Miksi naisille yritetään tyrkyttää pinkkiä väriä?
Suurin osa naisista ei pinkistä väristä pidä. Kuitenkin aina asiat, joita yritetään myydä naisille, on pinkkejä. Esimerkiksi juoksukengistä värivaihtoehtoja on yleensä pinkki tai valkoinen. Kumpikaan ei ole järkevä vaihtoehto. Joskus löytyy mustat, itse haluaisin siniset tai vihreät. Ja sitten iänikuiset naisten höylät tai muut ihonhoitojutut.
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Vaikea sanoa, mitä sai isältään perinnöksi, kun suvulla on ollut suuret omaisuusmassat ties kuinka monen sukupolven ajalta ja mennään ajassa 1600-luvulle. Mutta kaikenkaikkiaan hyvin mielenkiintoinen suku ja geeniperimä. Ehdottamasi yksi Suomen suurempia sukuja, mitattiin sitä millä mittarilla tahansa.
Pinkki geeniperimä? Isä on ollut melkoinen metroseksuaali.
Mistä sinä tiedät että suurin osa ei tykkää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikea sanoa, mitä sai isältään perinnöksi, kun suvulla on ollut suuret omaisuusmassat ties kuinka monen sukupolven ajalta ja mennään ajassa 1600-luvulle. Mutta kaikenkaikkiaan hyvin mielenkiintoinen suku ja geeniperimä. Ehdottamasi yksi Suomen suurempia sukuja, mitattiin sitä millä mittarilla tahansa.
Pinkki geeniperimä? Isä on ollut melkoinen metroseksuaali.
Aivopesun tulos näkyykin tässä: väristä näkee seksuaalisen suuntautumisen! Musta kai on sadomaso?
Pinkki sopii pikkutytöille, mutta onhan se ärsyttävää että sitä tyrkytetään aikuisillekin.
Samoin voisin kysyä, miksi naiset ovat aina tunkemassa miesten porukoihin sekä harrastuksiin?
Vierailija kirjoitti:
Pinkki sopii pikkutytöille, mutta onhan se ärsyttävää että sitä tyrkytetään aikuisillekin.
Elvis pinkkeine cadillaceineen kai sitten oli pikkutyttö.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen nainen ja tykkään pinkistä. Enkä näe sitä tyrkyttämisenä! Ap:lla taitaa olla elämässä jotain muita ongelmia, kun tällaisesta jaksaa tehdä numeron. Valittajat eivät koskaan ole tyytyväisiä mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään tykkää. Eikä tuntemistani naisistakaan tykkää kuin ehkä 1/20.
Jos lapsesta tulee aikuisena taiteilija, niin onhan se huono että mieleen on pystytetty raja-aitoja värien merkityksille- ja vielä sellaisia jotka eivät perustu mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen nainen ja tykkään pinkistä. Enkä näe sitä tyrkyttämisenä! Ap:lla taitaa olla elämässä jotain muita ongelmia, kun tällaisesta jaksaa tehdä numeron. Valittajat eivät koskaan ole tyytyväisiä mihinkään.
Ap:llä on oikeus ilmaista mielipiteensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:llä on oikeus ilmaista mielipiteensä.
Tottakai on, mutta ap kuulostaa jotenkin katkeralta, ja todennäiköisesti syy siihen on jossain muussa kun pinkissä värissä.
Olen omalla tavallani aika maskuliininen nainen ja on mua lyhyttukkaisena luultu mieheksikin mutta silti rakastan pinkkiä väriä, varsinkin neon pinkkiä! Ja en ole edes hetero :-)
Minusta pinkki on selvästi ja onneksi vähentynyt. Ennen se oli esim urheiluvaatteissa tosi yleinen mutta nyt on helppo ostaa vaatteita kun niitä saa muissakin ja tosi kivoissa väreissä. Äsken ostin itselleni juoksulenkkarit ja kyllä löytyi mustia lenkkareita.
Mua ei haittaa jos höylät on pinkkejä. Ne on kuitenkin roskiin menevää käyttötavaraa. Karvojen ajelu on itsessään stereotyyppejä vahvistavaa joten sama minkä värisellä höylällä sen tekee.
Vierailija kirjoitti:
Minusta pinkki on selvästi ja onneksi vähentynyt. Ennen se oli esim urheiluvaatteissa tosi yleinen mutta nyt on helppo ostaa vaatteita kun niitä saa muissakin ja tosi kivoissa väreissä. Äsken ostin itselleni juoksulenkkarit ja kyllä löytyi mustia lenkkareita.
Mä yritin ostaa viime kesänä lenkkarit. Naisten pareissa oli aina joko pinkkiä tai vaalean violettia sen mustan tai valkoisen lisäksi. Miesten kengissä sen sijaan oli esim. sinistä, turkoosia ja ruskeaa, värejä jotka miellyttäisi mua huomattavasti enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Mä naisena ostan miesten höyliä. Ihan kun vaan kattelee hintoja,niin miesten höylät on halvempia.
Miesten höylissä ovat paremmat terät kuin naisten höylissä.
Suurin osa naisista pitää pinkistä enemmän kuitenkin kuin vihreästä tai sinisestä ja varmasti myyntiä tulee enemmän. Varmasti joku musta ja valkoinen myy tietty kaikista parhaiten naisillekin.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa naisista pitää pinkistä enemmän kuitenkin kuin vihreästä tai sinisestä ja varmasti myyntiä tulee enemmän. Varmasti joku musta ja valkoinen myy tietty kaikista parhaiten naisillekin.
Onko tästä olemassa joku tutkimus?