Miksi naisille yritetään tyrkyttää pinkkiä väriä?
Suurin osa naisista ei pinkistä väristä pidä. Kuitenkin aina asiat, joita yritetään myydä naisille, on pinkkejä. Esimerkiksi juoksukengistä värivaihtoehtoja on yleensä pinkki tai valkoinen. Kumpikaan ei ole järkevä vaihtoehto. Joskus löytyy mustat, itse haluaisin siniset tai vihreät. Ja sitten iänikuiset naisten höylät tai muut ihonhoitojutut.
Kommentit (68)
Ei ehkä maailman uskottavin ja luottamusta herättävin väri mutta pirun seksikäs, pakko myöntää. Paradoksaalista kyllä mutta mikään maailmassa ei ehkä ole uskottavin lausahdus kuin: seksi myy aina.
Vierailija kirjoitti:
Ei ehkä maailman uskottavin ja luottamusta herättävin väri mutta pirun seksikäs, pakko myöntää. Paradoksaalista kyllä mutta mikään maailmassa ei ehkä ole uskottavin lausahdus kuin: seksi myy aina.
Ei ole pirun seksikäs eikä seksikkään maineessa ollenkaan. Punainen on tutkitusti kiihottava väri, ei pinkki.
Mä olin lapsena sellainen lyhyttukkainen serkkupojan vaatteissa remuava poikatyttö. Pinkistä en välittänyt, mutta kirkkaanpunaisesta tykkäsin, ja oli mulls kyllä ihan kukkakuvioisiakin vaatteita. Nyt vanhemmalla iällä pukeudun pitkälti beigeen, harmaaseen, siniseen ja viininpunaiseen, mutta olen kyllä vähän tykästynyt pinkkiinkin. Se on mielestäni aika sporttinen väri, tai sitten mielikuva tulee siitä, että nimenomaan urheiluvaatteissa se pinkin tarjonta kaupoissa korostuu. Muissa vaatteissa värit seuraa enemmän muotia, mutta urheiluliikkeistä tuntuu aina löytyvän naisille pinkki ja miehille sen vastinparina se kirkas sininen.
Ei ole tuputettu. Ostan tuotteen jota tarvitsen ja jos siitä on olemassa "naisellinen" eli ylihintainen versio, en todellakaan osta sitä. Esim mun karvahöylät on niitä edullisia tummansinisiä "miesten" tuotteita.
Vaaleanpunainen ei sovi värinä kuin punaniskaäijille. Mätsää niiden naamaan.
N
Minua taas harmittaa, kun Suomessa kaupat tyrkyttää varsinkin syksyllä ja talvella mustaa, harmaata ja tummansinistä aina vaan. Tylsää. Minä tykkään pukeutua huomattavasti värikkäämmin itse. No, onneksi verkkokaupoista saa väriäkin.
Just kävin suihkussa ja pesin itseni pinkillä vadelmasaippualla ja levitin suihkun jälkeen vartalolleni pinkkiä mansikka-kosteusvoidetta 🍓
Mua harmittaa kuinka miesten tulee pitää aina mustia tai valkoisia vaatteita näyttääkseen seksikkäältä naisten silmissä.
Koitappa keksiä uus väri...