Jos olisi pakko ottaa koira, minkä koiran ottaisit?
Itse ottaisin pitkäkarvaisen mäyräkoiran. En voi vastustaa tuota ihanaa lempeää katsetta. 😍
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSmY5DQFwd3yMJ0eUL…
Kommentit (250)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäyräkoirat on aika vaativia. Ulkonäkö pettää.
Itse ottaisin (ja otinkin) sekarotuisen rescuekoiran.
Buuuuu!
Rescue 👍
Ihan vaan muidenkin tietoisuuteen rescuekoiriin liittyen etenkin ulkomaisiin.
Käyttäytymiseen ja sopeutumiseen liittyvät riskit:
Vääränlainen match , arvaamaton luonne, käytösongelmat, sopeutumisvaikeudet
Terveysriskit: Tarttuvat taudit ja loiset
Puutteellinen taustatieto, ravinnepuutokset
Tämän toin vaan esille kun lähipiirissäni hlö, joka ei tiedä koirista mitään alkoi höpisemään rescuekoiran ottamisesta.
Ihan kuten voi olla rotukoirallakin käytösongelmia ja sairauksia. Ja rescue voi olla aivan täydellinen, ja usein onkin. Eihän niitä hyvänen aika suoraan mistään kadulta poimita ja tuoda Suomeen.
Samaa rotua kuin nykyinen eli kääpiösnautseri, voisin havannalaisenkin ottaa mutta on niin "turkkikoira" että en tiedän jaksaisiko jatkuvasti takkeja selvittää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaisen vanhan reppanan rescuekoiran, joka ei kelpaa kenellekään. Sitten hellisin sitä sen loppuelämän ajan ihan viimeisen päälle.
Tämä itse asiassa aiotaan toteuttaakin, kun ollaan itse sen verran vanhoja ettei enää juurikaan matkustella.
Kävisikö ihan suomalainen vanha kodinvaihtajakoira?
Itse ottaisin suomalaisen vanhan koiran, joka tarvitsee uuden kodin.
Eihän tuossa mitenkään määritelty, mistä maasta.
No sen takia kysyin. Eikö saa kysyä?
"Ihan kuten voi olla rotukoirallakin käytösongelmia ja sairauksia. Ja rescue voi olla aivan täydellinen, ja usein onkin. Eihän niitä hyvänen aika suoraan mistään kadulta poimita ja tuoda Suomeen"
.......
Käytännössä ne on katukoiria joita tuodaan Romaniasta Suomeen. Siellä on paljon katukoiria. Kaduille hyljättyjä.Yksi lähti seuraamaan minua siellä pitkät matkat lähes 3 km. Lasteni ottamaissa lomakuvissa yli puolet on otettu irtokoirista.
Turhaan sä aloit väittelemään ja kiihdyit. Toi oli vain ilmoitusluontoinen huomio heille, jotka eivät vielä ole ottaneet näitä asioita huomioon. Mukaanlukien sun sukulainen.
Corgi...i said I wanted an orgy.
Vierailija kirjoitti:
Chihu tietenkin. Tätä rotua on ollut minulla yhtäjaksoisesti vuodesta 1995 eli 30 vuotta.
Ja on seuraavat 10 vuotta vähintään.
Nyt on 2 näitä.
Ihanaa! Terkut chihufanilta, jolla ei valitettavasti ole chihua enää, mutta toivottavasti joskus taas on.
Joku rotu, jonka kanssa uskaltaisin lenkkeillä iltapimeällä.
Mahdollisimman pienen ja karvattoman, onneksi ei ole pakko, en halua minkäänlaista koiraa.
Lhasa apson ottaisin. Olen kissaihminen, mutta jos pakko olisi, tuo voisi mennä räggiksen seurana.
Seropin, Jodlaavan matikkakoiran tai Tunkio-seisojan !
Villakoiran tai sitten sheltin. Ehkä kuitenkin sen villakoiran koska siitä ei lähde karvaa
Vierailija kirjoitti:
Joku rotu, jonka kanssa uskaltaisin lenkkeillä iltapimeällä.
Se olis sakemanni. Minulla oli erittäin loistoyksilö.
Vierailija kirjoitti:
Seropin, Jodlaavan matikkakoiran tai Tunkio-seisojan !
Kultainen keskik....krhm noutaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaisen vanhan reppanan rescuekoiran, joka ei kelpaa kenellekään. Sitten hellisin sitä sen loppuelämän ajan ihan viimeisen päälle.
Tämä itse asiassa aiotaan toteuttaakin, kun ollaan itse sen verran vanhoja ettei enää juurikaan matkustella.
Kävisikö ihan suomalainen vanha kodinvaihtajakoira?
Itse ottaisin suomalaisen vanhan koiran, joka tarvitsee uuden kodin.
Mäkin voisin ottaa, jos jostain tuttavaperheestä tms. tulisi. Mutta en uskaltaisi ottaa vierasta kodinvaihtajaa Suomesta. Ne on yleensä suuria koiria, ja hirveästi tuntuu olevan kaikenlaista ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki on pieninä söpöjä.
Sit on sellaisia, jotka on vielä vanhanakin söpöjä.💛
Shiba inun, terve ja itsenäinen rotu