Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työterveydessä sanottiin että pitkä sairasloma voi käynnistää työpaikalla ajojahdin

Vierailija
20.11.2025 |

Mitä ihmettä?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja 2 viikonkin poissaolo on pitkä ainakin Helsingin kaupungilla eikä sitä katsota hyvällä.

Vierailija
2/37 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ja 2 viikonkin poissaolo on pitkä ainakin Helsingin kaupungilla eikä sitä katsota hyvällä.

Mitä hyötyä työpaikalla on sairaista ihmisistä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa oudosti sanottu. Mä olin kerran lähes 10 vuotta sitten pois lähes puoli vuotta työuupumuksen / burnoutin takia. Ei käynnistynyt mitään ajojahteja, ja olen edelleen samassa työpaikassa ja työtehtävässä kuin ennen loppuunpalamista.

Vierailija
4/37 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama syy kun se miksi nuoria naisia ei kannata palkata. Heti kun nuori nainen kirjoittaa toistaiseksi voimassa olevan työsopimuksen nainen hankkiutuu raskaaksi ja tekee muutaman lapsen sopivalla aikaväleillä niin pystyy olemaan pois töistä seuraavan vuosikymmenen. Ihmisiä ei palkata olemaan pois töistä vaan ihmiset palkataan tekemään töitä

Vierailija
5/37 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa oudosti sanottu. Mä olin kerran lähes 10 vuotta sitten pois lähes puoli vuotta työuupumuksen / burnoutin takia. Ei käynnistynyt mitään ajojahteja, ja olen edelleen samassa työpaikassa ja työtehtävässä kuin ennen loppuunpalamista.

Niin minustakin. Sanottiin että vaikkei työpaikalla mitään pystyisi tekemään, vaikuttaa silti sairasloman sijaan paremmalta olla "töissä".

Vierailija
6/37 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tämä pitää paikkaansa. On olemassa sairaslomalaisia jahtaava yhteisö. He pukeutuvat mustaan pukuun ja aurinkolaseihin. Joskus seuraavat ulkomaille saakka. 

Uskoakseni kukaan ei ole vielä kadonnut...

Vierailija
7/37 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kannattaa ottaa se pitkä. Totuus työpaikasta paljastuu. Vai työterveydestä.

Vierailija
8/37 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu paikasta. Itse en uskalla kertoa, että sairastan syöpää. Se ei näy päälle päin. Puolison työpaikalla saisi heti kaiken avun ja vapaata reilusti. 

Vierailija
9/37 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei siitä valitettavasti tänä päivänä plussaakaan saa, etenki jos mitään yt uhka

Vierailija
10/37 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin kannattaa ottaa se pitkä. Totuus työpaikasta paljastuu. Vai työterveydestä.

En tahtonut uskoa korviani. Työterveydessä on aika erikoinen meno.

Vierailija
11/37 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama syy kun se miksi nuoria naisia ei kannata palkata. Heti kun nuori nainen kirjoittaa toistaiseksi voimassa olevan työsopimuksen nainen hankkiutuu raskaaksi ja tekee muutaman lapsen sopivalla aikaväleillä niin pystyy olemaan pois töistä seuraavan vuosikymmenen. Ihmisiä ei palkata olemaan pois töistä vaan ihmiset palkataan tekemään töitä

Oletko huomannut kuinka moni isä on nykyään lasten takia pois töistä?

Vierailija
12/37 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli kaksi työntekijää puoli vuotta poissa burn outin takia. Ei tullut mitään ajojahtia vaan toivotettiin tervetulleeksi takaisin. 

Vierailija
13/37 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kolme kuukautta sairauslomalla eikä tullut mitään ajojahtia. 

Vierailija
14/37 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu paikasta. Itse en uskalla kertoa, että sairastan syöpää. Se ei näy päälle päin. Puolison työpaikalla saisi heti kaiken avun ja vapaata reilusti. 

Työkaveri oli lähes vuoden poissa rintasyövän takia, mutta hän parantui ja tuli takaisin töihin. Kovasti tsempattiin häntä sairauslomalla ollessaan ja lähetettiin hänelle välillä kukkia ja suklaata kotiin. 

Vierailija
15/37 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla jäi hiukan mysteeriksi mitä tämä ajojahti oikein edes tarkoittaa.

Vierailija
16/37 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin keuhkoembolian takia 2kk pois töistä, ei mitään ongelmaa palata takaisin.

Vierailija
17/37 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin minustakin. Sanottiin että vaikkei työpaikalla mitään pystyisi tekemään, vaikuttaa silti sairasloman sijaan paremmalta olla "töissä".

Tuohan on ihan helvetistä, että työpaikalla on työkaveri, joka ei kuitenkaan pysty tekemään mitään. Ihan hemmetin parempi, että on sairauslomalla, muuten vatutuskäyrä nousisi huippuunsa. 

Vierailija
18/37 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä hyötyä työpaikalla on sairaista ihmisistä?

Voiko joku alapeukuttaja selittää minulle tämän? Työt sujuvat paremmin, jos ihmiset eivät ole sairaana töissä. Ei sairaana työskentely ole tehokasta.

Vierailija
19/37 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla jäi hiukan mysteeriksi mitä tämä ajojahti oikein edes tarkoittaa.

Aloitetaan työntekijän savustus pois työpaikalta. 

Vierailija
20/37 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko huomannut kuinka moni isä on nykyään lasten takia pois töistä?

Nämä pitäisi korvata kelan sairaspäivärahalla eikä työnantajan maksamalla saikulla.

Näin se menee esim. Saksassa.