Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mielihaluja sinulla oli raskaana ollessasi?

Vierailija
29.08.2011 |

Näitä on kiva lukea, vaikka ei olisikaan eriskummallisempiakaan mielihaluja, joten päätimpä aloittaa yhden uuden ketjun lisää samasta vanhasta aiheesta:D

itselläni oli suurinpiirtein pakkomielle näihin viimeisien kuukausien ajan;

- bensan haju (voi että oli pakko jäädä seisomaan vaikka keskelle autotietä jos haistoin sen!)

- tupakka (tää oli todella paha! en saanut mielihyvää vain röökin hajusta vaan siitä kun hengitin sitä ulos nenänkautta)

- kengän pohjat. saatoin haistella ja pureskella kenkieni pohjia (kävinkin ostamassa halpiskenkiä kaupasta joille pystyin tehdä niin vaikka hygieenistä ollut siltikää). yritin aina lopettaa mutta en pystynyt. aamulla jos heräsin kauheaan nälkään niin ei tehnyt mitään muuta mieli kuin kengänpohjaa... sitä sitten pureskelin (ilman siis nielemistä).

oi kun muistelee tätä, loppuraskaudessa varsinkin aloin laihtumaan kun ruokaa ei tehnyt mieli, vain näitä kummallisuuksia. söinkin siis minimaalisen vähän ruokaa kun kengän pohjat täyttivät mun mielihaluni..

no mutta, teidän mielihaluja?

Kommentit (161)

Vierailija
61/161 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teki mieli aromipesää

Vierailija
62/161 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäläiset valkosipulikurkut, hillosipulit ja raa'at sitruunat.

En tiedä miksi. Varsinkin ne kurkut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/161 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirkan ampparit! niitä meni paketti päivässä, sekä pistaasipähkinät, vähintään yksi pussi piti olla päivässä. Mikään muu ei sitten oikein maistunut, 8kuulle asti oksensin joka Jumalan päivä heti aamusta, noi pysy sisällä.

Perse pystyssä kaivelin pakastealtaita.."ei täällä oo ku murkkuja jumalauta!!"

Vierailija
64/161 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liitua ja laastia himoitsin koko raskausajan. Vanhempien luona oli leivinuuni,mistä olisi mieli tehnyt käydä rapsuttelemassa laastia parempiin suihin. En tuota mielitekoa koskaan (onneksi) toteuttanut ja himo niihin jäi synnytyslaitokselle.

Vierailija
65/161 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, jotka himoitsitte sitrushedelmiä: onko lapsenne matemaattinen?

Ja te, jotka himoitsitte esim. mansikan makua: onko lapsenne taitellinen?

Entä, te, joilla oli todella erikoisia himoja: onko lapsellanne jokin diagnoosi?

Vierailija
66/161 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä aihe sinänsä, mutta mikä ihme trolli ap on? Tunkee joka väliin sitä toistoaan bensan imppaamisesta, ja hammstahnasta? Joillakin on pica, mutta se on tietääkseni hyvin harvinainen. 

Vierailija
67/161 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaa, varsinkn se paksu, supermakea oreo-suklaalevy, vaalea leipä paahdettuna juustolla+ketsuppia, sekä kylmä maito+ tuore pulla.

Vierailija
68/161 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa raskaudessa kaikki suolainen, kuten suolakurkut, pizza, feta, kananmunat suolalla jne. Tyttö tuli. Myös seksiä halusin päivittäin.

Nyt tokassa raskaudessa vaihdellen tehnyt mieli mm. leikkeleitä, mandariineja ja muita raikkaita hedelmiä, sämpylöitä, kesärullia, maitoa ja jogurttia.

Vierailija
69/161 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla raskaushimot vaihteli jatkuvasti. Suolakurkkuja, punajuuria, grillimakkaraa, hapankorppuja, janssoninkiusausta, makaronilaatikkoa, pizzaa, thaimaalaista, perunaa ja lihapullia, puolukkaa.... Käytännössä himoitsin ja söin jotakin tiettyä ruokaa tai ruoka-ainetta noin viikon verran putkeen jonka jälkeen tuli totaalistoppi, ei vaan enää pystynyt. Muutenkaan en himoinnut mitään makeaa vaan aina suolaista, perusruokaa.

Jatkuvaa pahoinvointia, erityisesti iltapahoinvointia, kesti vähintään sen 16 viikkoa. Silti en kertaakaan oksentanut, vaikka usein pönttöä halailin ja vatsassa oli jatkuva mahatautiolo, sellainen merisairas kesto-krapula. Mahassa porisi ja lotisi, mutta oksua ei vaan tullut. Onneksi ruoka kuitenkin maistui, pahasta olosta huolimatta.

Vierailija
70/161 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisessä raskaudessa himoitsin lehtipihvejä, mies epäili että minulla on raudanpuute.

Toisessa raskaudessa taas mässytin hulluna salmiakkia mutta kyse oli raskauspahoinvoinnin helpottamisesta, en edes pitänyt salmiakista mutta kun joku vinkkasi salmiakkiaakkosista niin piti sitten kokeilla ! 

Vierailija
71/161 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen raskaana tällä hetkellä aika alussa viikko 8 menossa, välillä nälissään tekee mieli jotai ja seuraavassa hetkessä ei teekkään enää mieli. Rasvan haju ällöttää esim pizza ja roskaruoka. Jogurtteja ja rahkoja pystyn syödä samoin hedelmiä. Perus kotiruoka menettelee hieman tulee ällötysolo heti syömisen jälkeen mutta menee puolessa tunnissa ohi ja pakkohan se on jotain syödä. Liha on kyllä ällöttänyt koko ajan varsinkin leikkeleet ja makkarat yms kylmät, ruoan seassa esimerkiksi kana ja jauheliha menee ihan hyvin. Viinirypäleet tällä hetkellä herkku ja solero jäätelö muita jätskejä en ole kokeillut koska ajatuskin ällöttää mutta mehujäät voisi mennä myös. Aamuisin ei tee mieli kuin puuroa tai muroja tai muuta täysjyväjuttuja tai sitä jogurttia. Kahvia join ennen 2 kuppia/pv mutta en voi nyt sietää joten juon teetä. Suklaata olen aina rakastanut ja sitä on mennyt PALJON ja samoin karkkeja mutta kumpaakaan en nyt pysty paljoa syödä tai rupeaa ällöttämään. Toivon että pahoinvointi menee muutamissa viikoissa ohi ettei kestä koko aikaa, on ollut jo hieman kestämistä jo nyt ja olisi kiva saada syötyä kunnolla. =(

Vierailija
72/161 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kookos. Olen aina tykännyt kookoksesta, mutta raskauden aikana pelkkä sen syöminen ei enää riittänyt, siihen tuli kauhea himo. Ajattelin koko ajan kookoksen hajua ja etsin kuumeisesti joka paikasta jotain oikein esanssisen tujua käsirasvaa, mutta kaikki löytämäni tuotteet oli ihan väärän hajuisia. Siis kaupoissa kokeilin kaiken maailman kookos-vaniljat ja kookos-ananasjutut läpi mutta sitä "oikeaa" ei löytynyt. Huom,en siis syönyt sitä käsirasvaa, vaikka lapsena joskus vetelin Lemon juice&glyceriniä tuubista suoraan...

Vierailija
73/161 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ekassa raskaudessa himoitsin jatkuvasti tuoretta ananasta ja vesimeloonia.

Nyt tässä toisessa on saatava koko ajan paprikaa :D ja molemmissa raskauksissa oli/on ollut jäätävä maksalaatikon ja lakritsin himo. En malta odottaa, että saan syödä kerralla kokonaisen maksalaatikon ja jälkkäriksi pussillinen lakritsaa aaah. Onneksi ollaan ihan loppusuoralla ja vauvelin pitäisi syntyä hetkenä minä hyvänsä :)

Okei? Kyllä minä söin sekä maksalaatikkoa että lakritsia ollessani raskaana. Noi "ei saa syödä"-listat tosin muuttuu joka viides minuutti. En edes jaksanut lukea sitä listaa. Maalaisjärki auttaa.

Maalaisjärki auttaakin sitten järjestämään vammaisrn lapsen hoidon kun on saanut maksalaatikosta epämuodostumia ja sitten adhd lakritsista. Onnea vaan tulevaan!

Kiitos. Toinen lapsistani on nyt 9, toinen 7-vuotias. Täysin terveitä kumpikin. Jutuistasi päätellen olet itse monivammainen, joka ei osaa käyttää päätään vaan uskoo vain ja ainoastaan neuvolan "kaikkitietäviä" tätejä. Epämuodostumia maksalaatikosta, kuolen nauruun :DD Mitä seuraavaksi, diabetes tomaatista?

Maksalaatikossa on a-vitamiinia joka suurina mäörinä aiheuttaa epämuodostumia. Maksassa on myös kertyneenä raskasmetalleja. Possuille syötettiin 90-luvulla rehua jossa oli liikaa a-vitamiinia ja näin myös maksalaatikko oli epäterveellisellä tasolla a-vitamiinin kanssa pidemmän päälle syötynä. Tästä lähtien maksalaatikko tuli kieltolistalle.

Sinä se vammainen taidat olla, kun toisia haukut, annaskuin arvaan et rokota lapsiaskaan? Koska maalaisjärki. Etkä lue mitään lääkkeiden käyttöohjeitakaan, koska”kyllä minä tiedän maalaisjärjellä”

Senkun syötte mitä haluutte, mutta turha tulla itkee kun pirkka-pirkko ei pärjää koulussa ja on vähän tyhmä.

Siis hetkinen. Joku tuntematon sankaritar haukkuu mun lapsiani vammaisiksi, ja kun vastaan samalla mitalla, minä olen se haukkuja? Okei. Toisekseen, tottakai rokotutin lapseni, juurikin siksi, koska maalaisjärkeni sanoo sen olevan parasta. Kolmanneksi, mistä tahansa ruoasta voi sairastua jos sitä vetelee liikaa, kuten itse sanoit "pidemmän päälle syötynä". Joku 3-4 maksalaatikkoannosta raskausaikana ei tee kenellekään mitään vahinkoa tai muutoin suunnilleen kaikki 80-90- luvulla syntyneet lapset olisivat monivammaisia.

Saa niitä neuvolan määräyksiä noudattaa orjallisesti jos tahtoo, siitä vaan. Itse en suostunut raskaana ollessani ottamaan sitä puoliväkisin tyrkytettyä sikainfluenssarokotetta, vaikka neuvolantäti siitä vänkäsi. Sanoin, ettei rokotetta ole tutkittu tarpeeksi, en ota riskiä. Hm. Kuinkas siinä sitten kävikään...

Suomi on niin hysteerinen maa, että jos kaksi ihmistä sairastuu kerran syötyään huonoksi mennyttä mansikkajogurttia kohta sekin on raskaana olevien kieltolistalla.

Vierailija
74/161 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te, jotka himoitsitte sitrushedelmiä: onko lapsenne matemaattinen?

Ja te, jotka himoitsitte esim. mansikan makua: onko lapsenne taitellinen?

Entä, te, joilla oli todella erikoisia himoja: onko lapsellanne jokin diagnoosi?

No ei ole mitään näistä, ihan huuhaata taas.

Vierailija
75/161 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisessa raskaudessa taas mässytin hulluna salmiakkia mutta kyse oli raskauspahoinvoinnin helpottamisesta, en edes pitänyt salmiakista mutta kun joku vinkkasi salmiakkiaakkosista niin piti sitten kokeilla ! 

Menikö kaikki toisessa raskaudessasi hyvin? Nythän salmiakkia ja lakuja ei saisi syödä ollenkaan, joidenkin tutkimusten mukaan on jopa haitallisempaa sikiölle kuin alkoholi. Itse en uskalla syödä käytännössä ollenkaan mustia karkkeja, sen verran paljon neuvolassa asiasta varoiteltu.

Vierailija
76/161 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielihaluja tulee ja menee. Yhdessä hetkessä tekee mieli rasvaista, juustoista pizzaa. Tai vaikkapa kasvissushia. Ja vartin päästä pelkkä ajatuskin noista saa vatsahapot nousemaan suuhun.

Jogurtin kanssa on sama juttu: ajatuksissani himoitsen jogurttia mutta sitten kun aion ottaa sitä, se hapanmaito saa jo ajatuksena oksennusreaktion aikaan.

Tuorepuristetut mehut ja aamuisin keitetty pähkinäinen luomupuuro (luumuilla) onneksi uppoaa. Hedelmiä ja kasviksia pakotan itseni syömään vaikkei mieli tekisikään. Alkuraskaudessa rouskutin hapankorppuja, nyt ei edes ne uppoa. Kaikki juustot ja leikkeleet on inhokkien listalla.

Eilen söin piiitkästä aikaa tuoreita karjalanpiirakoita iltapalaksi pelkällä levitteellä, yllätyin miten hyvin sain ne alas. Tänään varmaan sama iltapala.

Vierailija
77/161 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö joku ihmettelee miksi jotkut miehet kypsyy parisuhteeseen jo raskausaikana.

Yllätät raskaana olevan vaimosi (joka on aina juonut pari pannulista vahvaa kahvia päivässä) tuomalla aamukahvit sänkyyn, niin sinut haukutaan siinä oksentamisen välissä alimpaan helvettiin koska pilasit toisen aamun.

Yrität sitten alkuillasta hyvitellä tekemällä hänen suosikkipitsaansa, niin taas rynnätään oksentamaan. Sen jälkeen valitetaan miten koko talo haisee hirveälle ja lohduttaudutaan eteisessä kengänpohjia haistellen.

Kun illalla yrität keskustella aiheesta, sinulle kerrotaan miten kaikki on nyt vaan toisin. Entiset asiat ei maistu, mukaan lukien seksi. Ei voisi vähempää kiinnostaa. Parin kuukauden päästä kuulet avautumista siitä, ettet enää muista hänen lempiasioitaan ja tietysti siitä, että tässä talossa saa enää koskaan seksiä. Eikö vätys osaa edes naista enää tyydyttää?

Aivan sama mitä teet, niin persiilleen menee ja sinun on syy. Jos oletat joidenkin asioiden jatkuvan kuten ennenkin, et yhtään huomioi, että nainen on raskaana. Jos erehdyt olettamaan, että jotkut asiat muuttuvat, olet tyypillinen mies, joka keskittyy vain itseensä eikä muista toisen mielipiteitä. 

Vierailija
78/161 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksamakkara ja kylmäsavulohi, joita ei tietenkään saanut syödä.

Appelsiinit ja pulla, niitä sitten vetelin edellistenkin edestä!

Vierailija
79/161 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan pahoinvointi hellitti niin vetelin niitä megaisoja jonagold omenoita varmaan 2kg päivässä, kylmiä banaaneja ja klinka jogurttia. Kummallista kyllä, en edes tykkää banaaneista saati kalinka jogurtista. Mandariineja meni myös suht kiitettävästi.

Vierailija
80/161 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salmiakki- ja lakritsikarkit sisältävät glykyrritsiiniä, jonka syöminen aiheuttaa sen, että äidin veressä olevat stressihormonit pääsevät kulkeutumaan sikiöön, jolloin sikiö raukka kokee stressiä jo kohdussa, jonka pitäisi olla turvallinen stressivapaa paikka. Normaalisti istukka suodattaa kortisolin, eikä se pääse sikiöön. Lapsilla, joiden äidit ovat syöneet runsaasti salmiakkia/lakritsia raskaana ollessaan esiintyy todennäköisemmin esim ADHD:tai ja alempaa älykkyyttä.

Tässä tutkimus:

https://www.duodecimlehti.fi/lehti/2017/4/duo13566

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan