Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onpa ihanaa asua omakotitalossa! =)

Vierailija
18.04.2007 |

Kyllästyttiin kerrostaloelämään totaalisesti ja päätettiin hankkia oma talo, piha ja perunamaa.

Siellä kerrostalossa asuessa ilta yhdeksän jälkeen rupesi alakerrasta kuulumaan, kuinka jollain luudan varrella tms. hakattiin kattoon, kun vähäinenkin ääni meiltä pääsi vahingossa kuulumaan.

Itse tappelivat joka saakelin perjantai- ja lauantai-iltana niin, että meille kuului ihan selvä kinastelun ääni ja kolina, kun tavaroita heiteltiin tai ovia paiskottiin.

Että me ei saatu pientäkään ääntä päästää, mutta heillä oli oikeus vetää joka viikonloppu viinaa ja olla toistensa kurkuissa kiinni. Siellä oppi oikeanlaisen kävelytekniikan, eli ei kantapäillä jysäytellen.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asutaan okt:ssa, mutta ei tää aina niin herkkua ole. Työ ei tekemällä lopu, aina pitäis olla ulkona pihatöissä tai muuta järkevää tekemässä. Kerrostalossa ihan surutta aina vaan laiskottelin:) No, ehkä tää omakotitaloasumisen ihanuus valkenee mulle pikkuhiljaa. Me ollaan asuttu täällä vasta muutama viikko. Saas nähdä, kun kesä tulee - ehkä sitten itsekin ymmärrän tän ihanuuden.. Mä olisin asunut mieluummin kerrostalossa, mutta mies halusi okt:n. Nyt sitten asutaan täällä ja maksellaan kauheeta lainaa. Mies kyllä tykkää, mutta itse haikailen edelleen kerrostaloelämää..

Oot asunut muutaman viikon omakotitalossa ja nyt jo väsynyt siihen, vai?

Aikamoisia tuholaisia olette jos kokoajan pitää jotain paikkaa laittaa. Ei talvisin pihallakaan pahemmin mitään laittamista ole jos ei kolausta oteta mukaan ja sekin on nykyään aika vähäistä kun ei lunta pahemmin talvisin enää ole.

Vierailija
22/47 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

erilaisia unelmia ja joka asuntotyyppi löytää onnellisen asujan.

Äitini on onnellinen korkean kerrostalon ylimmässä kerroksessa ilman että hänellä on tarvetta tutustua kehenkään naapuriin.

Minä olen onnellinen hehtaarin tontilla sijaisevalla omakotitalossa mieheni, lapsilaumani, kissojeni ja koirieni kera. Lähinaapuri kilsan päässä ja sekin anoppi.

Tosin ystävät, tuttavat ja naapurit voivat spontaanisti pölähtää kylään ja ovat tervetulleita. Kaupunki 10kilsan päässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko kutsuneet entisen alakerran toistensakuristajia kertaakaan kyläilemään?

Vierailija
24/47 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähemmän älykkäät jotka eivät koskaan omalla työpanoksella tule saaamaan omakotitaloa. Eivät edes omaa asuntoa kerrostalosta. Elävät ikuisesti torppareina vuokralla.

He eivät tule koskaan saamaan mitään omaa. Vuokra imetään heiltä kuin veret pääskysen otsalta joka kuukausi..

He eivät tule koskaan saamaan edes kolminkertaisella työmäärällä sitä minkä te oman tontin saaneet olette saaneet.

Vierailija
25/47 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä silti, olen asunut elämäni aikana neljässä kerrostalossa, rivarissa sekä kahdessa paritalossa eikä missään ole ollut kelvottomia naapureita, toiset tutumpia kuin toiset ja joistain on tullut jopa ystäviä. Tuuri varmaan ollut kohdillaan, ja joissain tapauksissa on toki ihmisen omastakin asenteesta kiinni...esim. äitini on aina riitaantunut naapuriensa kanssa ja onkin muuttanut koko aikuisikänsä ajan keskimäärin kolmen vuoden välein, hänellä lienee peiliinkatsomisen paikka, mutta kun ei niin ei.

Minä olen muuttanut aina perheen kasvettua ja olen asunut kolmessa kaupungissa vähän eri puolen Suomeakin ja nykyinen kotini: omakotitalo, maalla Uusimaalla on toivottavasti se pitkäaikaisin...

Vierailija
26/47 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi henk.koht. helvettini.

Mä haluan asua kerrostalossa palvelujen ja liikenneyhteyksien ympäröimänä.

Vierailija
27/47 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittää kaikki erityisoppilaat, vammaiset, sairaat,

vähemmän älykkäät jotka eivät koskaan omalla työpanoksella tule saaamaan omakotitaloa

Vierailija
28/47 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi henk.koht. helvettini.

Mä haluan asua kerrostalossa palvelujen ja liikenneyhteyksien ympäröimänä.

kaupunkiin, vaikka kuinka olisi hyvät liikenneyhteydet. Tällä hetkellä loistavalla paikalla okt-talo uima-altaineen ja rauhallisella ympäristöllä ja palvelut myös sopivan matkan päässä.

Vierailija
29/47 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokoajan jotakin hommaa ole. minä kyllä ihan osaan laiskotellakin.

mä en kyllä osaisi ollakkaan jos eui olis mitään tekemistä.

Me asumme uudellamaalla 1300m2 tontti. tämä alue on suht rauhallinen. yksi rajanaapuri on ja yksi on vastapäätä mutta siinä tie välissä.

Meidän tonttia ympäröi aita ja pihän puolella pensaita ja terijoensalavia jotka kesällä peittää täydellisesti pihan.

en kyllä ihan korvessakaan haluaisi yksinään asua.

Vierailija
30/47 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

palvelujen ja liikenneyhteyksien ympäröimänä. Meiltä on kävelymatka stockalle ja pikkuputiikkeihin. Tampereella...

Vierailija
31/47 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäpä asun omakotitalossa keskellä kaupunkia palvelujen ja liikenneyhteyksien ympäröimänä. Meiltä on kävelymatka stockalle ja pikkuputiikkeihin. Tampereella...

Vierailija
32/47 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vähävaraisetkin saisivat asunnon omaksi maksettuaan vuokraa siitä tietyn summan.

Heistä lypsetään vain rahaa. Minua säälittää myös ihmiset jotka kovaa työtä painavat eivätkä koskaan tule palkoillaan saamaan omaa tonttia sillä sehän on Suomalainen unelma.

Vierailija
33/47 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

rakastan myös omakotiasumista! Olen koko lapsuuteni ja nuoruusvuoteni asunut kerros- ja rivitaloissa, nyt 8,5v omakotitalossa enkä mistään hinnasta palaisi kerrostaloon! Me asutaan ison kaupungin vanhassa okt-lähiössä (keskustaan 2km), tontit on isoja ja suojaisia, kesällä pihalla voi olla vaikka nakuna eikä kukaan näe. Kaikki palvelut ihan vieressä ja kivat naapurit.

Vierailija
34/47 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan mielestä kantapäillä metelöinti normaalia? Omg.

Vierailija
35/47 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttaisin milloin tahansa kerrostaloon. Inhoan pihaa, kukkien hoitoa (ihanaa että tuli talvi!), pihan siivousta, lumitöitä. Inhoan sitä ettei ole naapureita kenen kanssa jutella pihalla. Olen viimeksi ollut meidän pihalla ehkä heinäkuussa.

Vierailija
36/47 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttaisin milloin tahansa kerrostaloon. Inhoan pihaa, kukkien hoitoa (ihanaa että tuli talvi!), pihan siivousta, lumitöitä. Inhoan sitä ettei ole naapureita kenen kanssa jutella pihalla. Olen viimeksi ollut meidän pihalla ehkä heinäkuussa.

Itse asun okt-talossa ja naapureita, mukavia sellaisia, on useampiakin. Istutaan iltaa takapihalla, tehdään yhdessä pihahommia jne.

Vierailija
37/47 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki voin katsella omalta pihaltani miten naapurin möyhää omaa kukkapenkkiään. T: se edellinen

Vierailija
38/47 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakotitalo hyvällä tontilla, hyvällä alueella hyvien yhteyksien päässä olisi unelma, mutta pk-seudulla sellaista ei saa alle 600 000 euron. Toisaalta taas kerrostalo Helsingin keskustan palvelujen ja rientojen tuntumassa ei ole hassumpi sekään, jos talo on hyvin äänieristetty ja on kiva parveke.

Vierailija
39/47 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten meillä tällä hetkellä tarvitsee. Asutaan rivitalossa ja muutetaan heti kun löytyy talo. Inhoan pihanlaittoa ym. hommia, mutta haluan eroon siitä, että joudun joka päivä kuuntelemaan naapurien huutoa. Meillä oli ennen kivat ja rauhalliset naapurit, mutta nyt ovat vaihtuneet ja inhoan näitä nykyisiä mölyapinoita. Se hyvä puoli noissa tosin on, että saa itsekin meluta mielin määrin vastapalvelukseksi.

Omaa rauhaa on myös se, että saa tehdä itse kaikki päätökset eikä tarvitse kiistellä yhtiökokouksissa milloin mistäkin tyhjänpäiväisestä.

En siis ymmärrä missä on se " oma rauha" .

Vierailija
40/47 |
10.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kansalainen ei saa automaattisesti palaa maata itselleen?

Miksi kansalaisista lypsetään rahaa asumisesta?

Eikö duunari todellakaan ole ansainnut omaa asuntoa työskennellessään vuosikymmeniä?

Nauttikaa omasta tontista. Monilla ei tule olemaan siihen koskaan varaa vaikka tekisivät ylitöitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi