Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naisille yritetään tyrkyttää pinkkiä väriä?

Vierailija
20.11.2025 |

Suurin osa naisista ei pinkistä väristä pidä. Kuitenkin aina asiat, joita yritetään myydä naisille, on pinkkejä. Esimerkiksi juoksukengistä värivaihtoehtoja on yleensä pinkki tai valkoinen. Kumpikaan ei ole järkevä vaihtoehto. Joskus löytyy mustat, itse haluaisin siniset tai vihreät. Ja sitten iänikuiset naisten höylät tai muut ihonhoitojutut.

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut tuon saman pinkkityrkytyksen, välillä myös lilaa (yök!). Haluaisin mielummin vihreää, sinistä tai turkoosia. Myös tummanruskeaa väriä kaipaisin mustan rinnalle vaihtoehdoksi. 

Vierailija
22/62 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Komppaan ap:tä. 

Ja menepä ostamaan puutarhahommiin tai remppahommiin työhanskoja, niin naisten koot on ylläri pylläri - pinkkejä. 

Ja jos ei ulkoilukamppeissa ole pinkkiä, niin sitten vaaleanlilaa. Tai muita pastellivärejä. Yöks. 

Ja lenkki- ja vastaavissa kengissä se tosiaan näkyy (liian) usein, etenkin jos mallista on erikseen naisten ja miesten versiot. Ja joo, niiden pääväri voi olla  vaikka musta, harmaa, valkoinen tai joku muu, mutta lähes aina tehosteisiin/koristeisiin on "naisten väri" saatu ympättyä. 

Ärsyttävää.

Ai niin, puutarha- ja työhanskat unohdin kokonaan. Ja välillähän sitä oikein mainostetaan "naisten" työkaluja. Käytännössä ruuvimeisseli on pinkki ja huonompilaatuinen kuin puolet halvempi ilman tyrkkyväriä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häh???

Olen kolmikymppinen nainen, eikä rehellisesti KUKAAN ikinä missään ole yrittänyt tyrkyttää minulle pinkkiä. 

Missä oikein elät? Joku ihan outo kupla? Urheiluliikkeissäkään ei hirveästi pinkkiä edes näe, ja lenkkarit pääosin aivan muita värejä. Itselläni on mustat juoksukengät, eikä ollut yhtään mitään vaikeuksia löytää sellaisia - niitähän on joka kaupassa. Toiset lenkkarit on valkoiset, ja talviulkoilukengät tummanharmaat. 

Jos mun nyt pitäisi lähteä etsimään kaikkea mitä mulla jo on, mutta uusina, pinkkeinä versioina, niin veikkaanpa, että olisi päinvastoin vähän haasteellista eikä ollenkaan kuten AP väittää (ja peukuttajat komppaa)..

Ei kukaan ikinä missään? Oletko ihan varma? Minulle jo vuonna 1977 aloitettiin tyrkyttämällä synnärillä pinkki tunnistusranneke ja ekalla neuvolakäynnillä pinkki neuvolakortti, ja siitäpä on sitten jatkettu kohta 50 vuotta. Omien lasteni kohdalla näyttää sukupuolittamisen tahti vain kiihtyneen.

Vierailija
24/62 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tuputtaa? Kaikki mun juoksukengät on mustia tai harmaita. Yksissä on vähän oranssia. En omista yhtäkään pinkkiä vaatetta.

Vierailija
25/62 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pinkki sopii blondeille ja blondeilla on aina hauskempaa. 

Pinkkejä on eri sävyjä. Sopii kaikille oikean sävyisenä. 

Vierailija
26/62 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Komppaan ap:tä. 

Ja menepä ostamaan puutarhahommiin tai remppahommiin työhanskoja, niin naisten koot on ylläri pylläri - pinkkejä. 

Ja jos ei ulkoilukamppeissa ole pinkkiä, niin sitten vaaleanlilaa. Tai muita pastellivärejä. Yöks. 

Ja lenkki- ja vastaavissa kengissä se tosiaan näkyy (liian) usein, etenkin jos mallista on erikseen naisten ja miesten versiot. Ja joo, niiden pääväri voi olla  vaikka musta, harmaa, valkoinen tai joku muu, mutta lähes aina tehosteisiin/koristeisiin on "naisten väri" saatu ympättyä. 

Ärsyttävää.

Ai niin, puutarha- ja työhanskat unohdin kokonaan. Ja välillähän sitä oikein mainostetaan "naisten" työkaluja. Käytännössä ruuvimeisseli on pinkki ja huonompilaatuinen kuin puolet halvempi ilman tyrkkyväriä.

Ruuvimeisseli onkin minulla ainoa asia, missä on ylipäätään pinkkiä väriä. 

Ja mun koti, vaatekaapit, kenkähyllyt jne. on liiankin täynnä kaikkea, ja tyylini naisellinen. 

Ei ole ollut siis mitään ongelmaa minkään pinkin tyrkyttämisen kanssa. Nolla pinkkiä vaatetta, asustetta tai mitään. Paitsi se yksi ruuvimeisseli, jossa on vähän pinkkiä. 

Vierailija
27/62 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pinkki on ihanaa!

Olin juuri tulossa laittamaan tämän videon tänne, mutta sehän onkin jo täällä!

Vierailija
28/62 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei tykkäisi? Mä ainakin tykkään.

No kiva että sinä tykkäät, mutta suurin osa ei. Lisäksi maailmassa on niin paljon erilaisia värejä, että se pinkin tyrkytys todellakin ärsyttää.

Juurikin suurin osa naisista tykkää. Olet yksi harvoista joka ei tykkää.

Vierailija
29/62 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häh???

Olen kolmikymppinen nainen, eikä rehellisesti KUKAAN ikinä missään ole yrittänyt tyrkyttää minulle pinkkiä. 

Missä oikein elät? Joku ihan outo kupla? Urheiluliikkeissäkään ei hirveästi pinkkiä edes näe, ja lenkkarit pääosin aivan muita värejä. Itselläni on mustat juoksukengät, eikä ollut yhtään mitään vaikeuksia löytää sellaisia - niitähän on joka kaupassa. Toiset lenkkarit on valkoiset, ja talviulkoilukengät tummanharmaat. 

Jos mun nyt pitäisi lähteä etsimään kaikkea mitä mulla jo on, mutta uusina, pinkkeinä versioina, niin veikkaanpa, että olisi päinvastoin vähän haasteellista eikä ollenkaan kuten AP väittää (ja peukuttajat komppaa)..

Ei kukaan ikinä missään? Oletko ihan varma? Minulle jo vuonna 1977 aloitettiin tyrkyttämällä synnärillä pinkki tunnistusranneke ja ekalla neuvolakäynnillä pinkki neuvolakortti

Lastenvaatteiden ja muiden tavaroiden kohdalla tuo oikein korostuu. Etsiskelin vähän aika sitten korttia uuden vauvan johdosta. Yllättäen tarjolla oli vain pinkkiä tyttövauvalle. Poikavauvalle olisi löytynyt monta eri väriä. Korttia, jossa olisi mainittu vain vauva ilman tyttö/poikasanaa, ei löytynyt. Päädyin ostamaan kortin ilman tekstiä, jotta sain kivan värisen.

Vierailija
30/62 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äijämäisten naisten Suomessahan pinkistä tykkääminen on armoton vittuilun aihe. Minä pidän vaaleanpunaisesta ja sitä löytyy kotoa ja vaatteista mutta ostan silti miesten karvanajoteriä. En muutenkaan ymmärrä ihmisiä jotka ahdistuvat mainonnasta ja pitävät sitä jonkinlaisena lakina ja jumalan sanana.

Vierailija
31/62 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sininen ja vihreä ovat miesten värejä. Naisille sopii pinkki.

Vierailija
32/62 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai äijien tuputtamaa. Naisethan ei tunnetusti vaatteita ostele...vai?

Eip silti, muakin mielivaltaisten stereotypioiden pakkosyötöllä lasten aivojen ohjelmointi tympii.

Vierailija
33/62 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä markkinoidaan mikä myy. Joku niitä pinkkejä ruuvimeisseleitä ostaa.

Vierailija
34/62 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän tuo on lapsille kaikki muukin valmiiksi ohjelmoitua - typerän mielivaltaisesti tosin, mutta kaava on tuttu: 

pojille sotaa ja remellystä, tytöille prinsessaa ja muotileikkejä.

Vaikkapa lapsen ensifillari, pojalla joku turboaction fighter, ja tytöllä söötillä pikku shoppailukorilla juuri se pinkki fillari.

Vierailija
35/62 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinkki sika on uljas eläin. Ainakin joulupöydässä.

Vierailija
36/62 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häh???

Ei kukaan ikinä missään? Oletko ihan varma? Minulle jo vuonna 1977 aloitettiin tyrkyttämällä synnärillä pinkki tunnistusranneke ja ekalla neuvolakäynnillä pinkki neuvolakortti

Vauvana varmasti joo, itse en sitä muista eikä asia (pinkki ranneke synnärillä, vaaleanpunaisia vaatteita vauvana/taaperona) haittaa minua ollenkaan. 

Vierailija
37/62 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkujoulukausi, ostan pinkin paljettimekon!

Vierailija
38/62 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei tykkäisi? Mä ainakin tykkään.

No kiva että sinä tykkäät, mutta suurin osa ei. Lisäksi maailmassa on niin paljon erilaisia värejä, että se pinkin tyrkytys todellakin ärsyttää.

Kyllä varmaan aika monet tykkää.

Vierailija
39/62 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä pöljä kommentti, mutta mua häiritsi lidlin halloweenmainoksessa kun oli pikkutyttö pinkissä prinsessapuvussa - ja siinä pelottavalla irvistyksellä ilmensi kai että on pelottava halloween-asu.

Hö?

Vierailija
40/62 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mulla oli semmoinen jopomallinen halpisfillari joka oli pinkki niin toisinaan jopa kyseltiin mistä oon sen saanut eli rosvoksi epäiltiin.

Niin kaavamaista on porukka.

Ja siis mies olen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme