Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä aikuisten kirjasta luitte nuorina jotakin mitä ei olisi pitänyt?

Vierailija
20.11.2025 |

Minä luin Sidney Sheldonia 9-vuotiaana kun mutsi toi kirjojaan kirjastosta. Näissähän oli aina se vakiannos seksiä ja luin miten naisen hampaat upposivat vahingossa penikseen. En tiennyt mikä on penis ja vielä vähemmän mitä hampaat siihen liittyivät. 

Kommentit (113)

Vierailija
101/113 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Luin tätä ketjua ja ihmettelin vähän miten monet on lukeneet kaikenlaista hurjaa ja itselle ei tullut mitään mieleen, mutta tosiaan Valittuja paloja minäkin joskus luin ja siinä kyllä oli välillä pelottavaltakin tuntuneita juttuja. Tosin jälkeenpäin olen miettinyt että oliko nuo sittenkään aina ihan tositarinoita."

80-luvulla oli monesti ajankulukseen vain keksittävä jotain. Kun laiskotti, niin kävin läpi meidän kirjahyllyjä. Niitä oli ainakin kaksi ellei kolmekin. Köyhässä duunariperheessä!

Sieltä valikoin välillä jotain kevyttä kuten Victoria Holtia. Papilloninkin luin ja monesti täällä mainitun Nancyn. Siitä meillä oli se versio, missä on valokuvia. Osaan kuvatekstit ulkoa.

Harlekiinejakin meillä oli ja lehtiä yhtä paljon kuin kirjoja. Reginat ja Alibit sulassa sovussa Akkarien ja Valittujen palojen kanssa.

Vierailija
102/113 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

naisten romaaneista oppi varoon petollisia miehiä ja playreita.aikuisten kirjoilla on etuja teini ikäiselle myös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/113 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaari Utrion kirjoissa oli tosi paljon seksiä ja Agatha Christien dekkaritkin pelottivat. Opin lukemaan 5-vuotiaana ja vedin näitä molempia useamman teoksen ennen kun aloitin koulun. Meni monta yötä valvoessa, kirjat olivat liian jännittäviä 😱

Vierailija
104/113 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut vaan katselin Hieronymus Boschin maalauksia jostain taidekirjasta. Kauhistuttavan kiehtovia ja kiehtovan kauhistuttavia.

Vierailija
105/113 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitut palat: Tiedon rajamailla

Vierailija
106/113 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lukenut vaan katselin Hieronymus Boschin maalauksia jostain taidekirjasta. Kauhistuttavan kiehtovia ja kiehtovan kauhistuttavia.

Meillä oli luontokirjoja. Hui kun pelästyin jotain afrikan heimolaisten kuvia, kun niillä oli venytetyt alahuulet ja kaikkia killuttimia siellä täällä. Kuvat oli tietysti suuria ja lävähti silmille kun sivua käänsi. Kyllä niiden jälkeen oli huojentavaa selailla vaan Hannu Hautalan Kuukkelin maata.

Vierailija
107/113 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huumeasema Zoo, josta olin tehdä kirjaesitelmän kutosella, mutta opettaja tuumas, ettei ole välttämättä sopiva kaikille luokkalaisille.

En ole koskaan lukenut mutta elokuvan olen nähnyt. Siinä se Christiane F jättää poikakaverinsa kun tämä möi persettä jollekin miehelle. En kyllä keksi miksi kun itsekin huoras? Kerrottiinko se syy kirjassa tarkemmin? 

homous?

Vierailija
108/113 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huumeasema Zoo, josta olin tehdä kirjaesitelmän kutosella, mutta opettaja tuumas, ettei ole välttämättä sopiva kaikille luokkalaisille.

En ole koskaan lukenut mutta elokuvan olen nähnyt. Siinä se Christiane F jättää poikakaverinsa kun tämä möi persettä jollekin miehelle. En kyllä keksi miksi kun itsekin huoras? Kerrottiinko se syy kirjassa tarkemmin? 

homous?

Ilman muuta jokainen pohjalla oleva narkkari myy seksiä vain omien mieltymysten mukaan. Taso se olla pitää. 

Vierailija
109/113 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Luin tätä ketjua ja ihmettelin vähän miten monet on lukeneet kaikenlaista hurjaa ja itselle ei tullut mitään mieleen, mutta tosiaan Valittuja paloja minäkin joskus luin ja siinä kyllä oli välillä pelottavaltakin tuntuneita juttuja. Tosin jälkeenpäin olen miettinyt että oliko nuo sittenkään aina ihan tositarinoita."

80-luvulla oli monesti ajankulukseen vain keksittävä jotain. Kun laiskotti, niin kävin läpi meidän kirjahyllyjä. Niitä oli ainakin kaksi ellei kolmekin. Köyhässä duunariperheessä!

Sieltä valikoin välillä jotain kevyttä kuten Victoria Holtia. Papilloninkin luin ja monesti täällä mainitun Nancyn. Siitä meillä oli se versio, missä on valokuvia. Osaan kuvatekstit ulkoa.

Harlekiinejakin meillä oli ja lehtiä yhtä paljon kuin kirjoja. Reginat ja Alibit sulassa sovussa Akkarien ja Valittujen palojen kanssa.

Duunariperheissä nimenomaan ON luettu paljon. Kirjakerhot auttoivat osaltaan asiaa, mutta kirjastot yhtä lailla. Divareita on ollut pitkään, kirjoja on annettu lahjoiksi.  

Lukeminen  on halpa harrastus ja sitä voi tehdä missä vain. 

Vierailija
110/113 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarzan-lehdessä oli yllättävän paljon suoraan kauhuelokuvista lainattuja juttuja. Oli zombieita, muumioita, demoneja... Kustantaja, Urpo Lahtisen Lehtimiehet Oy, mainosti silti lasten lehtenä Maailman vahvimpien nallejen jne. mukana. 

Olen huomannut, ettei siinä kustantamossa ymmärretty lasten sarjakuvia muutenkaan. Oli auttamattoman huonoja suomennoksia laatusarjakuviin, sekä juuri tuollainen epätasainen linja. 

Vierailija
111/113 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli luontokirjoja. Hui kun pelästyin jotain afrikan heimolaisten kuvia, kun niillä oli venytetyt alahuulet ja kaikkia killuttimia siellä täällä. Kuvat oli tietysti suuria ja lävähti silmille kun sivua käänsi. Kyllä niiden jälkeen oli huojentavaa selailla vaan Hannu Hautalan Kuukkelin maata.

Minusta ne oli just parhaita. Näki miten värikäs ja monipuolinen maailma on. 

Vierailija
112/113 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herra Jackin Salainen Huone, viktoriaaninen herra raiskailee naisia äänieristetyssä huoneessa.

Löysin kirjan taloyhtiön lehtiroskiksesta ja kiikutin kotiin,olin kuudennella luokalla.

Joo ei tosiaan ole mikään lasten kirja :D Äiti pakotetaan nuolemaan tytärtään ja kumpikin rai""taan sen jälkeen. Mä luin 17vuotiaana ja meinasi olla siinä iässäkin liikaa.

Viktoriaaninen p*no on pitkälti tuota samaa, tosi toksista. 

113/113 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

William Burroughs: Alaston lounas. Oli kirjastoautossa Edgar Rice Burroughsin kirjojen (Tarzan - sarja, Marsin sankari - sarja) vieressä ja pyin sen siiyä.

Nistin huumehoureinen painajainen hirttäjäisineen oli vähän turhan kovaa kamaa Tarzan - ikäiselle. Äitini kommentoi että et ehkä halua tuota lukea mutta luin kuitenkin. 

En suosittele.

M60