vanhoja ettei enää juurikaan matkustella.
Kävisikö ihan suomalainen vanha kodinvaihtajakoira?
Itse ottaisin suomalaisen vanhan koiran, joka tarvitsee uuden kodin.
Mäyräkoiran, sileä- tai karkeakarvaisen.
Suomenpystykorva on ainoa oikea koirarotu minulle. Meillä ollut lapsuudenkodissa aina kippurahäntä 🤗
Vierailija kirjoitti:
Hot dog olis kiva
Biltemassa myydään hodareita 1 euroa/dogi
Kangalin. Kyseinen rotu on ollut monta vuotta ns. haavekoira. Kangalin hankinta vaatisi omakotitalon maalla ja mieluiten vielä ihan maatilan jossa se saisi olla työkoirana. Mutta kun en asu maalla enkä varsinkaan maatilalla, niin en ole hankkimassa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäyräkoirat on aika vaativia. Ulkonäkö pettää.
Itse ottaisin (ja otinkin) sekarotuisen rescuekoiran.
Buuuuu!
Rescue 👍
Ihan vaan muidenkin tietoisuuteen rescuekoiriin liittyen etenkin ulkomaisiin.
Käyttäytymiseen ja sopeutumiseen liittyvät riskit:
Vääränlainen match , arvaamaton luonne, käytösongelmat, sopeutumisvaikeudet
Terveysriskit: Tarttuvat taudit ja loiset
Puutteellinen taustatieto, ravinnepuutokset
Tämän toin vaan esille kun lähipiirissäni hlö, joka ei tiedä koirista mitään alkoi höpisemään rescuekoiran ottamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Jäyhän jököttäjän
Englanninbulli siis
Vierailija kirjoitti:
mittelpitz. on kaksi ja mitä parhaimmat ovikelltot, ei kukaan tule huomaamatta edes pihaa ja herätyskellot,, viimeistän kuudelta hypätään sänkyyn ja haukutaan aamiasta. Aina valmiina lähtemään mukaan ja antavat kuulua itsestään niin sisällä kin ulkona
Mun tutulla on 2 näitä ja hän ihan tosissaan sanoi niiden olevan LAUMANVARTIJOITA 🤭
Tiputin tyypin maanpinnalle ja kerroin niiden olevan seurakoiria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaisen vanhan reppanan rescuekoiran, joka ei kelpaa kenellekään. Sitten hellisin sitä sen loppuelämän ajan ihan viimeisen päälle.
Tämä itse asiassa aiotaan toteuttaakin, kun ollaan itse sen verran vanhoja ettei enää juurikaan matkustella.
Kävisikö ihan suomalainen vanha kodinvaihtajakoira?
Itse ottaisin suomalaisen vanhan koiran, joka tarvitsee uuden kodin.
Eihän tuossa mitenkään määritelty, mistä maasta.
Vierailija kirjoitti:
Mäyräkoirat on aika vaativia. Ulkonäkö pettää.
Itse ottaisin (ja otinkin) sekarotuisen rescuekoiran.
Mäyräkoirat ei ole aika vaativia, vaan erittäin vaativia. Omistajalla pitää olla kokemusta koirista ja luja tahto, koska muuten mäyriksestä tulee isäntä / emäntä.
Pakko se on myöntää että unelmieni koira olisi vaalean ruskea maltipoo tai vastaava villakoirasekoitus. Muoti(seka)roduksi haukutaan, mutta kun siinä on kaikki just mun makuun: koko, luonne, turkki, ja kyllä myös yleinen ulkonäkö. Ehkä joskus minulla sellainen on.
Pienikokoisen rescuen. Meillä on nyt podenco joka on aivan hulvaton, reipas humoristi.
Jos mulla ei olis allergiaa niin jonkun ison koiran esim saksanpaimenkoira. Nyt tulee kyseeseen vain pohjavillattomat ns allergiakoirat, jotka on pieniä seurakoiria. Mulla on nyt havanna, voisin ottaa sille kääpiövillakoiran kaveriksi.
Palvelukoiran. Malinois tai doberman. Haluan harrastaa koiran kanssa aktiivisesti.