Työterveydessä sanottiin että pitkä sairasloma voi käynnistää työpaikalla ajojahdin
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meilläkin on firmassa jatkuvat yt:t päällä. Silti löytyy yksi nuori sarjasaikuttajanainen ja yksi nuori sarjahoitovapailla oleva nainen. Ihmettelen suorastaan, ettei heitä laiteta pihalle. Irtisanotut ovat olleet vanhempaa, mutta tunnollista väkeä. Toki näillä kokeneimmilla on isoin palkka, joten siitä sitten syntyy isoimmat säästöt, kun heitä irtisanotaan. Mutta luulisi nämä jatkuvat poissaolot ja niiden aiheuttamat kustannukset myös otettavan huomioon.
No kun nuo eivät ole asiallisia perusteita irtisanomiselle. Firma ei varmaan halua tapella niistä lakituvassa ja hävitä.
Yt:issä ei kyllä paljon perustella tarvi, kuka päätetään irtisanoa. Tai siis perusteena on se tuotannolliset ja taloudelliset syyt. Ei siinä ole mitään tapeltavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin kannattaa ottaa se pitkä. Totuus työpaikasta paljastuu. Vai työterveydestä.
En tahtonut uskoa korviani. Työterveydessä on aika erikoinen meno.
Sikäli ymmärrettävää, että työterveyshuolto on työnantajan puolella.
En ymmärrä miten työnantaja hyötyy siitä, jos työkyvytön leimaa tunnit sisään, muttei päivän aikana työskentele.
Missä työssä voi oikeasti olla koko päivän työskentelemättä, jos työpaikalle saapuu?
Kuka puhui työpaikalle saapumisesta?
Jos leimaamaan joutuu niin harvemmin on etätyöstä kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin kannattaa ottaa se pitkä. Totuus työpaikasta paljastuu. Vai työterveydestä.
En tahtonut uskoa korviani. Työterveydessä on aika erikoinen meno.
Sikäli ymmärrettävää, että työterveyshuolto on työnantajan puolella.
En ymmärrä miten työnantaja hyötyy siitä, jos työkyvytön leimaa tunnit sisään, muttei päivän aikana työskentele.
Missä työssä voi oikeasti olla koko päivän työskentelemättä, jos työpaikalle saapuu?
Kuka puhui työpaikalle saapumisesta?
Jos leimaamaan joutuu niin harvemmin on etä
Kännykällä nykyään ne leimaukset hoidetaan, kun konttorilla ei enää ole laitteita.
Vierailija kirjoitti:
Olipa oudosti sanottu. Mä olin kerran lähes 10 vuotta sitten pois lähes puoli vuotta työuupumuksen / burnoutin takia. Ei käynnistynyt mitään ajojahteja, ja olen edelleen samassa työpaikassa ja työtehtävässä kuin ennen loppuunpalamista.
10 vuotta sitten. Niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipa oudosti sanottu. Mä olin kerran lähes 10 vuotta sitten pois lähes puoli vuotta työuupumuksen / burnoutin takia. Ei käynnistynyt mitään ajojahteja, ja olen edelleen samassa työpaikassa ja työtehtävässä kuin ennen loppuunpalamista.
10 vuotta sitten. Niin.
Kai jotain hyviä työpaikkoja yhä löytyy, joissa ynmärretään että töissä on ihmisiä eikä koneita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meilläkin on firmassa jatkuvat yt:t päällä. Silti löytyy yksi nuori sarjasaikuttajanainen ja yksi nuori sarjahoitovapailla oleva nainen. Ihmettelen suorastaan, ettei heitä laiteta pihalle. Irtisanotut ovat olleet vanhempaa, mutta tunnollista väkeä. Toki näillä kokeneimmilla on isoin palkka, joten siitä sitten syntyy isoimmat säästöt, kun heitä irtisanotaan. Mutta luulisi nämä jatkuvat poissaolot ja niiden aiheuttamat kustannukset myös otettavan huomioon.
No kun nuo eivät ole asiallisia perusteita irtisanomiselle. Firma ei varmaan halua tapella niistä lakituvassa ja hävitä.
Yt:issä ei kyllä paljon perustella tarvi, kuka päätetään irtisanoa. Tai siis perusteena on se tuotannolliset ja taloudelliset syyt. Ei siinä ole mitään tapeltavaa.
Työnantajalla on takaisinottovelvollisuus, jos vastaava paikka tulee nopeasti uudelleen hakuun.
Riippuu työehtosopimuksesta. Ja noistakin sitten 10 päivää on sellaisia, joista työnantaja maksaa koko palkan ja loput 50 päivää sellaisia, joista työnantaja saa Kelan maksaman sairaspäivärahan ja maksaa vain palkan ja päivärahan välisen erotuksen.
https://safkaajashamanismia.blogspot.com/