Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mielihaluja sinulla oli raskaana ollessasi?

Vierailija
29.08.2011 |

Näitä on kiva lukea, vaikka ei olisikaan eriskummallisempiakaan mielihaluja, joten päätimpä aloittaa yhden uuden ketjun lisää samasta vanhasta aiheesta:D

itselläni oli suurinpiirtein pakkomielle näihin viimeisien kuukausien ajan;

- bensan haju (voi että oli pakko jäädä seisomaan vaikka keskelle autotietä jos haistoin sen!)

- tupakka (tää oli todella paha! en saanut mielihyvää vain röökin hajusta vaan siitä kun hengitin sitä ulos nenänkautta)

- kengän pohjat. saatoin haistella ja pureskella kenkieni pohjia (kävinkin ostamassa halpiskenkiä kaupasta joille pystyin tehdä niin vaikka hygieenistä ollut siltikää). yritin aina lopettaa mutta en pystynyt. aamulla jos heräsin kauheaan nälkään niin ei tehnyt mitään muuta mieli kuin kengänpohjaa... sitä sitten pureskelin (ilman siis nielemistä).

oi kun muistelee tätä, loppuraskaudessa varsinkin aloin laihtumaan kun ruokaa ei tehnyt mieli, vain näitä kummallisuuksia. söinkin siis minimaalisen vähän ruokaa kun kengän pohjat täyttivät mun mielihaluni..

no mutta, teidän mielihaluja?

Kommentit (161)

Vierailija
41/161 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinaattikeitto keitettyjen kananmunien kanssa, keitetty parsakaali, vesimeloni ja fazerin sininen suklaa..

Vierailija
42/161 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ekassa raskaudessa himoitsin jatkuvasti tuoretta ananasta ja vesimeloonia.

Nyt tässä toisessa on saatava koko ajan paprikaa :D ja molemmissa raskauksissa oli/on ollut jäätävä maksalaatikon ja lakritsin himo. En malta odottaa, että saan syödä kerralla kokonaisen maksalaatikon ja jälkkäriksi pussillinen lakritsaa aaah. Onneksi ollaan ihan loppusuoralla ja vauvelin pitäisi syntyä hetkenä minä hyvänsä :)

Okei? Kyllä minä söin sekä maksalaatikkoa että lakritsia ollessani raskaana. Noi "ei saa syödä"-listat tosin muuttuu joka viides minuutti. En edes jaksanut lukea sitä listaa. Maalaisjärki auttaa.

Maalaisjärki auttaakin sitten järjestämään vammaisrn lapsen hoidon kun on saanut maksalaatikosta epämuodostumia ja sitten adhd lakritsista. Onnea vaan tulevaan!

Kiitos. Toinen lapsistani on nyt 9, toinen 7-vuotias. Täysin terveitä kumpikin. Jutuistasi päätellen olet itse monivammainen, joka ei osaa käyttää päätään vaan uskoo vain ja ainoastaan neuvolan "kaikkitietäviä" tätejä. Epämuodostumia maksalaatikosta, kuolen nauruun :DD Mitä seuraavaksi, diabetes tomaatista?

Maksalaatikossa on a-vitamiinia joka suurina mäörinä aiheuttaa epämuodostumia. Maksassa on myös kertyneenä raskasmetalleja. Possuille syötettiin 90-luvulla rehua jossa oli liikaa a-vitamiinia ja näin myös maksalaatikko oli epäterveellisellä tasolla a-vitamiinin kanssa pidemmän päälle syötynä. Tästä lähtien maksalaatikko tuli kieltolistalle.

Sinä se vammainen taidat olla, kun toisia haukut, annaskuin arvaan et rokota lapsiaskaan? Koska maalaisjärki. Etkä lue mitään lääkkeiden käyttöohjeitakaan, koska”kyllä minä tiedän maalaisjärjellä”

Senkun syötte mitä haluutte, mutta turha tulla itkee kun pirkka-pirkko ei pärjää koulussa ja on vähän tyhmä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/161 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt tässä toisessa on saatava koko ajan paprikaa :D ja molemmissa raskauksissa oli/on ollut jäätävä maksalaatikon ja lakritsin himo. En malta odottaa, että saan syödä kerralla kokonaisen maksalaatikon ja jälkkäriksi pussillinen lakritsaa aaah. Onneksi ollaan ihan loppusuoralla ja vauvelin pitäisi syntyä hetkenä minä hyvänsä :)

Okei? Kyllä minä söin sekä maksalaatikkoa että lakritsia ollessani raskaana. Noi "ei saa syödä"-listat tosin muuttuu joka viides minuutti. En edes jaksanut lukea sitä listaa. Maalaisjärki auttaa.

Maalaisjärki auttaakin sitten järjestämään vammaisrn lapsen hoidon kun on saanut maksalaatikosta epämuodostumia ja sitten adhd lakritsista. Onnea vaan tulevaan!

Kiitos. Toinen lapsistani on nyt 9, toinen 7-vuotias. Täysin terveitä kumpikin. Jutuistasi päätellen olet itse monivammainen, joka ei osaa käyttää päätään vaan uskoo vain ja ainoastaan neuvolan "kaikkitietäviä" tätejä. Epämuodostumia maksalaatikosta, kuolen nauruun :DD Mitä seuraavaksi, diabetes tomaatista?

Maksalaatikossa on a-vitamiinia joka suurina mäörinä aiheuttaa epämuodostumia. Maksassa on myös kertyneenä raskasmetalleja. Possuille syötettiin 90-luvulla rehua jossa oli liikaa a-vitamiinia ja näin myös maksalaatikko oli epäterveellisellä tasolla a-vitamiinin kanssa pidemmän päälle syötynä. Tästä lähtien maksalaatikko tuli kieltolistalle.

Sinä se vammainen taidat olla, kun toisia haukut, annaskuin arvaan et rokota lapsiaskaan? Koska maalaisjärki. Etkä lue mitään lääkkeiden käyttöohjeitakaan, koska”kyllä minä tiedän maalaisjärjellä”

Senkun syötte mitä haluutte, mutta turha tulla itkee kun pirkka-pirkko ei pärjää koulussa ja on vähän tyhmä.

Tässä uutinen aiheesta jotka uskoo vain maalaisjärkeensä eli ovat id-ootteja. Kyllä ne neuvolan tädit valehtelee, aina, sanoi maalaisjärkinen.

https://yle.fi/uutiset/3-9601225

Vierailija
44/161 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä uutinen aiheesta jotka uskoo vain maalaisjärkeensä eli ovat id-ootteja. Kyllä ne neuvolan tädit valehtelee, aina, sanoi maalaisjärkinen.

https://yle.fi/uutiset/3-9601225

”Maksa sisältää runsaasti A-vitamiinia niin sanotussa retinoidi-muodossa, joka voi suurina annoksina lisätä sikiövaurioiden ja keskenmenon riskiä.”

Maalaisjärkinen söi varmaan roaccutaniakin koska eihän se retinoidi muodossa varmaan maalaisjärjellä mitään muuta tee kuin keskenmenoja.

Vierailija
45/161 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytärtä odottaessani: vain raikas, kylmä hedelmäsalaatti pysyi sisällä alussa. Sitten himoitsin hiilareita: pullaa, vaniljafudgeja ja suklaata. Meetvurstin hajukin yrjötti.

Poikaa odottaessa: poronlihaleikkeleet, oliivit, suolakurkut, pizza-slaissit, ihan mikä tahansa suolainen.

Vierailija
46/161 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli himoituinta maksalaatikko, ja juuri sitä kun ei saisi raskaana syödä...hedelmät ja kakkki kylmät maitovalmisteet (paitsi jäätelö) teki myös kauppansa. Toisessa raskaudessa maistui myös hedelmät yleensä, rusinat ja jäävuorisalaatti.

Inhokkeina tuli uppopaiston haju, savu ja terva, tuorejuusto, etikka, ja sulatettu juusto tuntui haisevan kamalalta muhkusämpylän päällä. kaikki nuo aiheuttavat yökkörefleksin vielä nykyääkin!

Omituisista haluista mainittakoon mummoni aikoinaan, joka söi uunin rappausta ja kauraryynejä kuiviltaan.

Miten niin maksalaatikkoa ei saisi raskaana ollessa syödä? Kyllä raskaana ollessa saa syödä ja juoda aivan samaan tapaan kuin ennenkin. Erityisesti juuri maksa on hyvä ruoka-aine raskaana olevalle että imettävälle sekä myös lapsille, koska se rautapitoisena kiihdyttää veren muodostusta, mikä erityisesti raskaille naisille että lapsille on siksi tärkeä ravintoaine.

Vierailija
47/161 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen kanssa oli jatkuva himo roskaruokaan, toisen kanssa juuri päinvastoin, olisin halunnut vain salaattia ja hedelmiä jne.

Seksiä teki mieli jatkuvasti, varsinkin loppukolmanneksella, joten pantiin kuin kaksi pupua.

Vierailija
48/161 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mielitekoja, mutta ällötysten ällötys: LIDL....siis oikeesti, EN VOINUT mennä kauppaan, heti alkoi oksettamaan. Muuten käyn usein, on lähikauppana, mutta ilmeisesti jokin pesuaine? aiheutti hirvittävän yökkökohtauksen. Koko raskausajan jouduin käymään paaaaljon kauempana olevassa ruokakaupassa

Vierailija
49/161 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulinen tacosalsakastike. Oikein kuila valui suusta kun sitä ajattelin. Normaalisti ei houkuta.

Vierailija
50/161 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munaahan se teki mieli, mutta mies oli toista mieltä :/

Vierailija
51/161 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tolu yleispuhdistusaine. Aivan herkullinen tuoksu. Siivosin jatkuvaan. Ksylitol purkkaa söin leuat kipeäksi ja maalia piti samalla haistella. Useamman raskauden aikana olen kotia maalannu. Sitten mulla oli maalitussi, josta avasin korkin ja nuuhkin se oli siis niin Ihana tuoksu!!! JA samalla jauhoin purkkaa. Auton tankkaaminen oli hajunystyröille herkkua.

Vierailija
52/161 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuraskaudessa mandariinit, osittain siksi että en oikein pystynyt muuta syömään pahoinvoinnin vuoksi. Keskiraskaudessa hullaannuin vihreisiin papuihin ja söin niitä lautanen kukkurallaan :D

Vierailija
53/161 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on neljä lasta.

Kaikista on alun pahoinvoinnin jälkeen tullut jäätävä tarve syödä sellaista perinteistä suomalaista kotiruokaa. Siis viiliä, piimää, ruisleipää, tillilihaa, ruskeaa kastiketta, kuoriperunoita, lihakeittoa, lohilaatikkoa, savulahnaa, madekeittoa, etikkapunajuuria, lanttulaatikkoa, kalamurekepihviä hauesta, kesäkeittoa, karjalanpaistia, uuni nauriita, ruispuolukkapuuroa jne.

Tavallisesti olen enemmän aasialaisen ja välimerellisen ruokavalion ystävä.

Kahdesta viimeisestä söin myös lisäksipussillisen sitruunoita päivässä. Eli hyvästi kiille hampaissa.

Vierailija
54/161 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota listaa katsoo niin mitään ei saisi syödä. Iso osa kasviksistakin "kielletty" nitraattivaaran takia.

https://www.ruokavirasto.fi/globalassets/henkiloasiakkaat/tietoa-elinta…

Vierailija
55/161 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihapiirakat! Ja kaikkeen tungin runsaasti sinappia! Kaikki suolainen maistui. Yritin kuitenkin syödä puhtaasti ja hyvin lapseni mielessä pitäen.

Vierailija
56/161 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Röpörieska eli ohraryynirieska on joka raskaudessa pitänyt pellillinen vetää kitusiin.

Vierailija
57/161 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä mielitekojen taustalla on puute jostakin ravintoaineesta. Oli mielestäni tutkittu, että näillä naisilla joilla teki mielirappauslaastia (kuten joku jo kirjoitti aiempana), oli joku kalsiumin tai kaliumin tms puute. Älkää tietenkään syökö missään nimessä bensaa, kenkiä, laastia, liimaa tai muuta myrkyllistä mitä tekee mieli vaan selvittäkää mikä puutos teillä voisi olla ja miksi niitä tekee mieli. :)

Vierailija
58/161 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääkaappikylmät viinirypäleet. Uni.

Vierailija
59/161 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuraskauden kolme ensimmäistä kuukautta söin vain tomaattikeittoa.

Vierailija
60/161 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tolu yleispuhdistusaine. Aivan herkullinen tuoksu. Siivosin jatkuvaan. Ksylitol purkkaa söin leuat kipeäksi ja maalia piti samalla haistella. Useamman raskauden aikana olen kotia maalannu. Sitten mulla oli maalitussi, josta avasin korkin ja nuuhkin se oli siis niin Ihana tuoksu!!! JA samalla jauhoin purkkaa. Auton tankkaaminen oli hajunystyröille herkkua.

Eli käytännössä imppasit tolueenia, bensaa ja maaliliuottimia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi