Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mielihaluja sinulla oli raskaana ollessasi?

Vierailija
29.08.2011 |

Näitä on kiva lukea, vaikka ei olisikaan eriskummallisempiakaan mielihaluja, joten päätimpä aloittaa yhden uuden ketjun lisää samasta vanhasta aiheesta:D

itselläni oli suurinpiirtein pakkomielle näihin viimeisien kuukausien ajan;

- bensan haju (voi että oli pakko jäädä seisomaan vaikka keskelle autotietä jos haistoin sen!)

- tupakka (tää oli todella paha! en saanut mielihyvää vain röökin hajusta vaan siitä kun hengitin sitä ulos nenänkautta)

- kengän pohjat. saatoin haistella ja pureskella kenkieni pohjia (kävinkin ostamassa halpiskenkiä kaupasta joille pystyin tehdä niin vaikka hygieenistä ollut siltikää). yritin aina lopettaa mutta en pystynyt. aamulla jos heräsin kauheaan nälkään niin ei tehnyt mitään muuta mieli kuin kengänpohjaa... sitä sitten pureskelin (ilman siis nielemistä).

oi kun muistelee tätä, loppuraskaudessa varsinkin aloin laihtumaan kun ruokaa ei tehnyt mieli, vain näitä kummallisuuksia. söinkin siis minimaalisen vähän ruokaa kun kengän pohjat täyttivät mun mielihaluni..

no mutta, teidän mielihaluja?

Kommentit (161)

Vierailija
121/161 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päärynäesanssi, mikä vaan missä sitä on.

Vierailija
122/161 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytetyt keksit, kirpeät karkit kokiksella huuhdottuna alas. Nämä erityisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/161 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Himotti: Suolakurkku

Ällötti: kana kaikessa muodossa

Vierailija
124/161 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin ponnistelematta lähtöpainossani 2 kk synnytyksestä, ja kokoa pienempi. 173 cm pituutta ja koon 34 minimekko sujahti päälle.

Ei ollut mitään outoja mielitekoja, ei oksettanut, ei tullut raskausarpia jne.

Innokkaasti alapeukutitte ainoaa joka ei kaksin käsin vedellyt mässyä, mutta tässä on toinen. Ja minäkin olen lukenut jopa naistentautien ja synnytysten kurssimateriaalista, että nämä mieliteot ovat psyykkisiä. Niillä ei ole mitään pohjaa esim. kalkin- tai raudanpuutteen muodossa. Asiaa on tutkittu laajasti yli 50 vuotta, mutta harhaluulot elävät sitkeästi.

Kahden kuukauden kuluttua? Minä olin hoikassa lähtöpainossa 12 päivän päästä synnytyksestä. Vedin päälleni littamaa mahaa ja kapeaa vyötäröä korostavat housut.

Ja jos olet tuollaisia opuksia lukenut niin tiedät ettå normiraskaudessa paino nousee ihan luonnostaan 10-15kg eikä se vaadi hoikan tai normaalipainoisen ruokamäärää enempää ja tuo paino nousee.

Ja tiedät myös että elimistö panee himoitsemaan sitå ruokaa jonka antamia aineita elimistö tarvitsee.

Minulla oli loppuraskaudessa himo jääpaloihin. Heräsin himoon myös yöllä. Kerroin asiasta neuvolassa ja sanoivat ettå tuohan ei ole paha mieliteko mutta varo että ei tule kurkku kipeäksi.

Kun lapsi oli syntynyt niin sanoin osastolla että.nyt se jääpalahimo on heti loppunut johon hoitaja sanoi ettå se on merkki raudanpuutteesta.

Vierailija
125/161 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain alas pahoinvointivaiheessa piimää ja hiivaleipää. Kylmää einespizzaa myös. Kahvi yökötti vaikka olen aina tykännyt siitä.

Asuimme raskauden aikana omakotitalossa jonka pihalla oli ulkosauna. Sen saunan ollessa kylmillään sen tuoksu oli jotain ylimaallisen ihanaa! Oisin voinut nuuhkia sitä koko päivän.

Mua myös p netti aivan hirveästi melkein koko ajan. Se oli järkyttävää.

Vierailija
126/161 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielihaluja? Teki mieli vierasta lihaa ja petin miestä viiden eri miehen kanssa, minkä takia meille tuli ero ja miehellä on yksin täysihuoltajuus lapseemme. Olen kihloissa miehen kanssa jonka kanssa petin ex miestä.

Vierailija
127/161 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kikkeliä ja paljon.

Vierailija
128/161 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ollut mitään erityistä mielitekoa, mutta halusin kaiken olevan raikasta: hedelmiä, hedelmiä ja vielä kerran hedelmiä mielellään tosi kylmänä.

Ei ollut oksennusvaihettakaan, mutta kaikki rasvainen etoi.

Esim. ranskalaisia perunoita ei olisi saanut suuhuni kirveelläkään.

Vierailija
129/161 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiivit. Vähintään kilo päivässä!

Vierailija
130/161 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itelläni ei ihmeitä, mutta pahin raskausajan himo, mitä olen kuullut, on raaka maksa. Tämä mamma myös söi sitä. Kyllä leuka loksahti, kun tuon kuulin.

Vierailija
131/161 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herneet ja säilykepersikat, yhdessä ja erikseen 😅

Vierailija
132/161 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko myöntää, että näitä on aika mielenkiintoista lukea, vaikka ei olekaan raskaudesta kokemusta. Lueskeltiin näitä juuri puolison kanssa yhdessä ja mietittiin, että millaistahan tulee olemaan sitten kun hän on raskaana. Paras skenaario tähän mennessä:

Klo 4.00 aamuyöllä. Puoliso ravistelee minua hereille: "Livija, Livija... Mie tarviin lisää kengänpohjia, ne loppu kesken."

Minä tuohtuneena: "Ei j*malauta, söit sie ne miun viimeisetkin kengät?!"

Repesin täydellisesti mielikuvalle, kuulostaisi jopa ihan meidän tasoiselta jutulta. :'D

Mutta joo jatkakaa, nää on ihania. :)

Vierailija
133/161 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun himot alkoivat sitruunasta, sitä vetelin siivuina, ja sitten aina oli myös sitruunamehupullo matkassa.

Sen jälkeen alkoivat hedelmät, sipsit ja pasteijat. Alkuraskauden söin näitä koko ajan. Aamupalan jälkeen evääksi tehty kilon hedelmäsalaatti oli kadonnut aamupäivän kahvituntiin mennessä, jolloin piti mennä kahvilaan ostamaan jotain millä pärjäsi lounaaseen. Lounaan jälkeen kauppaan ostamaan pussillinen hedelmiä ja pasteijoita iltapäiväksi. Jos söi kokoajan, paha olo pysyi jotenkin poissa (selvisi työpäivän vain muutamalla oksennuskeikalla).

Illalla paha olo oli pahimmillaan, iltapala lensi aina kaaressa ulos. Ja vaikka söin koko alkuraskauden aivan järjettömästi, laihduin, sillä pahoinvointi oli aivan järkyttävä.

Mitään makeaa en saanut alas, vaikka muuten siitä pidänkin. Ne, kuten kaikki voimakkaat hajut saivat aikaan kunnon oksennukset. Työpalaverit kokouspullineen olivat painajaisia, minä ja leivonnaiset kun emme oikein pystyneet olemaan samassa tilassa😝

Vierailija
134/161 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoksut:

Dermosilin salvian tuoksuinen keittiösaippua, the body shopin teepuuöljytuotteet, patsulisaippua ja ceralan pesuvoide..

Niin hyviä tuoksuja, että pakko pestä koko ajan. Lisäksi multa, ruoho ja kostea hiekkamaa.

Ruuat ja juomat:

Tomaatit, vesimeloni, granaattiomenan siemenet, mustikat, vadelmat, jäävuorisalaatti, vihreät pitkät pavut, fazerin marjasuklaa, kevytolo sitruunamehukivennäisvesi ja jääpalat.

Epäterveelliset; bensan tuoksu

Savea, multaa ja hiekkaa tekee myös koko ajan mieli ihan tolkuttomasti.

Siis haluaisin imeskellä niistä tehtyjä sekoituksia. :(

Halu on hyvin voimakas, se on pahempaa kuin viekkarit aikanaan 8 vuotta sitten lopettaessani tupakoinnin seinään askista päivässä.

Olen juonut puhdistettua juotavaksi tarkoitettua savijuomaa pahimpaan hätään.

Se sisältää paljon mineraaleja, joten niitä kai tässä elimistö kaipaa.

Vierailija
135/161 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suurempia himoja mutta mansikoita söin tosi usein.

En muuten pidä mansikoista.

Vierailija
136/161 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa raskaudessa pahin oli jäätelö ja sitä meni paljon. Tokassa raskaudessa söin ihan hulluna omenoita ja mandariineja.

Vierailija
137/161 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appelsiinit ja appelsiinimehu. Appelsiinimehuun oli ihan hullu himo etenkin keskimmäistä odottaessa. Oksensin alusta loppuun saakka, ja luinkin sitten jostain että sitrushedelmät saattavat helpottaa pahoinvointia. Kärsin myös anemiasta, joten c-vitamiinilisä tuli tarpeeseen.

Pelkäsin, että syntyy isokokoinen lapsi, mutta ei onneksi ollut kuin normi 3,5kg.

Vierailija
138/161 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisessa raskaudessani olin alkuun niin pahoinvoiva, etten voinut muuta kuin imeskellä mehujäitä. Ja kun siitä päästiin, iski himo Mäkkärin euron juustoihin ! Nolotti hakea aina 7-9 kpl josta esikoinen sai yhden.. Nyt jos koettaa syödä, ei ole kummoinen maku eikä meinaa mennä alas  paitsi  jos oikein  kova nälkä mutta raskaana nuo olivat suunilleen jumalten ruokaa.

Vierailija
139/161 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisessä raskaudessa himoitsin juustonaksuja dipattuna vanilijajätskiin, toisessa teetä vaikka olen vannoutunut kahvikissa ja kolmannessa pistaasipähkinöitä Pepsin kanssa .D

Vierailija
140/161 |
24.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurapuuro ja appelsiinit. Teetä join, ei kahvia millään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän neljä