Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mielihaluja sinulla oli raskaana ollessasi?

Vierailija
29.08.2011 |

Näitä on kiva lukea, vaikka ei olisikaan eriskummallisempiakaan mielihaluja, joten päätimpä aloittaa yhden uuden ketjun lisää samasta vanhasta aiheesta:D

itselläni oli suurinpiirtein pakkomielle näihin viimeisien kuukausien ajan;

- bensan haju (voi että oli pakko jäädä seisomaan vaikka keskelle autotietä jos haistoin sen!)

- tupakka (tää oli todella paha! en saanut mielihyvää vain röökin hajusta vaan siitä kun hengitin sitä ulos nenänkautta)

- kengän pohjat. saatoin haistella ja pureskella kenkieni pohjia (kävinkin ostamassa halpiskenkiä kaupasta joille pystyin tehdä niin vaikka hygieenistä ollut siltikää). yritin aina lopettaa mutta en pystynyt. aamulla jos heräsin kauheaan nälkään niin ei tehnyt mitään muuta mieli kuin kengänpohjaa... sitä sitten pureskelin (ilman siis nielemistä).

oi kun muistelee tätä, loppuraskaudessa varsinkin aloin laihtumaan kun ruokaa ei tehnyt mieli, vain näitä kummallisuuksia. söinkin siis minimaalisen vähän ruokaa kun kengän pohjat täyttivät mun mielihaluni..

no mutta, teidän mielihaluja?

Kommentit (161)

Vierailija
81/161 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sauna. Saunaan pakko päästä joka ikinen päivä 😂

Vierailija
82/161 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon haittoja salmiakista ja lisää.

"Kokoluokassaan vaikutukset vertautuivat sikiön kognitiivisen kehityksen kannalta jopa raskaudenaikaisen alkoholinkäytön haittoihin."

Edellisen viestin linkistä.

Ehkä ei kannattaisi kaikessa mennä omat himot edellä. Maalaisjärjen käyttöön kuuluu myös selvittää kieltojen syy ja punnita valintojaan sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/161 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinkokeiden perusteella saadun näytön pohjalta on ollut jo pitkään tiedossa, että lakritsin sisältämä glykyrritsiini vaikuttaa istukan toimintaan.

Vaikutus kulkeutuu sikiöön stressihormoni kortisolin kautta. Normaalisti äidin stressihormonitaso ei siirry sellaisenaan sikiöön, sillä entsyymi 11β-HSD2 estää kortisolin kulkeutumista istukan läpi sikiöön. Glykyrritsiini puolestaan estää tämän entsyymin toimintaa. Näin ollen paljon lakritia syöneiden äitien stressihormonit virtaavat suuremmissa määrin sikiöön.

Toisten odottajien istukat suodattavat lähtökohtaisesti enemmän kortisolia. Jos lähtökohta suodattamiseen on heikompi ja odottaja vielä nauttii runsaasti lakritsia ja salmiakkia, vaikutus on luonnollisesti suurempi.

Vierailija
84/161 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin seksiä ja isomman auton. Nuo ruokamieliteot ovat myytti, jolla moni selittää 30 kg:n lihomisensa.

Vierailija
85/161 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut raskaana 80-, 90- ja 2000- luvuilla ja joka kerta ohjeet on olleet erilaiset, ei ainoastaan ruoan, vaan myös imetyksen, liikunnan ja seurannan ja KAIKEN suhteen.

Ihan omia aivojani minäkin käytin ja kolme tervettä lasta on, ei edes allergiaa yhdelläkään. Syökää mitä mieli tekee, kohtuudella.

Paitsi laastia ja maalia ja mitä täällä on mainittu 😆

Vierailija
86/161 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun teki mieli paistettua sipulia voikastikkeen ja pastan kera. Söin sitä ihan tolkuttomia määriä.

Maksalaatikko jo kylmäsavulohi olivat myös, mutta niitä aloin syödä vasta raskauden jälkeen.

Vierailija
87/161 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisessa raskaudessa taas mässytin hulluna salmiakkia mutta kyse oli raskauspahoinvoinnin helpottamisesta, en edes pitänyt salmiakista mutta kun joku vinkkasi salmiakkiaakkosista niin piti sitten kokeilla ! 

Menikö kaikki toisessa raskaudessasi hyvin? Nythän salmiakkia ja lakuja ei saisi syödä ollenkaan, joidenkin tutkimusten mukaan on jopa haitallisempaa sikiölle kuin alkoholi. Itse en uskalla syödä käytännössä ollenkaan mustia karkkeja, sen verran paljon neuvolassa asiasta varoiteltu.

Minun oli ainakin aivan pakko imestellå salmiakkia jotta pystyin matkustamaan bussilla töihin. Muutenkin se oli lähes ainut asia mitä pystyin jossakin kohtaa syömään.

Lapsi oli terhakka täysiaikainen ja terve. Nyt 28v yliopistot käynyt ja työelämässä. Koko ikänsä ollut terve.

Vierailija
88/161 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksamakkara ja kylmäsavulohi, joita ei tietenkään saanut syödä.

Appelsiinit ja pulla, niitä sitten vetelin edellistenkin edestä!

No mutta eihän pullaakaan saisi syödä.

Vierailija
89/161 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieläkö joku ihmettelee miksi jotkut miehet kypsyy parisuhteeseen jo raskausaikana.

Yllätät raskaana olevan vaimosi (joka on aina juonut pari pannulista vahvaa kahvia päivässä) tuomalla aamukahvit sänkyyn, niin sinut haukutaan siinä oksentamisen välissä alimpaan helvettiin koska pilasit toisen aamun.

Yrität sitten alkuillasta hyvitellä tekemällä hänen suosikkipitsaansa, niin taas rynnätään oksentamaan. Sen jälkeen valitetaan miten koko talo haisee hirveälle ja lohduttaudutaan eteisessä kengänpohjia haistellen.

Kun illalla yrität keskustella aiheesta, sinulle kerrotaan miten kaikki on nyt vaan toisin. Entiset asiat ei maistu, mukaan lukien seksi. Ei voisi vähempää kiinnostaa. Parin kuukauden päästä kuulet avautumista siitä, ettet enää muista hänen lempiasioitaan ja tietysti siitä, että tässä talossa saa enää koskaan seksiä. Eikö vätys osaa edes naista enää tyydyttää?

Aivan sama mitä teet, niin persiilleen menee ja sinun on syy. Jos oletat joidenkin asioiden jatkuvan kuten ennenkin, et yhtään huomioi, että nainen on raskaana. Jos erehdyt olettamaan, että jotkut asiat muuttuvat, olet tyypillinen mies, joka keskittyy vain itseensä eikä muista toisen mielipiteitä. 

Tein kerran miehen lempiruokaa. Mies söi hyvällä ruokahalulla, mutta illalla hänellä alkoi vatsatauti, joten mies oksensi syömänsä ruuan ja oksenteli aamuun asti. Päätin ilahduttaa miestä samalla ruualla viikkoa myöhemmin ja luuletko, että miehelle maistui? Meni varmaan 10 vuotta ennen kuin hän suostui syömään samaa ruokaa. Sinun nyt ei hirveästi kannata huudella asiasta.

Ekassa raskaudessa 90-luvun alussa olin ihan hulluna maksamakkaraan, sitä meni pötkö päivässä. Sitten yksi ilta uutisissa sanottiin, että maksaruuat aiheuttavat sikiövaurioita. Maksamakkaran syönti loppui siihen ja koko loppuraskauden olin kauhuissani, mitä vahinkoa olen lapselle tehnyt. Lapsi oli kunnossa, mutta maksamakkara ei maistu vieläkään.

Vierailija
90/161 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäläiset valkosipulisuolakurkut. Raskauteni tosin meni kesken enkä kauaa saanut näistä mieliteoistani nauttia. En ole ainakaan vielä tullut uudestaan raskaaksi :(

Vierailija
91/161 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden raskauden aikana (mulla on monta lasta) olisin voinut elää syömällä pelkästään ruisleipää, jonka päällä on PAKSU KERROS suolakurkkuviipaleita ja paprikaviipaleita, ja juomalla piimää. Muissa raskauksissa noita ei tehnyt mieli ollenkaan.

Ihan hyvä poika siitä suolakurkuista ja paprikasta rakennetustakin tuli!

Vierailija
92/161 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parsa.vedin raakaa parsaa nipputolkulla päivässä.Rouskutin ja rouskutin.Siitä johtuen veriarvoni oli todella hyvät:)

Vierailija
93/161 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut raskaana 80-, 90- ja 2000- luvuilla ja joka kerta ohjeet on olleet erilaiset, ei ainoastaan ruoan, vaan myös imetyksen, liikunnan ja seurannan ja KAIKEN suhteen.

Ihan omia aivojani minäkin käytin ja kolme tervettä lasta on, ei edes allergiaa yhdelläkään. Syökää mitä mieli tekee, kohtuudella.

Paitsi laastia ja maalia ja mitä täällä on mainittu 😆

Niin tieteet, edes terveys- ja lääketiede, eivät ole stabiileja, vaan kehittyvät jatkuvasti ja tarkentuneiden tutkimustulosten myötä muuttuvat. Ideana on kuitenkin tarjota aina sen hetken tietämyksellä paras ohjeistus.

Muuttuneiden suositusten mukaan keskenmenojen määrä on laskenut uudistusten myötä. Kyllähän silloinkin, kun talidomidia määrättiin raskauspahoinvointiin, jotkut sitä käyttäneet äidit saivat terveitäkin lapsia. En kuitenkaan silti menisi sitä raskaana ollessani käyttämään. Nykyisestä paremmasta tietämyksestä johtuen.

Itse en raskaana ollessani ottanut turhia riskejä mielihalujeni takia. Kuitenkin mukava raskaus, terve lapsi ja paino sama kuin ennen raskautta.

Vierailija
94/161 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin jatkuvasti syödä munaa,en tiedä miksi.

Vierailija
95/161 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli erilaiset mielihalut kahdessa raskaudessani.

Ekassa teki mieli kaikkea terveellistä, kaalikeitto oli parasta. Kirpeät satsumat.

Tokassa raskaudessa himoitsin kaikkea suolaista, ranskalaisia, metwurstia (tämä todella outo, koska en tavallisesti syö tai tykkää)

Mulla oli molemmissa raskauksissa pahoinvointia ja kun se loppui, niin maistui lähes kaikki ja nämä mielihalut loppuivat. Toka raskauden lopussa söin kyllä paljon banaaneja ja salmiakkia ja lakuja himoitsin eniten siksi koska olivat kiellettyjä.

Vierailija
96/161 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoista odottaessani himoitsin suolaa (ei suolaista ruokaa).

Otin merisuola-kiteitä tai herbamarea ja nuoleskelin niitä. Tein tätä myös vieraissa jos näin esim. sormisuola astian. 

Vierailija
97/161 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa raskaudessa omenat, niitä meni kymmenisen kappaletta päivässä.

Toisessa raskaudessa bensan haju, oisin voinu istua päivät pitkät huoltoasemalla haistelemassa bensa pumppuja.

Vierailija
98/161 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka raskaus, granny smith omenat ja porkkanat. Molempia meni älyttömät määrät. Kivennäisvettä myös oli juotava koko ajan. Kivennäisvesi jäi kyllä käyttöön raskauden jälkeenkin.

Toka raskaus. Alussa hesen juustohamparit. Keskiraskaudessa kaikki raikas, erityisesti salaatit. Juustohampparit taas alkoi yököttää. Lopussa taas teki mieli makeaa.

Vierailija
99/161 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vau! Ap kirjoitti ainakin koko ensimmäisen sivun raskaudenaikaisia mielihalujaan ihan itse.

Rispektiä näille sitkeille, jotka viitsivät käydä keskustelua itsekseen.

Vierailija
100/161 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisessä raskaudessa mieliteot: sitrushedelmät, mansikat, mehujää, porkkanat, marjat, hedelmät, sushi (koska kielletty?), suklaa, mansikkarahka, kermavaahto.

Ällöttävät: lohi, liha, peruna, salaatti, lämmin ruoka yleensäkin.

Nyt toisessa raskaudessa himot: sitrushedelmät (greippi, mandariini, appelsiini, erityisesti verigreippi), mansikka, mehujää, appelsiinijogurtti, porkkanaraaste, makeat herkut, hedelmäkarkit, mehu, kaurapuuro, marjakiisseli, vihreä tee/rooibos, vaalea voileipä jossa päällä paprikaa, juustoa, kinkkua ja salaattia, pizza. Myös salmiakista haaveilen, en ole syönyt.

Ällöttävät: kahvi, liha, kana, monet vihannekset (alkuraskaudessa).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän